Friday, March 26, 2010

Gelora...

Membaca entri Kak Non yang INI tiba-tiba membuat saya jiwang... :D
Serius tiba-tiba ingatan saya pada si dia makin bertambah.
*
Saya sebenarnya malas nak berkeluh-kesah tentang perasaan ke hape tentang si dia.. sebab nanti saya takut ada yang muntah darah pulak membaca... Tapi kalo saya tak jiwang-jiwang kat blog saya, kat mana pulak saya nak menjiwang... muakakakaaaa.... U olls redha jek laaaa yer nokssss. Kalo agak-agak dah biru tahan muntah tu, tekan aje X kat tab atas nunnnn... :P
*
Sebenarnya semalam saya sentap. Saya amik Aina balik sekolah terlewat sikit sebab hujan lebat sangat. Tak laaa lewat mana pun, lewat 10 minit jer. Bila saya masuk kat tadika dia, dia lari-lari dapat saya dan cakap, "Ibu... Abah mana??? Abah tak amik Aina ke??? Abah dah balik ek???"
Air mukanya penuh mengharap. Terjenguk-jenguk dia carik bayang abahnya. Saya tau pertanyaan Aina adalah serius, bukan main-main. Saya tak tau kenapa tiba-tiba dia mengharapkan abah dia datang menjemput. Bila saya jawab abah belum balik, nampak hampa wajah dia. Memang sentap hokehhhh... kalo tak sebab ada cikgu dia kat situ, mau saya dah meleleh time tu. Dalam kereta saya tanya kenapa Aina tanya abah tiba-tiba. Jujur aje dia jawab, "Aina rindu abah... Lama tak jumpa abah..." Okehhhhh.... Adegan selepas itu, tak payah kepoci kat sini.
*
Anak-anak rindukan abahnya, saya lebihlah lagi. Siapa yang tak rindu kan? Tak jumpa sehari dua pun dah rasa rindu, inikan pula sudah 45 hari. Kalo orang bersalin, dah habis tempoh pantang. Sudahlah tak jumpa, nak call pun susah. Sebab si dia stay kat atas kapal nun di tengah laut. Atas kapal tu diorang guna satelite phone, yang tak laratnya diorang kawal penggunaan telefon tu. Setiap orang boleh guna seminggu sekali je, untuk jangka masa hanya 3 minit!!!
*
Kelmarin si dia ada call, Aina tengah tido, Ainin pulak tengah merajuk dengan saya sebab taknak pakai baju.. apa kes ntahhhh.. Jadi kedua-duanya tak bercakap dengan abah. Si dia bagitau, laut tengah bergelora macam hati kami, bila laut bergelora macam tu diorang tak boleh keje. Dah lima hari tak boleh keje, melayan mabuk laut jer kat kapal. Kalo tak boleh nak keje, bile keje nak siap yangggg??? Jadi kesimpulannya memang lambat lagi lah dia boleh balik. Sian suami saya... Semoga Allah melindungi suami saya di sana.
*
Bercakap soal rindu, saya tak berminat langsung kalo ada yang mengusik saya rindu sebab tak 'dapat'. U know what I mean??? Kalo kalian pernah terbaca entri emosi saya tentang kalo tak reti bagi komen, baik tak payah komen.. haaaa itu pasal saya bengang lah tu. Halooooo... hubungan suami-isteri yang satu itu tak perlu lah nak dijadikan bahan usikan, atau bahan lawak bangang anda yer? Tak ada istilah kegersangan bagi saya. Saya rindu suami saya sebab saya mahu dia di sisi untuk dengar cerita saya, makan masakan saya, jaga anak-anak dengan saya, melayan PMS emosi saya, shopping perabih duit dengan saya, berjalan-jalan dengan saya... saya ada berjuta-juta sebab untuk rindukan suami saya.. Bukan sebab yang satu itu. Apakah orang yang beranggapan sebegitu, hanya perlukan kehadiran suami untuk melampiaskan nafsu itu sahaja??? Sangat bodoh dan bangang lah orang yang boleh bagi kata-kata... "Elehhh... rilek laaa.. aku tau laaa ko dah lama tak dapat", bila saya kata saya marah dengan diri sendiri sebab asyik emosi dengan anak-anak.
WTF!!!!!!!!! Jadi maafkan saya, saya harap walopun kalian ada terdetik macam tu jauh di sudut hati, tolong jangan beri saya kata-kata itu. Saya memang tak minat nak dengo atau baca.
*
Eh jiwang ke emo entri saya nih??? Waakakkakakaaaaa.... Saya tak kiralah apapun genrenya, yang penting hati saya bergelora macam lautan Parsi... Saya rindu teramat sangat pada si dia.... Harap-harap, lautan tidaklah bergelora lagi supaya si dia boleh cepat-cepat siapkan kerja dan pulang ke pangkuan kami.... :)

11 comments:

DNNA said...

Alahai Intan ...

I feel you bebehh ...

*hugs*

:(

Saudah Salleh said...

intan, sabar ye nyah...

tak boleh bayangkan berjauhan ngan suami.

Yang depa pun tak agak-agak. Kita rindu dia, bukan a*dik dia. Senangla dia cakap, sebab mengadap laki dia hari-hari tanpa jemu.

Hanya yang melaluinya sahaja yang mengetahui.

take care dear.

m-i-o said...

hmmmm. aku rasa klo sekali-sekala berjauhan ni best gak kan nyah? nk pulak time kita nak beronggeng ke, time malas masak ke, time malas kemas ke. kahkahkah!

eh'eh. buat lawak pulak aku ni. kang kena siku kang :P

omputih kata,
absence makes the heart grows fonder. phewiittt :P


ommelayu kata,
tuai padi antara masak, esok jgn layu2an. phewiittt :P

IntanSham said...

Dian... thank u... *hugs..hugs*

saudah, mmg... kalo x melalui mungkin takkan paham. tp x melalui, rasanya x perlu nak kondem org lain kannnn... thank u yer..

zufa... hahahhaaaa.... itu mmg btollll... ada gak masa release dari buat itu ini utk dia, lg satu yg aku rasa di antara yang bestnya kalo berjauhan, bila jumpa tu.. feeling nyer adalah mcm baru kawen gitu.. ahahhaaaa... aku setuju sgt ngan ko

Zuraimah Ismail said...

huhuhu sedehnye ada insan perfikiran begitu..apakah alam perkahwinan menjurus pada itu sahaja...sedey..

u got rite entry here dear...:)

Unknown said...

saya faham...
sy pun tak suka org wat lawak bab2 'tu'.... sgt tak suka sbb ala2 tak de benda ke nak komen/citer?
moga2 si dia intan tu cepat2lah boleh balik... taklah korang anak beranak kelemasan dlm lautan rindu (ayat jiwang karat!!!)

knv said...

"Elehhh... rilek laaa.. aku tau laaa ko dah lama tak dapat"

actually orang yang ada mentality bangang ginilah yang came up with all the stupid ads kat tv tu ---> malam jumaat minum kopi kuat! kahwin itu ialah seks!

bodoh bangang bahlul monyet beruk mangkuk hanyun mentibang ungka!

silap button la nak tekan.

ya allah marah sungguh haku nih!

in a different note,
sabaq la sis. bagus jugak jauh2 ni sekali sekala. we will be more appreciative towards each other. it's good for the relationship.

take care.

Crazee Choc's said...

sama la.. menyampah kalau org ada pemikiran gitu. kuno sungguh.....

depa saje ngusik hang kot :)

IntanSham said...

CT sedey kannnn... tu laaa geram kdg2 ngan org camni tawww

laila... harap2 mcm tu laaa, nak wat cemana kan dah dia pergi mencari rezeki...

kak non..btol,iklan murahan mcm tu mmg memualkan tekak. tq kak 4 ur meaningful advise..;)

marisa.. kot nak usik pun tengok2 laa mood aku. nih, aku tgh tensen ngan anak2 aku..dia lak buat lawak camtu

Ella said...

intan - sbr okey...biasalah mentality org kita..

ni semua dugaan hidup.. suami ko cr rezeki lebih tu..tuk ko and anak2..jgn tension2 okey...

aku faham perasaan bile berjauhan dgn suami...

be strong okey....

IntanSham said...

babe.. tq.. aku bukan pe babe, aku bengang jer ngan mulut2 busuk tu.