Saturday, June 19, 2010

Kenapa Saya Baca Casa Arina

Oh oh bila Kak Non announced nak buat kuiz, haruslah saya menggedix nak join. Tapi bila Kak Non suruh buat karangan.. adusss... tepuk dahi mak... kenapa laaa akak mintak buat karangan, skil mengarang saya sudah ke laut andaman.. :P

Apapun tetaplah saya berbesar hati untuk menyertai KuizAnjuranKakNon.

Sebab kata Kak Non kalau tak minat pun buat2 minat jugak la ya.. kang sapa yang malu? mereke dan keluarge mereke jugak! Eh tapi saya btol-btol minat Kak Non... hahahhahaaa....

Ok... Kak Non, bersedia membaca isihati saya yang sebenar tentang "Kenapa saya baca Casa Arina????". Dare to know??? Rite... here we go...

Sebab saya suka. Casa Arina banyak memberi inspirasi kepada saya. Saya melihat tuan punya blog sebagai seorang yang istimewa. Dari seorang yang bekerjaya hebat, beliau telah transformkan kehidupan beliau kepada seorang diva di mata anak-anaknya, yang mana belum tentu mampu untuk saya lakukan. Saya seronok membaca kisah hidup tuan punya Casa Arina. Seronok melihat hebatnya resepi-resepi masakannya. Memang Casa Arina banyak memberi influen terhadap saya. Sebab itu laa saya pun terjebak membeli BM dek kerana setiap hari terpaksan menadah saliva melihat kehebatan roti hasil garapan (sesuai ke perkataan nih?) beliau. Selain dari itu, entri-entri dalam Casa Arina juga banyak memberi sentuhan mendalam di dalam hati saya. Betapa entri Casa Arina mampu membuat teguran dalam bait-bait perkataan yang begitu bersahaja, tanpa menyinggung hati pembacanya (hati mak laa, hati orang lain mak tak tau...). Apapun, saya berharap akan terus dapat membaca Casa Arina sampai bila-bila..


Fuhhhh... susahnya nak buat karangan walopun hanya seperenggan. Tapi Kak Non, saya telah berjaya menamatkan seperenggan ini dengan ikhlasnya.. Sekian terima kasih.. ahaksss.. :)



2 comments:

knv said...

deknon,
sumpah NM akak terharu! :D

thanks. dari jauh dilubuk hatiku....... awwwww!

speechless!

:D

IntanSham said...

jadik silalah bungkus hadiah untuk ai yer.. ahahahhaaa... :)