Wednesday, February 24, 2010

Karangan Susu Sedap...

*
Ini susu sedap saya. Susu sedap saya tersangatlah sedap. Susu sedap ini adalah hasil dari ibu saya yang sedap. Saya minum susu sedap setiap hari. Tiap-tiap hari, bila ibu saya pergi sekolah dia akan bekalkan saya dengan susu sedap ini. Susu sedap saya sangat lemak berkrim disukai ramai. Susu sedap saya kaya-raya dengan segala zat dan nutrisi yang tiada bandingan. Ibu saya sentiasa pastikan susu sedap saya penuh dengan khasiat. Sebab itulah ibu saya bersusah-payah makan makanan yang berzat dan juga ambil macam-macam vitamin dari Shaklee. Semuanya untuk susu sedap sayalah!!! :)
*
Saya sudah minum susu sedap ini selama satu tahun tujuh bulan. Ibu saya kata saya ada lagi lima bulan untuk minum susu sedap. Tapi saya buat-buat tak dengar, sebab saya rasa saya nak minum susu sedap ini sampai saya besar macam ibu ke titisan terakhir. Sebab itu bila ibu saya tanya saya nak adik tak, saya jawab "nanak", sebab saya tau siapa yang jadi adik, dia yang dapat susu sedap ibu... :P
*
Susu sedap ini sangat enak diminum dari botol susu first year saya. Kalau dapat minum terus dari ibu saya, owhhhhh... saya sangat speechless, kesedapannya lebih menusuk qalbu. Bila ibu saya bagi saya minum susu sedap, ibu saya akan peluk saya dan belai-belai saya. Saya rasa sungguh heaven di situ. Saya terasa bonding saya dan ibu teramat kuat sekali sama macam masa saya tinggal dalam perut ibu dulu.
*
Saya sungguh bangga dapat minum susu sedap dari ibu saya. Walaupun ramai orang yang cakap saya 'tak malu' asik minum susu sedap ibu, tapi ada aku kesahhh??? saya tak kisah pun. Saya rasa diorang semua jeles pasal saya dapat minum susu sedap, tapi diorang tak dapat minum susu sedap.. betul tak??? Lagipun saya minum susu sedap ibu saya, bukan saya mintak susu sedap diorang semua atau dari ibu orang lain. Saya bangga sebab ibu saya tau apa yang terbaik untuk saya. Ibu saya memang bijak macam saya... Eh... ke saya yang bijak macam ibu saya??? Ape-ape aje lah Cik Yan janji saya dan ibu saya bijak... :D
Saya rasa siapa yang dapat minum susu sedap dari ibu dia semuanya bijak... kankankannnn....
*
Sekarang ni, bukan tok mak saya aje yang pandai sediakan susu sedap untuk saya minum, tok ayah saya pun sudah expert. Tok ayah saya sekarang sudah take over penyediaan susu sedap untuk saya minum sebab tok mak saya sibuk masak dan bergossip bercucuk-tanam. Abah saya pun expert macam tok ayah saya jugak. Bila abah saya ada dan dia kena jaga saya, dia pandai sediakan susu sedap untuk saya. Seronok betul bila dah ramai yang pandai sediakan susu sedap saya. Ibu saya pun senang hati bila nak tinggalkan saya pergi meroyan kerja. Abah saya pula senang hati sebab selamat poket dia tak payah beli susu tin yang tak sedap tu untuk saya.
*
Tapi saya kesiankan kakak saya. Dia terpaksa minum susu tin tak sedap sebab saya. Saya akan kenang jasa kakak saya. Dia berkorban untuk saya. Ibu saya kata, dulu masa saya belum keluar dari syurga, kakak saya pun minum susu sedap ibu saya. Tapi bila saya dah keluar, kakak saya tak mau lagi minum susu sedap ibu saya, dia bagi saya aje yang minum. Baik betul kakak saya. Sebab tu lah saya tak kisah kalau kakak saya buli-buli saya. Apa sangatlah kena buli dengan kakak saya yang comel tu, berbanding dengan pengorbanan yang kakak saya buat untuk saya?? Lagipun kakak saya buli-buli manjer je... Jadi saya kenalah tahannnn... Saya sayang kakak saya.
*
Saya rasa sampai sini dulu lah karangan susu sedap saya. Tadi ibu saya suruh buat tidak lebih dari 100 patah perkataan sahaja, tetapi saya sudah merapu berjaya buat beratus-ratus patah perkataan. Ibu saya kata motif dia suruh saya buat karangan ini sebab, ibu saya dah lama tak cerita pasal penyusuan susu sedap dan satu motif lagi ialah sebab ibu saya sibuk jugak nak update blog dia setiap hari walopun idea sudah kering-kontang.
*
Di sini saya nak mengucapkan terima kasih kepada ibu saya yang sentiasa buka brestoren dia 24 jam, 7 hari seminggu... Ibu memang best!!! Saya juga nak menyeru kepada semua ibu-ibu di dunia supaya memberikan susu sedap @ susu ibu kepada anak-anak mereka. Majulah susu ibu untuk anak-anak!!!
Sekian, terima kasih... :D
Hasil nukilan;
Ainin Sofiya Bte Shamsul.


10 comments:

sisdee said...

huhuhu..saya cuma dpt berikan SUSU SEDAP kat anak 2 months jek :(

CY4.0 said...

pandai plak tu sampai tersasul nama auntie :P

Mommy Harith Hannah said...

"Brestoren" dek? :P

Hahahahaha... cuteeeee! ;)

Ya, majulah "susu sedap" untuk kanak2 di muka bumi Allah nie. Amiin~! ;)

Nieza Ishak said...

chayukkkkkkk chayukkk
lagi 5bulan ...

nieza panjang lagik perjalanan .. adehhhhh .... angin2 sepoi sepoi bahasa dah bertiuppppppp .. penyakit MALAS ..huhuhu

cc said...

kem salam kat ainin ahkak,
ckp kt dia sy tny "aini, voley tak kita kongsi susu sedap?

lalalala~

Anne said...

minky cloth diapers dgn harge promosi..cepat!!!

izzahazfar said...

amboi...pandai mengarang budak tecik ni....hehhehe.....

susu sedap chaiyok!

IntanSham said...

xpe sisdee..sok kalo ada baby baru, blh BF sepenuhnya...:)

CY.. tulahhhh...apa apa ajelahhh...kekekekee...

arnieh... brestoren tanpa tax government..hahahaa...

nieza... mak pun sama, lima bulan pun terasa mcm sayup2 jer perjalanan... haishhhh....chaiiyyoookk utk nieza gak

CC.. ainin kata bleyyyy...tp kena kasik cup cake 1 box...kahkahkahhhh....

Anne..thank u

Zah... latihan dari awal..hahhaa.. chaiiyooo utk zah jugakkk

cc said...

takde hal laaaa, kerana susu sedap up lg 2 boxes keh keh kehhhhhh

IntanSham said...

CC... wakakakkaaa.....nanti ko jadik anak susuan mak pulakkkk dikkkkk... Best jugak dpt anak susuan yg dah anak dara, pandai masak lak tu...hahahhaa