Friday, September 18, 2009

Married To An Angel???

Saya telah melakukan sesuatu yang tak terjangkau dek pemikiran dan tidak dijangka-jangka apatah lagi apabila esok lusa sudah Hari Raya. Sesuatu yang pasti boleh menaikkan darah orang kalo tak ia-ia...

Sesuatu yang membuatkan saya menggigil, trauma sehingga ke saat ini. Sesuatu yang merudumkan mood saya menjadi sifar, sesuatu yang saya tidak mahu ingat-ingati namun masih terbayang-bayang di pemikiran saya. Kalaulah masa boleh diputar semula, saya pasti akan mengelakkannya.

Sesuatu yang saya lakukan itu, saya jangkakan akan menimbulkan kemarahan Suami saya. Memang saya menanti saat-saat dimarah untuk julung-julung kalinya....

Namun saya memang tidak menduga bahawa si dia langsung tidak marah... LANGSUNG okehhhhh... Namun ketenangan si dia membuat jiwa saya lebih tak tentu arah. Saya merasakan saya telah merosakkan segala keseronokan kami menyambut Syawal yang mulia ini. Saya merasa terlalu bersalah walaupun saya telah memohon maaf darinya meski Syawal belum menjelma. Namun dia begitu tenang, saya tahu dia ingin marah namun kenapa dia tidak melempiaskannya kepada saya.

Saya sepatutnya bersyukur kerana tidak dimarahi, namun ada sesuatu yang terbuku di dalam hati saya yang saya pun tak tahu entah hape. Namun cukup membuatkan saya tidak tenang, hati libang-libu rasanya. Saya rela dia marah, benar saya rela... namun bila dia tidak marah, saya merasa lebih berdosa. Am I married to an angel???? Tidak pernah saya jumpa insan setenang dia.

Kalaulah dia tahu, di dalam hati saya ingin saya nyatakan.... "Abang, I am sooooooo damn regret for all this... Maafkan saya sayang...."

Pernahkah kalian melalui situasi seperti saya??? Melakukan kesalahan, namun diterima dengan penuh ketenangan? Tidakkah keadaan itu mengocakkan ketenangan hati anda pula????



4 comments:

DNNA said...

mek,

aku pernah gak wat 'sesuatu' yg aku jangkakan boleh meledakkan kemarahannya ...

bila balik rumah,saspen gitu menunggu kepulangannya ...
berdebar gak aku bila fikirkan apakah reaksi darinya ...

tapi tu la, aku tak percaya bila dia relax jer ... sikit pun tak marah ...

tapi tu la ... macam situasi yg ko alami, memang tak sedap la rasa hati kan ...

tapi, aku yakin, depa ikhlas memaafkan kesalahan kita ...

DNNA said...

berapa banyak 'tapi' daaaa komen aku kat atas tu .... hahahaha ...

~Yu.Es~ said...

Ko buat apa nyah!!!????kuikuikui...

Nanak said...

apa yg ko dah buat nih?serius nak menyibuk juga