Tuesday, December 29, 2009

Lamunan Terhenti... :P

Saya rasa nak gelak terguling-guling hari ni. Apa pasal???? Kerana baru sekejap tadi saya telah ditegur oleh seorang bapak budak yang pernah menyenggol jiwa remaja saya suatu ketika dulu. Yelah.. zaman sekolah gediks-gediks remaja hingus meleleh dahulu...
Bapak budak itu hari nih, membuat pengesahan pendaftaran anaknya ke Tahun 1 di sekolah saya. Secara kebetulan saya tengah berborak dengan kawan saya di depan pejabat sekolah ketika itu. Saya dah nampak dia, tetapi sengaja buat-buat poyo tak perasan... hahahahhahaaaa... Tapi, tiba-tiba dia menegur saya,
"Cikgu, beli buku kat bawah ye?" Sengaja buat-buat tanya saya, walhal saya dengar cik kerani tadi dah bagitau kat dia. Saya buat muka selamba terpaksa menjawab, "Ye... beli buku kat kedai buku di bawah ye Encik,"

Maka sahlah dia akan menyekolahkan anaknya di sekolah saya. Sekitar bulan Julai dulu, saya ada perasan dia datang ke sekolah untuk mendaftar anaknya. Masa tu saya tau dia dah nampak saya, sebab dia tunggu saya dekat depan kantin sekolah. Tapi masa tu, saya tengah mengamuk dengan anak-anak murid saya yang ponteng kelas tambahan, dekat dataran perhimpunan.. so saya langsung tak amik port dia duk tengok saya membebel macam mak lampir masa tu... :P

Hari ini dia menegur saya, secara berhemah sebab kat belakang dia ada isteri dia dan anak-anak seramai 3 orang.. Lagipun saya kan cikgu.. bukan awek kawan sekolah dia lagik.. hahhahahaaa... Nampaknya dia dah berubah betul.. dah langsung tak kiut macam masa sekolah dulu.. Saya pun dah tak sekiut dulu kan.. cuma makin matang dan gojes jer... wakakakkakaaaa... :D

Hmmm... Sabtu ini ada majlis perjumpaan ibu-bapa Tahun 1 dengan guru-guru dan saya akan jadi pengacara majlis. Saya ada sedikit perasaan segan laaa pulak... huhuhuuuuu... :P
Inilah akibatnya kalau bekerja di kampung halaman sendiri. Balik-balik jumpa boipren-boipren kawan-kawan lama.

Apapun saya tak akan menyanyikan lagu Lamunan Terhenti.. kahkahkahhhhh.... Cumanya saya terasa lawak kerana bila melihat dia, saya teringat zaman-hingus-meleleh saya......... Zaman main baling-baling surat dekat tingkap kelas... atau selit surat dalam buku teks. Juga teringat encik posmen yang jadi tukang hantar pesanan. Apa khabar agaknya encik posmen itu sekarang? Wehhh.. lawak sungguh beb bila mengingat zaman sekolah @ zaman remaja baru nak naik dulu. Kalian ada pernah terserempak dengan pakwe zaman sekolah dulu??? Tapi pesanan untuk Cik Fid, soalan ini adalah tidak relevan untuk anda, sebab saya tahu pakwe zaman sekolah anda duduk serumah dengan anda sekarang...Hehehheee... :P


12 comments:

LiAnA said...

wakaka tersengih-sengih bila baca entry ni.. kelakarkan bila ingat balik.. masa tu feeling jiwang-jiwang karat.. ku tak pernah jumpa lg pakwe lama ngeehee..tp posmennya ku masih berkawan sampai sekrang..:)

CY4.0 said...

x dpt nok. Mak sekolah fomfuan. Sek rendah plak i very the inesen.

Sayang.Ibu said...

liana.. mmg kelakar... tp bila ingat2 balik segan pun ado... bygkan pernah berjiwang dolu2, pastu jadik pulak cikgu anak dia... harap2 x kena ajar anak dia laaa tawun dpn... :P

CY... wakkakaa... girl's skul yer dolu.. ahaksss...;p

Marisa said...

hohoho... jumpa ex-bf ye....
saya ada juga jumpa dlm facebook je la pun.... kira mcm 'jangan ada benci' la ni.. hehehe.. lg pun.... ni boypren sat jo.... no heart feeling at all.

Marisa said...

hohoho... jumpa ex-bf ye....
saya ada juga jumpa dlm facebook je la pun.... kira mcm 'jangan ada benci' la ni.. hehehe.. lg pun.... ni boypren sat jo.... no heart feeling at all.

Zety Zin said...

saya takde pakwe masa zaman sekolah dulu. saya adalah budak baik *bluerk* pembetulan - saya adalah budak gemok jadi takde sesiapa pun nak kat saya. hahaha.

hihi tapi jumpa kawan lama pun rasa macam ala-ala kelakar, lagi kan pulak kalau jumpa bf lama kan kan kan :)

izzahazfar said...

kak...zah pun penah jumpa pakwe dulu2...hahaha..masa tu zah nak kawin lagi seminggu...heheheh..terswenyum sepanjang hari..buka sebab aper...sebab teringat zaman dulu2..hehehhe

azrinna said...

Ada. dlm fb & saya invite dia jadi member. Masa dulu2 tgk dia hensem, nw dh tk ensem lagi dah.... buleh gitu?

Sayang.Ibu said...

marissa.. lawak biler terjumpa, nih bukan thru facebook tp face-to-face.. aahahhahaa

Btol lah ZZ.. kalo terjumpa ex-boipren mmg lagi lawak sebenarnya

zah.. wahh lagik laa time tu dah nak kawen kannnn....mmg buat ku tersenyum pjg gak arinih...

azrinna..samalah, dulu dia kiut bangatttt...tapi skang errr tidak lagik..hahahhaa

m-i-o said...

errkkk. mula2 kutergamam.

pastu tetiba terasa nk guling2 gak. kahkahkah!

nyah, ada perasaan dub-dab-dub-dab tak sikit2? kahkahkah!!! cuba ko bygkan klo dia cite kat anak dia,

"eleh cikgu singa tu dulu awek abah!"

dn kebetulan pulak anak dia jadi anak murid ko,

"cikgu, cikgu la yg nk ngorat abah sy dulu kan?"

kahkahkah! tensen tak nyah? :P

Sayang.Ibu said...

wakakkakaaaa.... ampeh sungguh ko nyahhhhh.... tu laaaa mesti lawak kannnn.. xpe kalo anak dia ckp gitu, aku ckp kat anak dia 'abah awak yg tergila2 kat saya sampai nak terjun bangunan..'
nyah, budak2 nih biasa lagi percaya cakap cikgu dia tawww dari mak pak dia... kahkahkahhhhhh...
btw..kompem mak x ajor anak dia nxt year..;p

mirah said...

lawak baca entry intan nih.. Tapi yelah kalau saya pun, mesti rasa kelakar sungguh. Mujur takde pakwe lama kat sekolah, tapi peminat ramai lah. Haha...