Wednesday, September 2, 2009

Lagi-Lagi Jamu Mata...

Jamu mata lagi di pagi hari ini...

Semalam, kami berbuka dengan ini....

Home-Made Sardin Roll Favourite Cik Abang...
Puas hati sebab penuh ngan sardin, kalo kat PaRam kompem
bawang yang banyak... :P


Udang Goreng Sedap...


Ikan Bawal Sweet-Sour Yummy...




Juga ini....
Air Tembikai Hasil Tangan Cik Abangku...


Aku kan kalo masak biasanya akan masak sesuatu yang hubby suka. Sebab kan... Mak aku pesan, nak pikat suami... pikat perutnya dulu... Agree??? No??... :P
Jadi aku memang sepanjang hayat nak pikat suami, maka aku merajinkan diri masak dan cuba masak makanan favourite dia.

Hubby aku kan, bila balik mesti jengah dapo tengok aku masak apa. Kalo aku masak, dia senyum senang hati. Kalo aku masak apa yang dia suka.. dia lagi senyum lebar. Sekarang dah boleh dengar hubby puji aku masak sedap kalo tak sedap pun redha jek laa banggg... sepanjang hayat abang nak kena makan masakan saya kannn..hahahaa. Bila hubby puji, wajiblah kembang-kempis idung mak kannnn.. terus lagik bersemangat nak masak untuk esok, lusa, tahun depan jadi abang pujilah saya setiap hari.

Nak bangga juga, sebab makanan kami sepanjang berpuasa setakat ini masih ditaja oleh diri sendiri di rumah... No PaRam PaRam at all... kalo sampai habis puasa bertahan, maknanya rekod untuk diri sendiri lahhhh.... :D

Eh... kalian kalo masak selalu tak ikut favourite soul-mate u ollss???


11 comments:

saudah said...

ikut...macam hubby odah tak suka terung..teringin nak makan terung sambal, tapi tahankan aje sebab nanti kalau masak tak habis..bila pi kedai, jumpa terung terus amik..lagi-lagi kalau dia request, kompem carik resepi :)

Zety Zin said...

wajib ikut! dan semestinya ikut resepi MIL sebab fav En Abah ialah masakan mak dia. hehehe. segala teknik memasak haruslah ikut cara MIL. masa memula kawen dulu hari2 dok telepon MIL. salin resepi. kehkehkeh.

Nanak said...

harus ikut ok..
siap request nak makan apa..huhuhu..
nasib baik i suka memasak lepas kawin ni walaupun tak teror sgt..makan berdua saja..redha sajalah..heee

CY3.5 said...

depends :P

tp si dia macam prefer saya masak apa yg saya reti dan dia akan suitkan dengan tekak dia.. bley?

Sayang.Ibu said...

saudah.. yer laa kan, malas nak msk kalo hubby x suka makan..nanti kite mkn sorang je...

ZZ.. btol lahhhh... sama lah ngan aku beb...asik duk tanya MIL resepi fav hub

nanak.. x terror pun x apa, janji mau masak.. ai pun bukan terer, campak2 jer...janji blh telan..hahahaa

CY, tapi bila anak2 dah beso.. harus follow tekak anak2 jugak kannnn... macam u & nasi ayam.. heheheee

Azrina bt Mohd Tajul Ariffin said...

Wahh rajinnya masak.....lauk pauk mu buat ku berselera nak mencuba yurmmm.....*kering pahala poser ku*

Nieza Ishak said...

wahhhhhhhh menarik ...

Nieza suka masak tp husband suh tapau jerk ...

tak meriah la dapur .... tak syiokkk ...

tp selalunya waktu hari biasa, mmg kompom tanya apa yang dia nak makan, tue yg nieza masak .. kiranya layan tekak dia dulu, tekak kita telan apa yang dia nak .. hehehe

CY3.5 said...

cik Intan,
definitely :P nasib la nasik ayam tu pun dia bley telan.. ngeee..

Sayang.Ibu said...

azrinna... ahahaaa...silalah cuba..;p

nieza.. wahhh..bagus jugak kalo hubby nak beli..x payah susah2 msk.. ;)

CY... hehehheee...CY blh bukak kedai nasik ayam.. expert..;)

isz_3707 said...

aku klau masak memang ikut tekak laki aku wpun kebanyakan nya aku xmakan langsung. tapi laki aku memang jenis xtau nak puji, xkiralah bini ke mak dia ke kedai ke hapa. sakit jiwa tp nak wat camne, laki aku gak haaaaaahahahhaha

Sayang.Ibu said...

iszan... xpe.. xpe.... x puji bukan bermakna x sedap beb... :)