Tuesday, July 28, 2009

Romantik???...


Ahad yang lalu, aku ke T*esco bersama-sama hubby dan anak-anak. Sesudah solat Maghrib di T*esco, kami lepak-lepak dulu sambil makan jagung di tepi playland sebelum memulakan acara shopping.

Di sebelah bangku kami, ada sepasang suami-isteri yang ku agak baru berkahwin kerana kelihatan inai yang masih merah di jari si isteri juga si suami. Tampak manja-manja gitu membuatkan aku tersenyum sorang-sorang lalu mencuit hubby,
"Orang sebelah tu baru kawen..." bisik aku, sambil angkat-angkat kening. Kepoci kannnnn... Hubby pun sengih-sengih paham maksud tersirat aku... kuikuikuiiii. Di antara aku dan hubby ada Aina, manakala Ainin di dalam troli.

Aku masih lagi kepoci, jeling-jeling couple kat sebelah. Mereka berkongsi makan roti-pizza. Sesekali si suami menyuap si isteri... auwwww... romantik youuuu!!!! Yer laaa.. orang baru kawen kannnnn... Macam laaa ko tak pernah wat macam tu... ahaksssss... :P

"Abang.. tak nak pun suap ibu camtu tawwww...." saja aku provoke hubby sambil gelak-gelak.
Hubby pun melayan, cepat-cepat sua sudu jagung kat mulut aku.
"Abang bukan tammo suap.. tengok abang siap belikan you satu tawww...."

Lawak?? Memang lawak masa tu.. tapi kan itu lah kenyataannya. Bila direnung-renungkan.. masihkah kita seromantik dulu? Tak segan-silu menunjukkan keromantikan kita terhadap pasangan tidak kira masa dan di mana jua. Atau mungkin romantik kita dan pasangan hanya terserlah bila kita berduaan sahaja. Sebab malu youuuu nak show-off depan orang. Tapi bila difikir-fikir.. kenapa malu yer? Kan suami/isteri sendiri? Cuba tengok pasangan yang berchenta-tak-hengat tu... selambaaaaaaaaaaaaaaa ajer....
Atau.. mana sempat nak romantik-romantik nih.. anak dah berderet youuuu!!!! Segan kat anak-anak... Baru nak romantik-romantik, anak dah potong line... apa kesss???
Dan beribu-ribu alasan lagi.

Ermmm.. kalo aku dan hubby pun malu-malu miawwww jugak nak beromantik di khalayak ramai.. yer.. mak akui itu... Hubby pun memang bukan jenis yang romantik-jiwang. Mungkin lepas nih kena selalu beromantik-romantik nih. Bukan untuk show-off tapi untuk refresh hubungan kami..

Jadi kalian bagaimana??? Romantikkah kalian dan pasangan??? :D



2 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Nyah, nanti aku buat satu n3 pasal romantik ni eh..:P

IntanSham said...

auwww... ko nmpk mcm romantik jer nyah..ahakkksss.... ;)