Monday, February 15, 2010

Melunaskan Janji...

"Kalau Aina siapkan homework cepat, nanti ibu bawak pi playland"
*
Itu janji saya pada Aina hari Jumaat lepas. Aina, bila ibu sudah berjanji, makin berkobar-kobarlah nak siapkan homework dia. Jumaat malam tu terus siap.. hahahahaaa.... Namun dia masih belum pandai menuntut janji walaupun happy bila dengo ibu nak bawak pi playland. Sabtu, sempat ke JJ Bukit Indah tapi tak sempat nak menyinggah playland sebab kedai semua nak tutup.. rasa tak syiok pulak nak berlama-lama kat sana.
*
Maka hari ini, sebab saya pun rasa boring takde ape nak buat, saya hangkut laaa kedua-dua permata hati saya ke JJ Tebrau. Sebelum pukul 12 lagik kami dah sampai. Aktiviti utama adalah bergumbira di Playland. Tema bermain hari ini adalah bermain sampai PENAT.. tapi sebenarnya, yang penat adalah saya, budak berdua tu mana tau penat... hahhahaaaa... Dah habis RM10 token yang saya beli, habis semua mainan ditunggangnya... Aina masih ada hati lagik nak ajak saya melompat-lompat main bola kat Playland tu. Haihhhhh.. tak larat mak nak ooiiiiiii... Ok ok.. jom kita makan nasik ayam dulu. Nasib baik bila dengo nasik ayam, Aina terus tuko chanel dari MAIN kepada mencekik MAKAN.... fuhhhh... lega makcik!!! :P
*
Lepas makan-makan, adalah acara untuk ibu dan anak.. errr... more to ibu sebenarnya.. hahahaaa.... Apa??? Membeli dan membelah. Segmen SALE masih ada saki-baki, maka saya menyopping baju-bajuan untuk anak-anak ajer. Sebenarnya kan, mentang-mentang laaa anak-anak saya nih pompuan, saya baru perahsan yang saya banyak beli GAUN ajer untuk diorang.. hahahahaaaa... Masa nak pi Zoo Singapore hari tu baru saya perasan, anak-anak saya nih memang banyak gaun ajer. Seluar dan blouse ada boleh dikira dengan jari. Entah kenapa bila saya beli baju anak-anak, memang suka betul beli gaun sebab gaun adalah tersangat comel rasa nak beli untuk diri sendirik. Jadi bila ada outdoor activities, anak-anak saya anggun bergaun jugak kekdahnya... kahkahkahhhhhh.... Maka misi beli-baju-anak ini hari adalah seluar dan blouse. Pun terpegang jugak selai dua gaun.. apakahhhhh??? Bila sedar diri, letak balik gaun.. muahahahaaa. Nasib baik hari nih, mission accomplished!!! Dapatlah merembat seluar dan blouse untuk si kakak dan adik serta selai bajuan untuk diri sendiri... phewwwwww... :D
*
Acara selanjutnya adalah ke kedai wajib, iaitu kedai Encik Harris Bookstore. Nak carik buku topikal assessment untuk kelas malam nanti, tapi buku yang ada adalah tidak mengancam. Tak banyak dwi-bahasa. Nak beli yang satu bahasa je karang kesian kat murid lemah... tak sesuai. Maka kensel beli lah.. nanti call supplier ajer lah suh kasik contoh buku Sains dwibahasa, kalo tak sempat nak tengok kat kedai buku lain.
*
Hari ni jugak saya sangat teruja. Sebab first time dapat ikat rambut kenteng si adik.. hahahaaaa.. Dah boleh ikat dah rambut dia. Dah boleh buat pokok kelapak atas kepala dia.. best..best.. boleh laaaaa beli sepit cute untuk adik lepas nih.
Tengok "pokok kelapak" saya....


"Pokok kelapak" sudah dibukak pasal saya rimas tengok senget-benget... :P


Sendirik punye muka tetap mau tempek jugak.. hahahhaaa.... :P

Kena tempek jugak gambo dengan adik, takut nanti adik komplen.. :P


Balik dari jalan-jalan tadi, Aina cakap "ibu, nanti abah balik kita pi mandi kolam pulak ekkkkk" oh..oh... anakku... Asal abah takde jer, kakak mintak mandi kolam.. Memang dah setting dalam kepala ke haper??? :P

**Mr hubby please take note yerrrr... :)

7 comments:

Nieza Ishak said...

aa'ahh la intan,

si adik serupa dgn si adik zulaikha jugak

rambut kenteng .. pp sedap digigit .. hihihi

Sayang.Ibu said...

hahahaa.. kan nieza kannn... ciri-ciri yg sama... sbb tu kalo tengok zulaikha, tingat kat kenteng ku ini.. ;p

isz_3707 said...

owh, tudung itu sama dgn aku!

~Umi.Sufira~ said...

camne leh sama tudung lak tuh...beli sama kedai ke apa? ehehehe...walaupon sama nyah, mak berkenan ngan tudung mu itu!:)

Sayang.Ibu said...

iszan.. samakah??? hahahaha... aku suka tudung nih nyahhh... :)

mimi.. harus kedai yg sama... ni ler tudung twist beb, besttttt... :)

Anonymous said...

ank 1st ikut muka ko..2nd muka hubby ko..
-mahani

Sayang.Ibu said...

baru prasan komen ko geng... hahahaa.. adil dan saksama kannn muka anak2 aku.. :)