Monday, September 7, 2009

Aku Atau Saya???

Tak tau lah ada antara kalian yang perasan atau tidak. Entri-entri di blog saya bercelaru penggunaan kata ganti namanya. Kadang-kadang menggunakan aku, kadang-kadang saya.

Bukan kerana apa-apa. Penggunaan kata ganti nama itu adalah bergantung kepada entri yang saya buat. Kalau entri yang berunsurkan serius seperti perbincangan, pendapat dan sebagainya, saya lebih selesa menggunakan saya. Tetapi untuk entri emosi, seperti maki-hamun lepas-geram dan sebagainya... saya akan menggunakan aku... supaya lebih bebas dan lepas.

Hahahhaaa... ada pahamkah????

Tak paham tak apa... Apapun, aku atau saya tetap orang yang sama.. kankankannnn..... :P



10 comments:

~ Ibu ZAAZ ~ said...

paham..paham...sama jer..akak pun gitu gak..depends la mesej tu nak tuju pada saper..he he

~ As ~ said...

kalau nak meng'komen' pun, bergantung topik gak, kdg aku kdg saya... tp tetap org yg sama.. :-)

~ As ~ said...

kalau nak meng'komen' pun, bergantung topik gak, kdg aku kdg saya... tp tetap org yg sama.. :-)

lailasani said...

same mcm saya....:)

~Yu.Es~ said...

aku, semua pun aku bantai 'aku'..kekekeke....

Sayang.Ibu said...

ibuzaaz..hahahaa...btol..btol..btolll

as..hahhaaa...nak komen pun yer? kalo aku tengok pada siapa komen itu ditujukan

lailasani... yeahhh... sorang lagi sama

babe.. hishhh... aku kan bile pandang Yu.Es nih, aku tak terbayang ko lah, tapi En Yort pulak...kahkahkahhhh.. dulu aku bantai 'aku' gak. tapi ntah sejak bila aku terguna saya, pastu aku pulak.. hahahahaa..dan bila aku revise balik,owhhh itu bergantung pd entri ropenye

CY3.5 said...

dulu² I.. lepas tu aku.. lepas tu saya.. lepas ni tak tau la apa plak.. hinsh.. transformasi sungguh la kaedahnya :P

Sayang.Ibu said...

hahahaa...ikut suka kan CY...;)

DNNA said...

Salam ziarah ...

SETUJU ...

Kalau agak serious, memang ku pakai 'saya' ...

Kalau setakat bebelan ringan, ku pakai 'aku' ...

Kalau membebel dalam BI pakai 'I' ...

Kalau nak terasa nak meroyan dalam Arab, ku pakai 'Ana' - Errr ... Rasanya tak pernah lagi aku wat ni .. HAHAHAHA ... coming soon (kot!) ...

Sayang.Ibu said...

hahahahaaa...DNNA...kang maunya pak-pak arab yg komen kat blog u...;p