Thursday, June 11, 2009

Macammana laaaa...

Hai laaa adikkk... macammana laaaa ibu nak buat keje hari ni kalo adik asik melekap kat ibu macam niiiii...............




Jam dah pukul 12, aku tak masak-masak lagik.. bubur si kecik nih pun tak jerang lagik. Kalo dah kejenya nak melekap ngan aku jek, cemana laaaa aku nak bersilat kat dapo. Kena tinggal melalak. Ari ni pulak, si kakak tak ada. Kalo ada leh gak memain ngan dia kejap. Sudahnya memang dia asik nak bergantung ngan aku jek laa. Aku ada beberapa agenda yang lom dapat dibuat ari ni...
- Masak
- Basuh tudung-tudung
- Cuci porch
Tapi nampak gayanya.. mungkin masak aje yang dapat buat kot.. huhuhuuuu.. Tadi dia tido atas pangku aku.. nak dekat sejam lebih. Aku letak atas katil.. bingkas je bangun... hadoiii laaaaa....

Jadi untuk sesiapa yang ternanti-nanti entri masakan aku beserta gambo yang menggiurkan (ko pikir ada kerrrr???).. harap maaf... mungkin tak dapek den nak menempek gambo arini. Cumanya, menu hari ni... asam pedas ikan parang campur bendi, terung bakar dan air asam LAGI .

Tapi apapun.. untuk tak menghampakan kalian.. aku tempek jugak laa gambo brekpes yang ku pikir masih mampu melelehkan air liur kalian.. Lempeng kelapa bersama sambal tumis ikan bilis.
Presentation harus lah dahsyattt walopun rasa dia lom pasti sedapppp... ikut tekak aku, haruslah aku cakap sedap... kahkahkahhhhhh.....


9 comments:

Nanak said...

brekpes tadi hanyalah koko krunch..pemalas ok..

Zety Zin said...

huuu mak sangat sukak lempeng kelapa dan sambal ikan bilis itu!
ko berjaya buat mak terliur, nyah!

MN said...

dia macam tau2 jer nanti mak dia dah nak gi keje balik :)

hajarus said...

dah lame tak makan lemping lawan kan ngan sambal tumis ikan bilis... sedapnyer...

Sayang.Ibu said...

nanak..coti2 ni blh laa..kalo x bantai roti bako jek..hahahaha

cik zety..mmg sedap lempeng kelapa nih...:P

MN..tu laa psl..rimas mak tawww...;p

hajar..mmg sedapppp... senang jek wat dia... hehehee

Nieza Ishak said...

weiiiiiiiiiiii sedapnya ...

meh la resepi lempeng kelapa, serius tak pernah buekkkkkkkkk.

Sayang.Ibu said...

hah... nanti mak tempek resepi yer..hehehehheee...

Mummy Dasy said...

adeh ni pun sodap...

Sayang.Ibu said...

mummy dasy..mmg sodappp