Thursday, August 13, 2009

Makan Apa Yang Sedap????

Saya sebenarnya masih belum sihat sepenuhnya. Masih batuk-batuk dan selsema. Tapi anak-anak Alhamdulillah.. sudah sihat. Ainin... sudah tidak panas lagi badannya... mungkin berkat breastfeeding, demamnya hanya sehari-dua. Cuma... dia masih lagi mahu melekap pada saya bila saya bersamanya, mahu menyusu sahaja sampai kempis B saya dan kebas N saya... huhuhuuuu...

Kerana kesihatan yang masih lagi tidak sepenuhnya ini, tekak saya pun pahit semacam. Macam orang mengandung dua bulan, tengok itu tak sedap... makan itu tak sedap. Kepala hotak buntu tak tau nak masak apa, nak makan apa. Sudah beberapa hari, makan order saja. Tak ada nafsu nak masak, lagi-lagi dengan Ainin yang asik nak bergantungan. Tapi hari ini, berazam hendak memasak juga. Rindu pada air tangan sendiri. Masalahnya.... tak rasa berahi nak makan nasik.

Kalian... makan apa yang sedap dan senang nak masak ekkkk?? Bagilah cadangan sebelum saya balik sekolah nih... Saya sangat buntu. Terima kasih.... :D


7 comments:

isz_3707 said...

akupun camtu, makanan yg sedap pun jadi xsedap, en laki punyerla pegi jejauh tapau makanan fav bini dia tp ampeh makan sesuap 2.

try la sup panas². creamy sup ke sup biasa² ke. memang xselera tp terpaksa jugak makan

/tetiba pandai nasihatkan org, xhal akupun sama :P

Mummy Dasy said...

sup... tu pilihan saya klu demam nak masak mmg xde mood macam org mengandung plakkan... tp mmg camtu ah kekdahnye

Nieza Ishak said...

buat sup2 atau tomyam ker ... buat tomyam rebus rasa masam2 tue buat naik selera ... kalo nieza la ..

mushrom sup pizza pun sedap cicah dgn garlic brand ... huhuhu

CY3.5 said...

mak kalau tengah tak bpa selera, suka opt yg masam2.. tomyam tu dah kira cantek la.. tapi i tak reti masak tomyam :P

Sayang.Ibu said...

iszan, MD...sup kan.. mmg soup-based jer makanan aku sejak sakit nih..jemu tapi tu je lah yg leh masuk pun.. huhuuu..

nieza... CY... tomyam saya dah buat aritu... mmg tomyam yg masam tu sedap di tekak...

Ella said...

BABE..
bila sakit2 ni mmg makanan masam2 je sedap.
Tomyam tu mmg wajiblah.
Aku hr tu pun makan tomyam.
Ni teringin makan laksa penang pulak..

p/s ko tau hr ni, ada org sde meninggal sbb H1N1? Sian babe, dia preggy 8 mth..tanya laki ko...

Sayang.Ibu said...

Ya Allah Babe...
kesiannya!!! aduiiii...sedih aku dengo babe.. nanti aku tanya laki aku dia tau ke x tu... iskkk..risauuu laaaaaaa...