Tuesday, July 14, 2009

Mari Menambah Kalori... :P

Hari ni dari pagi lagi aku dah terbayang-bayang apa yang nak dimasak untuk dinner malam nih. Pagi tadi aku sempat menyumbat belen inti sotong semalam dalam roti pita untuk breakfast. Jadi roti pita masih ada lebih lagi. Terasa malas pulak nak makan nasik malam ini. Dekat anak tekak dah terbayang-bayang keenakan kebab daging blackpepper bersama mayonis... nyamnyammmm... Jadi confirmlah itu yang akan aku masak malam ini untuk hidangan buat suami terchenta... :P

Maka balik dari menghantar laporan data ke PPD, aku terus singgah ke T*ESCO. Setelah pusing sana pusing sini, mencari bahan-bahan yang diperlukan, aku singgah ke bahagian frozen untuk mencari daging cincang. Tapi aku ternampak lamb chop black pepper yang begitu menggiurkan di antara stok-stok daging yang ada. Ewahhhhh... tekakku sudah mula menelan liur. Terasa-rasa pulak enaknya rasa manis-pedas daging kambing black pepper melalui tenggorokku.. sungguh buruk lantak di situ. Agak lama jugak aku merenung kambing itu. Menimbang-nimbang jumlah kolesterol mahu beli atau tidak... Dan akhirnyaaaaa............................................

*


*


*


*


Inilah dinner kami malam ini....
Lamb chop black pepper with wedges and caesar salad...


Sila bayangkan kalori yang berebut-rebut amik tempat dalam perutku.. :P



**Errr... Esok malam ajelah buat kebab daging black pepper tu yer... :P



6 comments:

Nanak said...

gulp..gulp..telan liur okeh..huhuhu

~ As ~ said...

dapnyer...(aku lepas lawat blog mimi, pun entry psl mkn gak...) dapnyer...slurppp/..

MN said...

wah wah wah...berselera nampak? hiks hiks...

IntanSham said...

nanak... ahaaa...mmg menggiurkannn...;p

as..semua mabuk mkn nih...hahahaaaa

MN.. mmg berselera selalu.. pastu komplen makin gumuks..huhuhuuu

~Umi.Sufira~ said...

Nyah kalori memang tinggi...dengan daging kambing dengan mayonis tuh kentang lagi..tapi sedap punya pasal..belasah aje nyah..kekeke..=D

IntanSham said...

mimi...tau takpe....kahkahkahhhh...tp bukan slalu kannn makan heavy-callories camni...;p