Tuesday, September 8, 2009

Anakku Pun Mulut Tak Ada Insurans... :P

Sebagaimana anak Mrs Noba, anakku jugak mulut tidak berinsurans. Suka-suka hati nak sound tepet orang. Bezanya.. bukan aku yang jadik mangsa mulut tidak berinsurans nya itu...

Rumah aku kan masih dalam proses mengecat. Orang yang hubby upah ni, orang I*ndon.. kami panggil Wak ajer. Wak ini... memang tak puasa, direct mengaku kat aku... memang dia jarang berpuasa, tak tahan haus kata dia.

Jadi hari ini, Wak ini telah menogok air kat luor umah aku. Sekali dia tak perasan si Aina nampak. Sekali direct si Aina cakap kuat-kuat...

" Ibu... Pak Cik tu tak puasa ke ibu??? "

Aku kat dalam bilik masa tu, buat tak dengo je soalan dia. Tapi paham jek laaa budak, selagi tak berjawab selagi tu dia tanya. Hahhhh.. bila dia ulang lagik soalan yang sama sekuat-kuat hati... aku slow-slow cakap... "Syyy... jangan lah cakap macam tu.. Pakcik tu tak puasa lah,"

"Kenapa Pak Cik tu tak puasa??? Nanti Allah marah dia kan ibu??" pun sekuat-kuat tidak. Ayoyooooo... aku ker sudah terlebey ajar anak aku nihhhh????

"Pakcik tu sakit. Err... jom Aina jom... kita solat jommmmm," cepat-cepat aku ubah topik sebelum dia merapu tanya soalan lain pulak...

"Solat ek ibu.. jom..jom... Aina amik wudhuk kejap ekkkk"

Fuhhhh... lega..... Walopun kat dalam bilik, aku yakin Wak tu dengo soalan tak berinsurans Aina tu. Nak buat cemana kan... budak kecik pun tau kena puasa, yang Wak slamber tak puasa kenapa.... Lu pikirlah sendirik... :P


10 comments:

Mama Adib said...

he he bagus jugak bebudak yang mulut tak insuran ni baru diaorg tau pedas tak pedas

Mama Adib said...
This comment has been removed by the author.
~Yu.Es~ said...

Bijak Aina kan!!:)

Sayang.Ibu said...

MA... tu laa pasal, aku x tau laaa aku ke yg ptt segan, atau wak tu yg ptt segan...;p

mimi... hahahaa... bijak sangat pon susah gak nyahhhhh.... ;p

ibuayu said...

padan jugak muka wak tu...budak2 ni memang jujur .apa yang dia nampak terus dia cakap.

~ As ~ said...

mmg la klau ada budak yg dah pndai ckp.... sila jgn buat salah...ahahaha

ar.nie said...

Muahahahaha...

Good girl, Aina!!! ;)

Sayang.Ibu said...

ibu ayu.. btol lahhhh... dia ingat budak x tau gaknya apa dia buat tu

as.. bukan aje jangan buat salah, cakap salah pun x bolehhhhh... hehehe

arnie...hehehee

mamaDhea said...

ahaks.. tahan je laa telinga tu wak.. sapa soh tak pose.. minum depan budak pulak tuh.. :P

Sayang.Ibu said...

sha.. tu laaa pslll... dah tua2 pun tammo puasa...bukan sebab keuzuran tp sbb x thn haus... puasa mmg laa haus...;p