Thursday, August 27, 2009

Saya Suka Masak...

... Ewahhhhh... macam bagus jer statement kat tajuk tu yer... hahahahaa...

Sebagaimana Cik Fid, Mimey (nama baru lagik ko dapat nih..), MN, ML, CY, chef jua, iszan dan mommies2 lain yang gigih menjadi 'chef diva' bila di dapo masing-masing, saya pun mahu menjadi 'chef diva' di dapo saya juga. Walopun kadangkala masakan saya tidak berkonsep.. tapi saya bangga sebab saya dapat menghidangkan sesuatu dari air tangan saya sendiri untuk suami dan anak-anak.

Di bulan Ramadhan yang mulia ini, rupanya telah membakar semangat saya untuk lebih rajin memasak lagi. Alhamdulillah... sepanjang 6 hari berpuasa ini, masih belum lagi saya membeli lauk siap kat PaRam. Eh.. bagus sungguh kan.. walopun berpuasa perut lapo, badan lemah.. masih juga dikurniakan kekuatan untuk bersilat di dapo. Kuih-muih pun we all tak beli okehhh.. walaupun saya tak lah buat kuih beria. Tapi hubby kata tak payah lah beli kuih.. kita makan nasik ajer.

Bila tengok kawan-kawan mommies menayang menu berbuka.. rasa seronok sangat macam bertukar-tukar juadah berbuka pulak... hahahhaaaaa... jadi sendiri rasa malu kalo tak menayang juadah berbuka sendiri... apakahhhh??????????? Mestilah malu, sebab orang yang sampai umah pukul 6.15pm pun boleh masak berjenis-jenis lauk (e'ehhh... sape tu?? hahahhaaa...). Btollahhh.. kawan-kawan yang balik petang pun boleh memasak.. apakah saya yang sedang berehat-rehat bercuti ni nak tapau lauk-pauk yang Mak Cik Mah atau Haji Wahid masak kat PaRam pulakkk??? Hishhhh.. buruk sungguh perangai kalo begitu.. Jadi sebab saya nih memang pemalu, maka hari-hari saya memasak.. :) Sungguh bertuah Encik Shamsul dapat isteri yang pemalu ni kan... kahkahkahhhhhh......

By the way.. hari ni saya nak ajak adik-adik saya berbuka di rumah saya. Sebab mak ayah saya sepanjang cuti nih balik kampung, jadi hari ni saya ajak lah adik-adik saya makan di rumah. Saya masak nasi ayam hari ini. Nanti saya akan story-mory pulak tentang masak Nasi Ayam Ala S.I dalam rancangan Berbuka-Masak-Apa siri kedua pulak yer... ahahhahahaaa....


6 comments:

cysev3n said...

mak tak pernah masak lagi noks time hari keje..

~Umi.Sufira~ said...

uhuk uhuk..tersedak2 aku ni nyah oi!:P

IntanSham said...

CY...tapi kalo weekend pun CY rajin masak kankankannnn...ehehhehee

mimey... ko tgh minum air ke..kahkahkahhhh

Nanak said...

bagus..bagus...td dgr hot fm, ramai jg yg komplen makanan kat PaRam tu basi la..itu la..inlah..bagus jg masak sendiri ni, jimat dan selamat serta terjamin kebersihan kan?

renung-renungkan dan selamat memasak..tetiba :)

Fid said...

yeyeyyyyyyyyyyyyyyyyyy
masak jgn tak masak
kalau mak dia rajin masak adakah anak2 nya rajin juga..ehemm ehemmmmm

IntanSham said...

nanak... btol lahhhh...heheheee

fid... anak2 aku nanti mestilah rajin masak jugak.. nak lawan mak mertua diaaaaaa...hahahahhaaa