Thursday, June 4, 2009

Penanggal... 18SG

Hahhhhh.. Saspen??? Saspen dengan tajuk di atas???? Penanggal apa yang aku nak citer nihhhh??? Sila bersiap sedia dengan keseraman kisah aku berikut ini. Ermmm.. toleh dulu kiri-kanan. AMARAN!!!! Jangan salahkan aku kalo kisah ini terlampau SERAM!!!! hihihihiiiiiii....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
(*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
(
*
*
*
*
*
Semua orang pun bermekap kan. Kalo pun tak bermekap beria-ia, lengkap segala warna-warni. paling tidak pun mesti menempek bedak @ compact powder kat muka kan kan kannnn???

Aku memang boleh dikatakan pemekap tegar.. ya aku mengaku... :D
Memang kalo nak p sekolah, berjalan-jalan ke mana jua, pastinya aku akan bermekap lengkap. Even kalo nak ke Tesco pun paling tak aku tempek bedak dan listip.. Janggal rasanya kalo keluar dengan wajah suci-murni gitu... kuikuikuiiiii....

Yang aku nak kisahkan kat sini, bukanlah cara-cara bermekap sebenarnya. Aku sendiri pun main tenyeh jek... tak pernah belajo mekap pun... :P Janji btol lah aku tepek, eye-shadow kat mata, blusher kat pipi... hahhahahaaa...

Eh kejap.. kejap... Apa kaitan tajuk PENANGGAL dengan mekap-mekap nihhhh???? Kahkahkahhhhhhh...........

Kawan-kawanku yang budiman.. aku nak tanya apakah jenis PENANGGAL mekap a.k.a make-up remover yang korang gunakan?? Apakah korang guna make-up remover jenis liquid, atau cleansing tissue, atau korang tak guna pe pun.. terus jek basuh muka guna cleanser.

Dulu aku guna make-up remover yang liquid. Tapi last-last, aku rasa macam leceh pulak, nak guna pakai kapas bagai.. hishhh messy... dan aku rasa lambatttt.. plus pemalas pun ye. So last-last make-up remover tu terbiar sepi jek. Aku terus jek basuh muka pakai cleanser. Tapi memandangkan mekap aku agak heavy, aku rasa cucian aku tak bersih, setiap kali cuci muka, guna toner masih nyata mekap aku tak tanggal semuanya. So aku pikir memang aku kena guna make-up remover dulu sebelum cuci muka. Last-last untuk menyenangkan keje aku yang malas nih, aku guna nih....



Mula-mula, mak kedekut nyahhhhh... beli cap W*ATSON jek.. murahhhh.. :P Tapi, muka aku tak tahan. Lepas pakai, rasa itchiness...cis!!! Pastu aku try pulak jenis P*UREDERM nih. Errr.. masih murah lagi, 14 hinggit jek. Tak kose aku nak beli yang mahal, kalo stakat pakai-buang. Yang penting cleanser aku bagusss. Setakat PENANGGAL nih, yang murah sudahhh.. Dan yang pastinya sangat OK dengan aku. No more itchiness.. dan mekap pun tanggal semuanya. Oh ya.. boleh guna untuk tanggalkan listip dan eye shadow jugak. Mascara pun boleh nyahhh!!! Selepas tanggalkan mekap, baru laaaa cuci macam biasa. Dan bila aku guna toner, memang clean and clear. Baru rasa bernafas kulit muka aku.

Jadi kalian.. sila jawab soalan, jenis PENANGGAL mekap apakah yang kalian gunakan??? :P

12 comments:

Ms Lola said...

Saya guna Jurlique's Eye makeup remover - cream type.

Pernah guna Loccitane's make up remover. Tp, dah jumpa yg lagi best dan berkesan, terus melekat

IntanSham said...

that Jurlique's tu utk eyes aje yer cik lola??? abih the whole face??

~Umi.Sufira~ said...

Ya ampun..aku tak reti bnda2 nih nyah..kahkahkah...klo ko nk tu aku punya level make up, bdak ngan lipstic, habis2 celak...kadang2 @ jarang2 pakai juga eye shadow...dulu masa aku pakai liquid fundation, ko tau aku pkai penanggal apa? minyak zaiton je nyah....kekeke..nantilah klu aku berkecimpung secara serius macm ko aku try guna brand ko pakai nun;P

MH said...

mak plak guna milk cleanser amway ok jgk..tapi mak malas jgk nyah.malas nak sental muka lelama (last2 mak guna cleanser jerk) tapi make up mak rajin.. cmne tuh nyah?? btw, kat mana nak cari penanggal 18sg tuh? mak nak try lah nyah kot2 yg hini mak rajiiiiiiiiin..*hahaha*

IntanSham said...

mimi..kahkahkahhh.. alahhh nyah, aku dolu2 pun mekap basic jek..sejak meningkat 'dewasa'.. nih jek aku berkecimpung dgn mekap secara lebih detail..kahkahkahhhh...;p

MH.. boleh beli kat WATSON jer..and kat GUARDIAN ada gak kot. senang je guna berbanding yg lain,just lap jek tisu tu kt muka..hehee

Ms Lola said...

Nak remove listip pun saya guna yg tu jugak. Utk the whole face (takat light foundation, bedak, blusher), saya guna je cleanser biasa. Bileh je hilang. (Tp saya guna milk type lah pasal muka saya tak leh guna yg buih - kering rasa muka)

~ As ~ said...

dulu aku pakai Loreal liquid tu... betul la leceh... last2 pakai cleansing tissue je.. mcm2 jenama, jumpa je beli... ku pun jenis heavy mekap jg, tak biasa muka suci murni...hak hak hak...

IntanSham said...

oho... maybe sbb ku x pakai milk cleanser,thats y mekap masih x 100% tanggal lah cik lola..:)

hahahaaaa.. as pon guna cleansing tissue ek.. mmg kan x biasa muka suci-murni gitu...ahakssss

mamaDhea said...

yg J&J penah try? ala2 baby wet tissue gitu laa packing dia..

IntanSham said...

J&J?? ermmm.. x prnah lagik lorr sha.. ok kah?

MN said...

saya pakai yg jenis oil make up remover dior punya. berkesan untuk menanggalkan make up.

sebab kalo terus basuh dengan cleanser saya rasa tak bersih muka. takut clogged pores.

IntanSham said...

btol laa, kalo x tanggal btol2 clogged pores sudahnya...