Monday, June 15, 2009

Back To School...

Patutnya entri nih ku buat pagi-pagi, tapi tak berkesempatan. Cuti sekolah dah berakhir. Sudah tamat masa untuk syok berlengkar-lengkar macam ular atas katil pagi-pagi buta. Sudah tamat juga musim 'bulan-madu' untuk cik Ainin.. no more gantung-gantung yer adikkk..hahahahaa... Alarm dah kena kunci pukul 5.15 a.m balik. Paling lambat 5.45 sila bangun yer Cikgu Intan kalo tak, tak sempat mekap. Uhuhhuu.. memang bukan anak murid ajer yang kelat-kelat mata kat skolah, cikgu pun lebih kurang jugak.. cuma kena cover line lebey..hahahaaaa....

Jadi rutin persekolahan tetaplah berjalan seperti biasa. Tapi yang paling BEST naik skolah nih ialah... Pagi-pagi lagik, B aku dah full.. meronta-ronta minta dipam. Tudung Ariani separas dada tu pun macam tak mampu nak cover line... :P Selalu boleh bertahan sampai waktu mengepam pukul 9, tapi arini... lepas perhimpunan rasmi, pukul 8.30 aku dah menggelatat p pumping port.
Arini sebelah B aje dapat 8oz... wallaaaaaaaa kan!!! Tapi lagi sebelah kurang, 3 oz saja sebab bekerja keras malam tadinya.. Jadi total pagi 11oz...wahhhh..ini sudah macam baru naik skolah lepas bersalin!!! Yang pastinya sebab sepanjang 2 minggu bercuti, direct feeding memang sangat kerap. Aku tak pam pun, sebab permintaan si adik begitu tinggi. Manjang nak ngempeng jek.. jadi memang aku tak berkesempatan nak pam. Disebabkan itulah, hari ni production aku begitu mabeles skali... Alhamdulillahhhhh................

Wehhhh... Semalam aku stress ya amattttt... Aku baru je beli ini... Baru sangat-sangat.. Baru 2 kali pakai okehhhhh.............

Skali semalam, aku carik-carik nak pakai, tak jumpe. Dah selongkar handbag, beg mekap, laci, semua tempat lahhh.. tapi yillekkk.. Sah ilang!!! Aku syak tercicir masa aku bawak anak-anak p zoo ari Sabtu lepas, ataupun tercicir kat petrol pam masa aku nak p toilet.. huhuhuuuuu... RM63 okehhhh... Satu pembaziran yang begitu tak masuk akal. Aku stress gilorssss... Dan bila stress nih aku lagik takut.. sebab takut p buat pembelian kejadahape pulokkk.. Baru nak melaram listip baru arinih.. Sakit hati dengan diri sendiri. Sape laa gaknya yang jumpa listip MAC nih.. Laki aku kata, 'you sedekah jek laaaaaaaaaaaa'...
Sedekahhhh... yer.. aku sedekahhhh.. amik laaaaaaaaaa sapa yang jumpa.... uwaaaaaaaaaaaaaa...


10 comments:

hyper mommy said...

Me also back to school tadi. Best nya bleh pump byk2 camtu. My Dahlia dulu sian tak dapat susu byk camtu. Hopefully second baby byk ler rezeki dia.

~ As ~ said...

sayang gila lipstick baru ilang...
ku faham perasaan itew...

IntanSham said...

hypermommy..semoga berjaya..usaha tangga kejayaan..ehehheee...

as.. uwaaaaaaaaaaa..... sungguh sengal kan aku...

~Umi.Sufira~ said...

hadoi...lipstic MAC tuh!kalu aku pon nangis nyah!;P

MN said...

adoiii..lipstic baru hilang???
sob sob!
beli baru la nampak gayanya nih.

IntanSham said...

mmg nyahhh.. mencik tawww akuuuu....

MN.. tu laaaaaa psl.. ku dgn MAC nih ada badi agaknya. aritu, bedak pecah..beli baru..nih listip lak ilangggg... arrggghhhhhhhh

NeroEcha said...

Sape ler yg rezeki dpt lipstick tu kan..best nya sekali pump dpt gitu..aku so far lum dpt gtu lg ...

IntanSham said...

tu laa echa..murah rezeki laaa itu org...huhuhuuu..
akou dpt bykm gitu berkat kdirect ofeeding sokmo..si adik keje ngempeng jekk ms coti aritu..

Ealyie said...

hilang ekkkss..
psst.. ada alasan pi MAC lagik tuh ;p

IntanSham said...

huh... badi MAC nih nyahhh