Wednesday, August 26, 2009

Bila Si Adik Jatuh Cinta....


Saya ada dua orang adik perempuan dan seorang adik lelaki. Itu gambar saya bersama adik-adik perempuan saya. Yang belah kiri tu adik kedua, usianya 27 tahun, masih solo lagik. Yang belah kanan tu adik bongsu saya, usianya 18 tahun, masih belajar di Matrikulasi Tangkak, tu laaa Cik Berlian kita tu. Yang tengah-tengah manis menawan tu, dah kawen dah.. anak dua... kahkahkahhhhh...

Adik bongsu saya tu baru-baru nih saya dapat tau dah ada pakwe!!!! Aiyoooo... kepoci sungguh kakak dia ni kan... hahahhaa.... saya nih macam tak percaya okeh adik saya tu dah anak dara sekarang nih. Saya prasan dia kecik je lagik. Tapi kan... saya tengok dia sekarang dah bukan macam budak hingusan lagik. Dia dah berubah jadik gadis, dah pandai melaram dan dah pandai pakai listip... :P Tapi saya nih rasa dia nih masih lagik macam adik kecil saya.

Adik saya nih sepanjang bersekolah, dia nih gigih belajar. Asyik study jer... kalahkan saya masa zaman sekolah dulu. Sepanjang bersekolah tu, dia memang tak ada boipren. Kadang-kadang saya rasa dia macam allergic ngan lelaki pulak... haahhahaa

Tapi kan... sekarang saya dapat tau dia dah ada buah hati. Dan saya entah kenapa agak risau.. apakahhhhh??????????? Huahuahuaaaa... Kenapa saya risau??? Sebab dia tu tengah struggle kat matriks. Saya risau cinta mengkhayalkan dia... uhuhuuuuu... Hishhh.. saya nih kan.. saya tak ingat ke dulu masa umur macam dia pun saya sudah bercintan-cintun?? Sudah pandai berdating-dating kat U... betullah saya nih tak sedar diri. Bila adik saya ada pakwe, saya pulak yang susah hati... :P

Saya berdoa agar adik saya tahu membahagikan perasaan dan pelajarannya. Saya tak mahulah dia kandas dalam matriks nya. Harap-harap pasangannya boleh menjadi pendorong untuknya. Adik saya sudah besarlah!!! Saya perlu mengubah pandangan saya terhadapnya dan melayan dia seperti orang besar.. heeheheee...

Tapi adik perempuan saya yang seorang lagik tu, bila nak mencari pasangan sehati berdansa??? Saya dulu masa umur dia, sudah ada anak sorang tau!!! Dia tu asik sibuk kerja aje, entah bile nak carik pasangan. Mak saya pun risaukan dia tawww... Saya tau dia selalu baca blog saya, jadi saya nak pesan kat dia... "adik, ko carik laaa laki dik oooiiiiiii..........."

Psstttt... adik bongsu saya tu kan tak tau yang saya tau dia ada boipren... hahahhahahaaaaa... Saya kan PI, mestilah saya boleh tau semua rahsia... Tapi dia tak baca blog saya, jadik tak apalah saya kepoci kat sini... :P

Sekianlah kisah seorang kakak yang 'concern' pada adik-adiknya... :D Sebenarnya kenapa saya citer pasal adik-adik saya nih?? Sebab saya rasa.. saya rinduuuuu kat adik-adik saya lahhhh!!!!

8 comments:

Mama Adib said...

muda belianya n jelitanya kak long..

~ As ~ said...

yg tengah tu ku kenal...

::Umi Sufira:: said...

akupun kenal yang tengah tu..jumpa di mana yer?

azrinna said...

Intan, umur 27 muda lagi. I dulu kawin umur 29 tahun. har3!

Sp|dEy said...

Ape ade pd umo wahai kakakku...kita skrg berada dizaman moden...so istilah kawin lambat tu xde lg....perempuan skrg rata2nya semua berkerjaya & x suma lelaki skrg amat BERTANGGUNGJWB sepenuhnya....bak kata pepatah...nk carik LAKI mmg senang tp nk carik SUAMI tu bkn mudah...SESUNGGUHNYA AKU MMG MENGHARAP SESEORANG YG BLH MENDIDIK AKU DI DUNIA & DIAKHIRAT...dan aku blm jumpa sape MR. RIGHT tu...mngkn jodoh yang baik tu blm smpai lg..xkan aku nk iklan kan diri aku dlm mudah.com.my lak kan??...hikhikhik...bersabarlah yer....jodoh tu ketentuan Illahi..aku sbg hambanya terpaksa redha....

dan pasal si adik tu....biarkan dia...aku dh lama tau hal ni..& dia x pnh berahsia dgn aku...ko jgn risau eh....aku slalu amik tau psl adk2 aku & aku sntiasa guide dia...bg aku, slagi aku lom kahwin aku akan jaga suma adk2 aku....itulah hikmah di sebalik nape aku x kawin lg smpai skrg...mngkn aku dh ditakdirkan mnjadi hak sepenuhnya utk family kita....panjang comment den.. Adios..

lailasani said...

sure risau gak ek kat adek2...
sy tader adek pompuan... plus adek2 laki sume dh kawen.. so.. legaaaa kepala... heheheh..

btw,
camno nk guna emoticon ms tulis blog? hehehhe..

Sayang.Ibu said...

MA... hish.. si kakak tu dah ada yg punye...auwwww... ;p

As, mimi.. nasib baik korang kenal bebe...;p

azrinna, ooo ye ek muda lagik... hahahhahaaa...

cik spidey.. yerr...carik jangan tak carikkkkk..............

lailasani... nasib baik sume dah kawen...
buat emoticon ekkk
huhuuhuuuu panjang citer dia laaa... nanti ku korek2 entri lepas psl emoticon nih ekkk

lailasani said...

intan..
thankss.. ok..
nti sy korek2 time mengular kat ofis... hahahahah