Monday, August 24, 2009

Kurma-Milkshake...

Bagi menjawab soalan Azrinna berkenaan cara membuat kurma-milkshake. Sebenarnya resepi ini adalah resepi mama-miya (thanx arnie for the info...) yang saya ambil dari SI.com tahun lepas. Anyway, memang sedap... lemak berkrim... dan merangsang production susu saya.

*Kredit to mama-miya*

Bahan-bahan...
8-10 biji kurma : dicincang-cincang
2 gelas susu segar
Air Batu

Cara-cara...
Blend kurma dengan susu segar sehingga sebati
Tuang dalam jug
Masukkan air batu
Sedia untuk diminum (bila sudah berbuka puasa okehhhh...)


9 comments:

Kak UJie said...

mcm best jek.. slurp2.. :)

Mommy Harith Hannah said...

Meh daku jawab, nie resepi "mama-miya"... :)

azrinna said...

ok tq Intan.

mamaDhea said...

haaaa.. baru nak jawab, arnie dah jawab dah.. :D

kurma milkshake ni sesuai laa utk aku yg tak berapa suka makan kurma sebijik² tu sebab blended kan.. ntah pape laa aku nih..

~Umi.Sufira~ said...

aku takleh telan ngan frseh milk tuh..aku lagi rela makan kurma bulat2 u..:P

IntanSham said...

lily...mmg best...try laa buat...

arnie...hahahaa..mamamiya ekkk... ok..thank you...:)

azrinna..welcome..dah blh buat dah nih...

sha..cara nih, buatkan aku makan kurma dlm kuantiti yg byk lah kiranya nih...

mimi..ko x suka minum susu ek? kalo aku..okeh jer...;)

Unknown said...

tenkiu.. tenkiu.. resepi tu..
mlm nti nk try...
arini susu amatlah merudum.. plg banyak 2.5 oz je.. sadisss..

IntanSham said...

sila lah cuba laila.. mana tau boleh up kan susu..;)

Unknown said...

semlm dh cuba...
memula takleh nk telan sbb tak letak ais....
dah letak ais... MEMANG SEDAPP!!!
sangat MILQYYY rasanya... hehehe..
hasilnya... pam arini dpt tambah 1 oz compare to semlm...