Thursday, February 25, 2010

Latihan Membina Ayat...

Arahan : Lihat gambar dan bina ayat yang bersesuaian dengan gambar.
*
*

*
*
*
1. Ini adik saya.
*
*
*
*
*
2. Kami berdua sangat comel dan manja macam ibu kami.
*
*
*
*

*

3. Kami suka bergurau-senda bersama-sama.

*

*

*

*

*

4. Bila saya baik hati, saya peluk adik saya dengan penuh kasih-sayang.

*
*
*
*
*
5. Bila hati saya geram, saya peluk adik saya secara terlampau seperti gambar ini.

*

*

*

*



6. Adik saya sudah lari sebab malas melayan saya. :P


Sekian, latihan membina ayat dari kelas Cikgu Intan.
Terima kasih... :D




3 comments:

ina said...

macam2 la ko nie intan..anak2 aku cam 2 la..tapi lagi xtreme sbb si hadeef 2 kan boys....hehe

m-i-o said...

kahkahkah!

karangan bapak sy di lautan sepi meninggalkan ibu sy teratai layu takde?

:P

weh. aku tak puas hati la. aku tak jumpa lagi lempoyak. buah salak ada pulak. kekekeke :P

Sayang.Ibu said...

ina.. hadoiii... anak aku tu pun bley thn ganas nyahhhh.. kalo lelaki aku x dapek nak bayang laa.. hahahahaaa

Zufa.. karangan seperti itu, x perlu nak dikongsi dlm blog. nanti mengundang suara2 sumbang yg mengata kesianlah, padan muka hakulah, aku bini gersanglah dan macam2 lagik yg x kuasa haku nak dengo... :(