Sunday, April 18, 2010

Sedap Dimakan Ketika Ini...

Saya rasa dah lama saya tak menayang hasil masakan kat blog saya nih. Yelah, sebagaimana lamanya saya tak menayang hasil masakan, macam tu jugaklah saya akui lamanya saya tak sibuk-sibuk memasak dari A-Z. Maksud memasak dari A-Z adalah, bermula dari menyediakan bahan sampailah ke menghidangkan hidangan. Kalau adapun yang saya buat mungkinlah samada takat A,B atau tiba-tiba terus ke Z sahaja. Faham? Tak faham??? Tak faham pun buat-buatlah faham, jangan bagi tuan punya blog kecik ati.. wakakkakaaa.... :P

Jadi memang teruja serta jeles btollah bila singgah di blog orang kat Birm nun, juga orang kat Shah Alam nunnnn (korang tau lah sape korang kannnnn) kemain lagik menempek hasil masakan yang membuatkan air liur mak tumpah berbaldi-baldi (ye kak non???).. :P
Kalo singgah kat blog TTM yang baru saya jejaki pun sama... owhhh u olls memang kijam menyeksa saliva mak hokehhhh... muahahhahahaaa....

Kenapa saya tak masak?? Duduk di rumah mak, memanglah heaven kalo dapat makan air tangan mak setiap hari... sila jeles... kihkihkihhhhhhh.... Kalo ada pun, sibuk-sibuk tolong prepare bahan ajo lah kekdahnya. Sebab mak punya air tangan memang terbaekkkkkkkk kannnnn dan haku pun tetibe jadik malas. Lagipun suami mak saya (ayah saya ler tu) tentulah nak makan hasil air tangan isteri kan ayah kannn?? (macam lah bapak haku baca blog nihhh). Okeh.. korang toksah bisik-bisik cakap haku femalasyyyy... korang jeles kannn??? Korang ado dapat makan masakan mak korang hari-hari?? Nan ado kannn... kahkahkahhhhhhhhhhhhhh..... :P

Namun pada petang nan damai ini apa ko merapik nih labuuuu??? saya tetaplah juga nak menempek hasil air tangan mak saya... Ini dia....

Pengat Labu Hajah Saudah... :P


Memang sedap lah kan petang-petang yang mendung nih, makan pengat labu lawan teh o. Takyah citer banyak laaaaaaaa. Kot korang terliur pi laaa beli labu kat paso nunnn... hahahaaa.

Saya ingat saya nak pesan sikit lah kat laki saya.. Baik lah abang balik cepat sebelum bini abang nih jadik lagik femalasyyy skil memasak bini abang nih bertambah berkaratttttttt.. :P

Sekian, buletin petang ini dari Dapur Hajah Saudah... :))

10 comments:

Ealyie said...

Stok labu ku hanya utk tekak Faris mek..uhuk..uhuk.. ;p

TopsyTurvyMum said...

wehhhh...

ku pun kalau balik m'sia 2 bulan...2 bulan tu la tak masak langsungg!!

sampai mak haku cakap kat anak2 haku.."siann korang..makan apa la kat sana tuu...dapat mak pemalas masak"

haku wat dekk je layan astro muahahaha!!

curlasttt pengat Labu Hajjah Saudah!

Sayang.Ibu said...

err.. ko makan ke x labu nyah?

TTM...muahahhaaa.. gimme five lahhh... kat umah nih pun mak haku duk perli2, aritu dia request suh buat pancake... hahahahaa... terkujat mak bile omak den nak makan pancake.. capat2 buatkan... TTM, mak ko x tau ko jadik chef diva kat sana tu kannn.. patut ko bg mak ko baca blog ko...hahahahaha

TopsyTurvyMum said...

Hajjah Saudah mintak pancake..taraf diva dah mak ko tu Nyahh..

Eh...haku makan jer apa yg halal...pokok kayu tu pun kalau lapar sgt pun nampak sedapp ekekeke! kejiss tul!

nanti dia dtg sini, haku tunjuk skill chef haku ni..tapi nyahhh..ntah2 dia jugak yg kena masak hahhaha...baru betul!

DNNA said...

Aramak, labu ek???

Aku semacam sudah immune dengan labu ni ...

Dari aku f1 sampai f5 setiap minggu mesti ada menu pengat labu kat dewan makan... Takpun, labu yang dijadikan sayur masak lemak putih.

Apa bole buat, dah sekolah pun kat labu ... muka budak2 lepasan sekolah labu pun dah jadi macam labu (contoh terdekat mak labu ni) ... pasrah jer la labuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ...

*Sila kira berapa perkataan labu ada kat atas tu, labuuuuuuu*

p/s - Tapi bubur pengat labu Puan Hajjah memang tiptop kaw2 malatop *Ini adalah ayat bodek - kem salam bondamu ya Intan. Khabar kat dia, lempoyang makin sihat walafiat, Alhamdulillah ... hahahahaha*

Fid said...

makan berpada2 weeei jgn sampai BESAR aku1

Sayang.Ibu said...

TTM... aku rasa mak aku mintak pancake pasal asal dia suh aku buat mende yg dia terer, mesti aku ckp.. "alaaa mak buat laaaagggggiiii sedappp".. maka dia mintak pancake, kira haku x leh laa bg ayat (pemalas) yg sama... kahkahkahhhh... :P keji kan aku...

Dian..hahhahaa..btol laa nyah, dulu masa aku duk hostel kat itm pun slalu makan labu. tapi x sama ngan labu yg mak aku masak.. wakakkakaaa...

Fid.. waduhhhh... ko bg ayat power, terus aku tutup balik tudung saji.. hahahahaaa

Fid said...

aku berpesan2 utk kebaikan
eh sila ambik award

Sally said...

terliur la pulak tgk pengat labu ni..btw..nama mak kita sama la nyah!!

~Umi.Sufira~ said...

Oh oh...lagi skali!! Dah la aku posa harini..sabar sabar..:)