Monday, March 8, 2010

Sambutan...

Pada hari Sabtu lepas, diadakan acara sambutan Maulidur Rasul di sekolah saya, SK Pasir Gudang 2. Acara tahunan yang wajib. Best memang best, cuma yang kureng bestnya sebab buat hari Sabtu. Pulak tu, hari Ahadnya ada Mesyuarat Agung PIBG... jadi memang tersangatlah tak bestnya bila kena kerja 7 hari... huhuhuuuuu
Apapun majlis berjalan dengan lancar. Suka atau tak, kenalah hadiri kannnn.. :P
Layan bahan bukti pada hari kejadian dulu yer kaliannnnn... :)
*
Murid-murid berkumpul sebelum acara bermula...
*
Perarakan yang tak mengeluarkan peluh... :P

*

Ceramah yang best oleh Ustaz Muliadi B. Umat a.k.a Ustaz Rock...

*
Kembang terhalang.... hahahahha...

*
Kami guru Malaysia... :)


*
Muslimah sejati... ngeeee...

*
*
Bersama cowok ganteng feveret gue...
Respati Adhitya Putra...

*

Jejaka-jejaka yang hampir pupus... hahahhaa...

*
Barisan guru-guru cemerlang... :D
*
*
Last but not least...
Tuan punye blog yang kontrol ayu... :P


Biasalah majlis Maulud Nabi mestilah ada ceramah agama. Kali ni, Ustaz Muliadi dari Pengerang menjadi penceramah jemputan. Ustaz nih ada blog tuuuu..... www.motivasiustazrock.blogspot.com
Saya suka dengar ceramah Ustaz nih. Bestttt.. pendekatannya terkesan di hati. Dan lagi best, dia sukak nyanyi.. hahahaa... Habis lagu Wali Band jadik props dia. Budak-budak pun suka laaa nyanyi lagu Cari Jodoh, Shalawat dan Tobat. Saya baru tau yang kumpulan Wali Band nih rupanya nyanyi banyak lagu berunsurkan keTuhanan. Terus saya zassss carik CD cetak rompak Wali Band... hahahahaaa

Ada satu pesanan Ustaz Muliadi, yang saya ingati ke saat ini...

Orang yang menjadikan masalahnya bukan satu halangan, dia adalah orang yang hebat...

Setuju??? Saya setuju... Hidup tanpa masalah adalah mustahil. Tapi masalah bukanlah suatu halangan untuk kita meneruskan kehidupan. Maka hadapilah apapun jua masalah dalam hidup ini. Kita adalah orang-orang yang hebat....

Renung-renungkan... dan Selamat Beramal... :D

8 comments:

sisdee said...

saya pun setuju..

hidup tanpa masalah adalah seperti pantai tak ada ombak (cewah!!!) hahahahahahah

cantik bag !! :p

~Umi.Sufira~ said...

Sekolah Syaura pon buat maulud nabi Sabtu lepas....:)

cc said...

setujukkkkk!!!

cun okeh last pic tuh ahkak! lawa pose..hikssss ;)

IntanSham said...

sisdee... setuju jua.. ewahhh berfalsapah pulak..:P
nmpk tali beg pun cantik ke?? hahahahaa

mimi... banyak skolah buat sabtu lps kannn

CC... thank you yanggg (wahhh..terus aku panggil yangg..) errr... ada gaya mcm pengacara Nona x?? hahahahaa

~ Lady ell ~ said...

dan yg paling best bila sambutan maulud nabi ni is makan time..heheh.itu je ingat nyer :)

IntanSham said...

LADY ELL... btolll... sgt setuju, makan dalam dulang adalah sangat lain feelingnya..ahahhaaa

DNNA said...

Saya sangat2 Satujuuuuuu!!!!

Aku suka pendekatan yang macam tu .. tak ekstrim ... wasotiah gitu ... barulah hati2 akan terbuka, Insya Allah ...

Betul, gambo yang bawah tu memang ayuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu - sleeping, are you sleeping brother john ..

*lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik*


*peace*

heh heh heh heh heh heh heh

IntanSham said...

wake up in the morning, wake up in the morning.. dingdong bell.. dingdong bellllllll... muahahahhaaa