Monday, September 7, 2009

Kad Raya...

Dah nak dekat raya nih, kalian ada banyak dapat kad raya tak? Saya memang setiap tahun sejak jadik cikgu nih, banyak dapat kad raya... :D Terasa macam artis pulak... :P *sila muntah*

Tahun ini pun sama. Tetapi dalam banyak-banyak kad raya yang saya terima... ada satu yang begitu 'menyentuh hati' dan mengundang kemusykilan. Sila baca...

Assalamualaikum
Cikgu Intan, cikgu apa khabar?
Cikgu maafkan saya jika saya buat salah. Saya mahu ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin. Cikgu dah beli baju raya? Saya dah warna krim dan Biru.
Cikgu dah kawin belum (apakah motip soklan ini, abih yang ku memboyot sampai dua kali tu hape???... :P )
Takkan cikgu cantik tak de yang minat kot?
Saya pun minat. Saya yang dapat cikgu tentu bertuah. Sebab apa, sebab cikgu pretty, wangi dan perfect (ya... saya semakin perasan.. kalian sila muntah.. ini budak yang cakap bukan saya hokeh...kahkahkahhhhhhhh)
Cikgu jangan lupa balas ye?

Yang ikhlas,
Nurul Rahah (4P)

Saya kompius dan cuak... kenapakah budak perempuan ini minat saya begitu sekali??? Kahkahkahhhhhhh.... Tapi kejap-kejap tak boleh nak gelak, sebab... apakah budak ini memang 'minat' kat orang perempuan??? Owhhhh... sungguh kompius... Apakah saya perlu menganggap ini adalah di atas dorongan seorang murid yang terlampau SUKA sangat kat cikgu dia atau sebaliknya?? Hmmmmmmm.... ????


7 comments:

~ As ~ said...

wahhh...
diriku ni tak pernah dpt kad raya lagik sejak zaman semakin canggih...

lailasani said...

dah lame x dapat kad raya... tp thn ni dpt sekpg, tu pun dr seorg kwn chinese... jd cikgu sure byk dpt kad raya ekk

Ella said...

aku dpt kad raya , tp biasalah bukan dr kawan2. dr kedai2 yg biasa ku perabih duit. hehehe

wah3..dahsyat budak2 sekolah ni.
x tahan aku baca ayat2 jiwang budak ni.

Ms Lola said...

Ntah, thn ni rasanya tak dpt kad raya.

Sayang.Ibu said...

as.. dari org lain pun ku x dpt beb..

lailasani.. a'aa mmg byk, kena bls pulak tu..kalo x kena tuntut..hahahaa

ella..mmg laa babe.. tu yg aku pun nak tergolek baca tu...;p

Sayang.Ibu said...

ML... kalo anak murid tak bagi ai pun..xde nye dpt kad raya babe... ;)

Nanak said...

ni gara2 ikut cara menulis kad ucapan la ni ek..heheee