Friday, September 4, 2009

Belimbing buluh

Belimbing buluh...


gambar ihsan Google-image

Sape yang suka makan belimbing buluh? Sape yang suka masak letak belimbing buluh nih??? Masak apa yang sangat sedap kalo letak belimbing buluh???

Bagi saya... masak ini.....

Udang masak lemak-pedas bersama belimbing buluh dan bendi...


Rasa pedas, lemak dan masam bersatu dengan begitu sempurna sekali. Sungguh menawan qalbu. Dan sebagaimana testimoni dan usul dari Mrs Noba, saya telah menggunakan santan Kara ini, terus beli lima kotak dari T*esco sebagai bekalan sempena bulan puasa ini. Di kedai dekat rumah saya, tak ada santan ini. Jadi selepas ini santan Kara ini akan menjadi stok wajib dalam barangan dapur saya. Senang nak masak masakan bersantan. Terima kasih Mrs Noba kerana memperkenalkan santan ini.. :)


Gambar ihsan Google-image juga

Testimoni saya pula, memang sedap!!! Seperti menggunakan santan kelapa parut. Turut diakui oleh Mr Hubby yang memang pakar bab rasa merasa nihhh.

Jadi, selain dari lauk udang di atas, kami juga berbuka dengan ini...

Goreng tempe + Kentang + Ikan bilis


Goreng drumet dan kepak ayam pedas Ayamas...


Selepas makan, tersandar kekenyangan...ish ish ishhhhh....


5 comments:

Nanak said...

minggu lepas balik rumah Mom, belimbing buluh mmg sdg berbuah lebat..pernah juga letak masa masak sup ikan..

Mummy Dasy said...

sedapnye lauk2.... mmg byk2 santan kotak Kara plg best pnah cuba...

iena hamdi said...

akak suka kalau wat sambal udang letak dia... tak pun masak apa pun lemak cili api.. perhhh sambal belacan letak dia pun sedap..

isz_3707 said...

aku xtau kenapa tp aku tetap prefer Harmuni dr Kara.

Sayang.Ibu said...

nanak...owhh...dlm sup ikan pun blh ltk yer?? baru tau ni..

MD... setuju kan???

kak iena.. haaa... ni lagi satu, sambal udang? kite ingat kalo masakan bersantan je yg blh letak

iszan..ko prefer harmuni? aku harmuni kureng sket, kalo xde kara.. aku beli ayam brand je