Wednesday, June 10, 2009

Kereta oh Kereta

Ditag oleh Mama Adib. Berkenaan Car...

Soalan-soalannya...

1. When do you get your driving licence?
Masa akumula keje.. dek kerana payah nak berulang-alik Pasir Gudang-JB, ayah aku suh aku amik lesen... Masa tu umo aku 25 tahun tak silap. Lambat gilors kannn... :P

2. Your first car is...?
Wira S.E kaler merah. Dapat je lesen, ayah aku trus bagi duit muka amik kete nih. Senang nak ulang-alik p keje... :D
Skang kete nih dah takde, aku letgo kat cousin aku... huhuhuuuu...

3. What type is your car now?
Ermmm... Mak takde kete nyahhhh... kete yang mak bawak skang tu kete laki mak yang mana mak diberi mandat menggunakannya. Jadi kiranya.. bukan kete mak laa kan... :D

4. Do you choose your plate number or was it given?
Laki mak order nombor nih. Mula-mula nak 6009 macam kete wira dia, tapi tak dapat. Dapatlah nombor 9006... :D

5. What is the color of your car?
Grey - merujuk kepada kete laki mak nih.. :P

6. Reveal 3 most important things in your car.
- Touch & Go kad
- Duit syiling
- Kunci umah aku dan umah mak

7. Have you ever got yourself into accident?
Not yet... Aku memang SANGAT berhati-hati memandu kete nih nyahhhh.. kalo accident.. mampos laaa nak menjawab ngan laki mak...

8. When is the due for your insurance & road tax?
Ermm..end of this month.. eh dah nak setahun dahh kete nih ekk...:P

9. Do you plan to change your car?
Hishhhh..baru sangat lagik kete nihhhh.. Tak nak tuko lahhh.. lagipun mak sangat suka kete Mr Hubby nih. Tapi kalo Mr Hubby nak tuko kete lain, MPV ker.. mak tak kisah nyahhh.. kahkahkahhhhh.......

10. Let's make your friend do this too. Who would you choose?

Mak pilih...

- Ealyie
- Mrs Noba
- Mimilola
- Rozamimi


4 comments:

MN said...

oh saya dah kena tag lagi benda nih.
dah jatuh hukum wajib la gamaknya buat tag ni..
nanti ek?

Sayang.Ibu said...

sila..sila..kalo dah berkali2, wajib lah tu..;p

Mama Adib said...

laki aku pun dok berangan nak pakai MPV, ritu ku suruh beli MPV siap2 tak mau

Sayang.Ibu said...

hahahaa..ni bukan laki aku yg berangan,aku yg saja buat spekulasi. laki aku kata kalo nak pakai MPV..kena tunggu anak RAMAI dulu. Aku kata,camtu amik bas skolah jek senang..kahkahkahhhh