Thursday, April 1, 2010

My Iman...

Masih ingat lagi tentang entri saya berkenaan main kutu @ undi kat sekolah dulu??? Salah satu undi yang saya main adalah undi handphone.

Bulan nih turn saya dapat handphone tersebut... YEAY!!!!....

Taraaaaaaaaaaaaa.... Quran GSM Mobile... My Iman...



Isi di dalam... ada dapat free kompas..



Close up sikit rupa handphone...


Saya belum guna lagi betul-betul hari ni. Semalam baru fully-charged. Tapi dah belek-belek jugak lah apa yang lainnya handphone nih.

Di antara yang menarik, ada menu untuk :
  • Al-Quran
  • Masa solat
  • Arah kiblat
  • Tafsir Al-Quran
  • Hadis & Doa
Surah-surah dan ayat-ayat Al-Quran boleh dipilih. Bila kita mainkan bacaan Al-Quran, pada skrin akan terpapar ayat-ayat tersebut atau tafsirnya (mengikut pilihan). Tafsir adalah dalam Bahasa Melayu @ Inggeris, juga ada bahasa-bahasa lain.

Saya suka lah handphone nih, bila-bila masa boleh dengar bacaan Al-Quran. Malam tadi, nak tido mainkan bacaan Al-Quran. Anak-anak pun suka. Handphone nih pun mesra pengguna. Senang nak explore. Hari nih saya nak explore lagik, eh nak baca manual adalah sangat malas hokehhhh saya nih... teruk btol!!! :P

Oh ya... camera, video recorder, Mp3 player, video player dan lain-lain standard handphone biasa pun ada pada handphone nih. Tapi camera tak laaa canggih sangat, 1.3 MP jer... jadik laaa kot nak amik gambo anak buat screen saver.. :)

Okehhhh... itu aje saya nak story pasal handphone baru saya nih... Sekian, terima kasih.



1 comment:

knv said...

nice. i so love technology! banyak cara untuk mudahkan jadi orang islam. no matter where we go around the world.

:D