Wednesday, December 23, 2009

Lega Dan Rindu...

Alhamdulillah, saya telah selamat pergi dan balik ke/dari kampung hubby. Perjalanan jauh tetap juga terasa horror, sebab masuk highway PLUS, Ainin dah mula cakap.. "Nak T***K" dan diikuti dengan menangis... Saya tak nampak sebarang kawasan R&R ketika itu, maka berenti tepi jalan, ambil dia dan nenenkan sampai tertido, then letak balik dalam baby-sit baru teruskan perjalanan balik. Namun saya tetap merempit di highway.. harap-harap tak ada speed-trap, kalo tidak wahai suamiku sayang.. silalah bayar kerana isterimu ini nak pergi melawat ibumu... maka hargailah pengorbanan dia menempuh perjalanan yang jauh ini... :P
Saya rasa kepulangan saya adalah berbaloi kerana saya dapat lihat wajah happy mak mertua saya bila melihat saya tiba-tiba tercongok depan dia. Yer, kepulangan saya adalah SURPRISE!!! Saya tidak memberitahu kerana hati risau takut tak berjaya menggigihkan diri menempuh perjalanan bersama anak-anak. Mak mertua saya adalah excited, dan saya tahu dia menghargai kegigihan saya pulang bersama anak-anak. Tiga hari bersama mak mertua adalah seronok, terasa macam kami berkongsi kesunyian yang sama.. wahhhh... ayat memang tak bley blahhh.. Semalam saya berat hati nak balik, tapi terpaksa juga.. mengenangkan janji pada adik saya. Saya telah berusaha memujuk mak mertua saya supaya ikut saya balik, tapi.. alasan tipikal orang tua adalah susah nak tinggalkan rumah, risaukan ayam, dan macam-macam lagi. Lagipun mak mertua saya kata dia baru beberapa hari balik ke rumah, takkan nak tinggalkan lagi. Maka pulanglah saya bersama anak-anak sahaja semalam. Perjalanan balik masih juga horror, keluar dari highway, dekat Kempas.. Ainin sudah mula menangis, tapi saya malas nak berenti. Maka kami bertemankan 'nyanyian' Ainin sehingga sampai rumah. Saya balik ke Seri Alam sebab dah rindu pada blog dan email hubby.. ahahhahaaa

Okeh.. sekarang saya mahu masuk ke mood jiwang.. sila berhenti membaca jika tak kuasa nak layan mood jiwang saya.. Jika mahu baca juga, sila jangan muntah... :P

Sudah sebulan kiranya suami saya ke Qatar. Maknanya ada lagi dua bulan untuk dilalui. Sejak berjauhan, tidak ada satu saat pun yang berlalu tanpa saya merinduinya. Walaupun saya kelihatan riang gembira menghabiskan masa cuti saya dengan anak-anak biarpun tiada suami di sisi, it's tough babe!!! Mula-mula saya bertekad tak mau cerita pasal kesengsaraan jiwa saya di blog ini, but I can't help it!!! Saya mau terjahkan ke mana lagi perasaan saya ini??? Tadi suami saya telefon, ini kali kedua dia dapat menelefon saya. Ya.. adalah susah untuk bertelefon di sana. Maka saya sangat melonjak happy dapat bercakap dengan dia walaupun berebut dengan Aina.. hahahaa... Kami sering berhubung melalui email sahaja. Tapi saya suka dapat email dari dia, sebab macam dapat surat cinta dari si dia. Dan sesekali, kalau bernasib baik, dapat berchatting dekat FB... :D

Okeh.. enuff merapu... conclusionnya di sini adalah, saya rindu sama si dia.. full stop... :)


16 comments:

MN said...

oh kat qatar ke? rasanya ada yang boleh buat persatuan suami jauh di tanah arab ni kang! hihiihii...

Mommy Harith Hannah said...

Sabar beb, aku sgt2 memahaminya.

Even berpisah sebulan kejap last year pon dah rindu giller babas. Masa jemput dia kat airport, rasa dup dap dup dap, macam tunggu pakwe datang, cam zaman dating mula2 dulu. Kahkahkah. :))

Tapi, siyes nie! ;)

Owh, aku pernah citer tak yg aku pernah 'berjauhan' dgn si dia selama setahun? Yg tue lg sengsara beb! Huhuhu...

Ella said...

huhu..be strong babe.
2 bulan saja lg ok...

nasib baik skrg zaman IT, masih boleh ber-email, phone, chatting etc.

kalau tidak..lg haru!.
yeah..mlm ni aku balik JB.

~: Nour aka UmmiNor:~ said...

intan,

saya pernah mcm awak jugak dulu...si dia kerja kat PARIS setahun, saya ngan ank pegi 2 bulan je, dapat kerja balik mesia huhuhu...

yup setuju bila dpt email mcm dpt surat cinta wakakaka..
bila lama x jumpa berdebar2 takleh nak ckp, ya rabbi tuhan je tau!!!

tp si dia sedih bila balik anak (masa tu umor 1+++ thn) tak kenal dia....:(

~Umi.Sufira~ said...

Rindu itu sebenarnya indah...tapi melaluinya amat menyakitkan...*love mode*..:P

Crazee Choc's said...

salute la camana boleh duduk lama2 dgn anak je....

izzahazfar said...

kak intan...3 bulan tu pun sesak tau..zah yg 3 minggu ni dah buat zah n suami nanar...rindu tak leh citer la...biler berjauhan mmg rasa yg kita berdua saling memerlukan...

pasal journey akak n anak..huhuhu..zah penah berdua ngan akmal....jalan2 konon nyer..tp masa on the way balik akmal nagis tak hingat nak nenen...mau tak mau..zah berhenti kat bus stop..nenenkan akmal pastu tidokan dia baru sambung perjalanan balik..hehehhe

Saudah Salleh said...

wow, sukarnya panahan rindu asmara ni ye?

takpe intan, be strong inside out, ya babe? maybe bila dah start sekolah nanti, masa terisi, tak terasa 2 bulan lagi tu.

IntanSham said...

MN.. ur SH pun bakal ke sana ke? haaa.. kalo buat persatuan, count me in yer..hehehee

arnie.. btol laaa beb,actually kali nih plg lama lah 3 bln. walopun aku dah agak biasa, tp rindu jugakkk. mmg bila nak jumpa blk tu, wahahaha mcm ko kata laa dupdappp jantung.. :P

ella... aku harap bila dah start sekolah sok, masa cpt2 je berlalulah.. wahhh ko nak blk jb yer, kalo ko drive,drive carefully

umminor.. wahh sethn berjauhan.. hadoi laa.. mmg kan, dulu masa aina yg hubby pergi 2 bln pun, dia blk aina x nak mula2..inikan pulak sethn...

mimi.. agree dgn ayat2 centa ko tu..*wink*

marisa.. mmg bukan mudah, tp mesti melaluinya..

IntanSham said...

zah.. mmg pun, bagusnya bila berjauhan ni, aura dia lain macam sket... hehehehee

saudah.. mmg hebat..lebih dari orang tgh bercinta. tulah..harap2 da naik skolah nanti x laa terasa sgt

Mummy Dasy said...

tabahkan diri... tp klu camtu rasa cam zaman bercinta dulu2kan hehehe

IntanSham said...

MD.. mmg mcm tulah rasanya.. ;)

cikgu suhaila said...

intan...
boleh caya ke ni??
Rindu banget?
ha ha ha bukan ada perkara yang membuatkan ko x berapa rindu kat samex?

Acctually intan...rindu tu x leh nak gambar ea.....
sorang pun x tau apa yang ada kat hati kita eh??

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

sedih berjauhan dengan suami, akak pernah alami berjauhan selama 4 bulan, masa tu ya ALLAH sedih sangat tak boleh nak cerita, walau hari2 bercakap diinternet, di telefon tapi tak sama dia ada depan mata dan selalu cakap dengan suami, alangkah bagusnya kalau kita mati nanti sama-sama, berpegang tangan..ha.ha..

Nanak said...

sabar ye intan..

IntanSham said...

percayalah kak sue.. sesungguhnya perkara lain itu hanya utk mengabui mata sahaja...:)

kak yati.. mmg sedih kan bila berjauhan.. tp positifnya, bila berjauhan ni berpeluang lah merindu-dendam.. hehehheee...;)

nanak.. mmg ku bersabar...;P