Wednesday, March 17, 2010

Panik!!!

Semalam saya diekori oleh dua orang berbangsa I**** yang mencurigakan, menaiki Iswara kelabu.
*
Dalam pukul 6pm saya keluar mengisi minyak di stesen P*etronas berhampiran rumah. Cadangnya nak keluar makan skali. Lepas isi minyak, saya amik duit kat ATM. Then masa saya nak masuk kat ATM tu, saya dah perasan diorang tengok-tengok semacam. Bila saya keluar pun sama. Tapi saya buat bodo jer, walopun hati dah dupdapdupdap rasa tak sedap.
*
Then, saya blah dulu dari diorang, terus menghala ke kedai nak carik makan. Tiba-tiba tengah saya carik-carik parking, saya nampak kereta lahabau laknat tu selang sebuah dari kereta saya... OMG!!! Mak dah start panik. Sedangkan masa saya keluar dari stesen minyak tadi, saya memang dah tinggalkan diorang dulu.. tup-tup cemana bleh diorang ada kat belakang saya??? Memang naluri hati saya merasakan mereka sedang mengekori saya.
*
Owh.. saya dah terus tak jadik nak singgah kedai makan. Saya keep on driving tanpa hala tuju. Tapi saya nak pastikan betul ke diorang follow saya, so saya pun cilok sana cilok sini... tapi memang sah keparat tu rilek je follow belakang saya. Saya memang cuak habesss sebab dah laa saya tinggalkan hp kat rumah sebab tengah bercas. Saya nak buat apa nih??? Ok.. saya cuba tenangkan hati, dalam kepala saya memang ada satu hala tuju aje....BALAI POLIS MASAI!!! Maka saya pun menuju ke balai polis, dan agaknya lahabau tu dapat agak saya nak ke mana, diorang pun blah tak ikut saya lagi.
*
Huhuhuuuu... saya memang panik. Saya bayangkan kalo lah saya terus balik umah lepas isi minyak tadi, apa yang jadik agaknya?? Dah ler area umah saya memang agak sunyi... Ngeri hokehhhhh... Tak pasal-pasal nanti jadik headline kat paper pulak.. huhhh... Nauzubillah!!!
*
Semoga saya dan anak dilindungi dari sebarang malapetaka hendaknya... kalian doakan keselamatan kami anak-beranak yer... Kalaulah apa-apa jadik pada saya, kenang daku dalam doa kalian yer.. Okeh, saya dah mula merapu pasal saya emosi... :(
*
*
*
**hari ini saya ada kelas tambahan di sekolah... sampai tengahari...

12 comments:

~ As ~ said...

beb ko masuk balai apasal tak report terus? bagitau rumah ko kat mana, nnt dorang blh suruh polis sana ronda2...

Zuraimah Ismail said...

intan, betul kata As tu, wat report polis terus...kalau ingat no plat and jenis kereta lagi bagus...

skrg ni mmg banyakkan kes samseng mcm ni...

do take care ye..and lepas ni mmg harus angkut hp ke mana2...

but ur action was great..mmg x sepatutnya balik rumah terus...

cW said...

salam
1st time komen ni
mujur u prgi ke balai polis
saya pernah kena begini juga masa kat UKM dulu balik beli satay, mujur teringat nak masuk balai polos kajang
lepas tu dah kawin ji, siap 2 orang iktu kami anak beranak sampai kereta kat parking basement, mujo masatu ada pak guard, dia folo sampai kami keluar..

Unknown said...

ya Allah syukurlah tak apa-apa. betullah. better report je kat balai soh polis round area situ.

Nieza Ishak said...

nyah,

pasni ko kena extra carefull ...
aduh risau aku baca dah la che abe takde ... sementara waktu dok dulu umah omak ...

rohaadam said...

berdebar bila baca,nasib baik x de apa2,syukurlah.....

~Umi.Sufira~ said...

Beb, ngeri aku weih...ko doa banyak2 mintak dilindungi yer.....be careful!

sWeEtDaRLinG said...

nasib baik teringat langkah2 bijak... yer balai polis ler tempat selamat tu lari dr diekori...
alhamdulillah takde apa2 kan

cc said...

peehhh...salute sy kat ahkak, dlm panik2 tu pon blh bfikir secara rasional dan tenang. bagus ahkak. mcm nih la guru cemerlang :D

hr tu g kluang dgn kwn2...my fren di approach oleh seorang In.d.i.a naik motor, dia huluq brg apa tah...kwn sy trs lari...dh la tgh pregnant kena lari plak..sian dia..huhu

IntanSham said...

As - aku x singgah pun b.polis tu, masa aku menghala ke b.polis tu, that penyamun dah dpt agak aku nk ke mana, so diorang x follow lg

CT - nasib baik laa mmg lps isi minyak tu mmg x nak blk umah terus sbb nk carik mkn.. mmg pasni hp x leh nk tinggal lah, serik!!!

CW.. ayooo seram kan biler kena follow. nak2 kalo kt basement, sbb tu kalo parking kt shopping complex saya x minat sgt basement parking kalo pi ngan anak2 jer, lg suka parking terbuka @ kat basement parking dkt2 dgn eskalator or lif area.. tinggal laa jejak slalu yer dear..:)

ZZ.. ku ada no plat kete tu, pasni kalo nmpk lg mmg kompem mak masuk balai report

nieza - sbb cik abg xde laa panikku menjadi2. kebetulan lak mak ayah blk kg cuti nih..so rasa cam helpless sgt, arini mak ayah blk so tido umah diorang laaa blk

Roha - mmg syukur sgt2

mimi - seram ko.. doakan aku gak yer.. kalo x kang plan kite kondem lak.. hikhikkk

sweetdarling - bile helpless mcm tu, mmg xde ingat lain.. balai jek laa

CC - mmg bahaya laa skang nih..xde tpt yg slmt kannn. akk pernah kat stesen minyak gak ada mat pit nk jual hp, pon akk takut gak, mana tau tetibe dia hulur pisau ke hape.. serammmm..

aidie said...

waaa.sib baik ada balai polis dekat2..ngeri

IntanSham said...

hai aidie.. mmg nasib baik ada b.polis dkt situ. kalo x ntah mana laa nk tuju