Sunday, May 2, 2010

Setelah Sekian Lama...

Setelah sekian lama tak menunjukkan skil di dapo, akhirnya hari ini eh sejak semalam sebenarnya, saya telah kembali beraksi... :P

Mak ayah saya kan balik kampung dengan adik kedua saya. Jadi tinggallah kami anak-beranak dan juga dua lagik adik saya.

Apa yang saya masak? Owhhh... sebab adik bongsu saya rasa nak makan 'ayam diet' yang saya war-warkan kelazatannya, maka saya pun masak lah. Suka pasal masak campak-campak, senang keje ahkak tapi yang pastinya sedap dan berkhasiat, disukai ramai... :))

Resepi?? Rasa dah ramai yang tau... tak payah laaa tempek.. muahahahaaaa... Saya cuma nak menayang gambo masakan saja di tengahari yang syahdu ini... :D


Ayam Diet Campak-Campak...


Oh memandangkan saya rasa apsal cepat sangat saya siap masak, maka saya pun masak lagi satu hidangan. Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan (apa kaitan?). Bukan susah pun, masak nasi goreng aje.


Nasi goreng favourite Aina..
Mesti kena tabur ikan bilis goreng banyak-banyak...


Anak-anak saya kata, sedapnya ibu masak... Ye anakku, ibu tau memang ibu masak sedap. Sebagaimana perasaanmu begitu jualah perasaan ibu, sebab tu lah ibu suka tok mak masak.. :P

Mak... saya rindukan mak... *tiba-tiba*

Okey, perut saya sudah kenyang... Mata pun macam ala-ala layu gitu. Buruk perangai... hahahahaaa... Korang masak apa hujung minggu ni???


4 comments:

xiiinam said...

Salam kenal...

Singgah sini dalam pengembaraan mengintai-intai resepi .....


Sedap tu.....

TopsyTurvyMum said...

mak cuti masak hari ni..habiskan jahitan hehe..

MIL yang masak...nasi goreng jugak..

mmg nasi goreng tabur ikan bilis goreng banyak sgt lah besttt!!

Cikidong said...

ferrrrr sdapnye ayam tuhh.. bak sepinggan dua siniiii

Sayang.Ibu said...

hai cikgu.. salam kenal, singgah laa slalu walopun blog ai xde resepi sangat pun.. heheheee

TTM.. aku kalo laki ada, wiken mmg hari menggantung periuk belanga. tp nih laki xde... hari2 gantung periuk.. dan bila mak aku lak xde aku kenalah masak nyahh.. muakakakakaaa

cikidong, boleh... setakat pinggan jek laaa.. ayam dah licinnnnn.. hahahaaa