Wednesday, July 8, 2009

Dan Sebenarnya.....

..... aku diserang TONSIL.


Semalam balik dari sekolah aku terus pengsan. Suhu badan meninggi, badanku bisa-bisa dan tekakku seakan berduri.

Arini, dah ok semua melainkan tekakku yang masih tak boleh menelan. Nak telan airliur pun susah. Nak bercakap pun payah. Hadoiiii kalo sakit yang melibatkan percakapan nih, memang aku kalah. Ni laaaaaa yang paling berharga bagi aku. Yelah, kalo dah cikgu tak boleh nak bercakap, nak ngajo hape pulak nyahhh ooooiiiiiiiiiiiiiiiii ???????????... :P Jadi anak-anak muridku bolehlah menarik nafas lega seminggu dua ni sebab Cikgu Intan akan kurang melaungkan suara mak lampirnya. But u don't play-play huhhhhh....?

Tadi p klinik, Dr cuma boleh bagi ubat sakit tekak, antibiotik dan ubat demam sahaja. Ubat surutkan bengkak tak boleh makan sebab aku breastfeeding. Jadi memang kena tunggu bengkak nih surut secara naturally lah. Aku tanya lama ker nak surut bengkak. Dr kata depends kat orang. Kalo berlarutan, maknanya kena operation. Nauzubillah... janganlah sampai tahap tu hendaknya.

Masalah aku skang nih, perut sangat lapo tapi tekak tak mampu nak menelan apa-apa. Rehat tadi makan mi soto, hanya mampu hirup sup, mi tak mampu nak telan....huhuhuuuuuu

Jadi kesimpulan demam aku semalam adalah kerana tonsil lah. Bukan kerana lain-lain sebab. Jadi tak payah laaaa berangan nak buat UPT kan... kahkahkahhhhhh.... :D

2 comments:

mamaDhea said...

makanya, pasni kenalah bawa bekal bubur gi skolah.. :P

Sayang.Ibu said...

aiyoooo... apakah aku kena bangun masak bubur setiap hari??/ huhuhuuuu