Sunday, September 6, 2009

Update Di Hujung Minggu...

Hari ini saya tidak ke mana-mana. Tengok orang mengecat rumah saya. Sejak kawen, ini baru pertama kali menukar warna cat rumah. Bukan kerana semata mahu raya, tetapi memang berhajat nak tukar cat ini tahun. Separuh dinding sudah di cat, wahhhh... nampak macam rumah baru lah pulak... hahahhaaaa... :P

Warna pilihan - Orchid White dan Candy Floss, dari ICI Dulux Pearl Glo. Orchid White itu warnanya putih-kemerahan dan Candy Floss warnanya seakan purple lembut - pink. Warna-warna adalah pilihan Mr Hubby..

Semalam adalah hari memanjakan diri.. hahahhaaaa.... Saya ke SPA di Jambangan Rimba SPA. Bulan puasa pergi SPA??? Yer... sebenarnya mahu urut badan sahaja, sebab badan saya entah kenapa seminggu-dua ini lenguh-lenguh sahaja. Tapi akhirnya seperti biasa, saya tertarik juga dengan offer sempena hari raya...
Buat 4 steps; massage-thai stim-coffee scrub-jaccuzi milk bath, dengan harga RM147 plus free lipstik yang cun dari Mary Kay dan 1 treatment percuma (Thai stim/Jaccuzi/Scrub/Facial) selepas raya nanti. Ok lahhhh tu.... Tapi ruginya buat bulan puasa, saya tak tahan duduk lama-lama dalam sauna tu... patut 1/2 jam, saya tahan dalam 20 minit saja.

Sebab dah pergi SPA, konon-kononnya semalam tak boleh memasak dahhh... mengada kannn.. request kat Hubby, pergi makan kat luar aje.. Jadi kami terjah The Bamboo Cafe @ Taman Scientex untuk buffet berbuka. Dewasa RM12, kanak-kanak RM6. Tapi Aina tak dikira pun. Actually Cafe nih milik adik ipar salah sorang mommy bloggerz, Ella. Saya kenal dengan dia dan family nya. Makanan kat sana nyamnyammmm sedappp... Berbaloi lah dengan harganya. Siapa-siapa yang ada di sekitar JB atau Pasir Gudang, bolehlah terjah ke sana juga. Saya suka tengok deco dalam kedainya.. lain dari yang lain.

Hari ini saya masak kari ikan bersama bendi dan sotong goreng celup tepung.

Ok lah... itu sahaja update ini hari... :)

5 comments:

By Ticer Liza Yacob said...

tak snap gambar ke dik? nak gak tengok hiasan dalaman kedai yang lain dari yang lain tuh.

Ealyie said...

hmm.. org lain yg beria nak pi, dia terjah dulu yea.. xpe..xpe.. aku sauna kat umah ngan budak2 pon oraittt hape..
MODE : Kedekut kasik anak suh org lain jaga masih ON!

p/s: skrg aku boleh guna words "budak2" mcm ko ye nyahhhh... hehehehe... sbb kita 'seri' skrg.. hahahaha..

IntanSham said...

ibuzaaz.. alaa... x smpt amik gambo pun kak, sbb sampai situ pun dah lmbt..pikir nk mkn je..hahahaa

beb.. xpe laa.. aku survey kan dulu servis kat situ... mmg mantoppp nyahhh..
yelahhh..seri... hehehee

~Umi.Sufira~ said...

cat baru nak menyambut kedatangan aku raya ni kot...:P

IntanSham said...

yelah nyahhh.. semangat aku tawwww cat umah sbb ko nak datang...ahaksss...