Thursday, May 20, 2010

Sudahkah Anda Mendaftar?

Kepada anda yang telah memiliki akaun Tabung Haji, sudahkah anda mendaftar untuk menunaikan haji?

Kalau belum, daftar cepat-cepat wehhhh.... Sekarang simpanan minimum dalam akaun TH untuk pendaftaran haji ialah dalam RM1000.

Kelmarin saya pergi ke TH untuk membuat simpanan dan sekaligus mendaftar. Tau tak tahun bila kalo nak diikutkan baru saya boleh pergi???

Tahun 2032

Mak oooiiiii.... 22 tahun lagi??? Maksudnya ketika itu umur saya ialah 53 tahun, kalo panjang umur dan masih sihat. Umur encik suami ialah 58 tahun masa tu.

Kalau dulu biasanya orang mendaftar hanya dalam 5-10 tahun aje sebelum menunaikan haji. Sekarang memang dah makin lambat, sebab makin ramai orang dah berkemampuan nak pi.

Tapi kata pegawai TH tu, kalo saya dan suami sudah cukup duit dan bersedia nak pergi, boleh buat rayuan. Tapi rayuan bukanlah bermaksud kompem dapat. Rayuan still kena tunggu jugak. Huhuhuuuuu..... Kami berharap agar dapat pergi sebelum pencen, sementara masih sihat. Takut kalo nak tunggu umur 50an dah sakit pulak kannn... Lebih ditakuti, kot tak sempat nak sampai umur 50... huhuhuuuu...

Tapi kan, satu hal yang saya dapat rasakan, perasaan bila dah mendaftar tu sukar nak digambarkan. Rasa lega sangat... Tak tau lah kenapa. Saya ingat perasaan saya sorang, saya tanya encik suami, dia pun sama. Saya tanya sorang kawan saya yang dah mendaftar, dia pun rasa perasaan yang sama. Tu baru mendaftar, agaknya perasaan bila dapat tawaran nak pergi haji lebih indah lagi agaknya kan?

Jadi kalian yang belum mendaftar, cepat-cepatlah mendaftar.... Jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama dia diambil orang... eh??? :)



5 comments:

CY4.0 said...

daftar online pun boleh :D

Kauthar said...

memang ingt nak daftar..tapi dok tangguh2 je..rasa takut pun ada jugak..memang patut daftar kan..bukannya daftar thn ni thn depan dapat gi..

sz | m.a.s.s said...

oooo belum daftar juga ni...adehhhh...lg panjang la queue ni...

cikidong said...

ya Hajjahh...... :D

Sayang.Ibu said...

CY..blh ek? mak x tau.. kuikuikuiii

kauthar, better daftar cpt2..:)

SZ.. cpt daftar, org dah makin ramai beb

cik idong.. aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...kuikuikuiii