Monday, May 11, 2009

Pink and Red...

Minggu lepas aku sangat suka hati. Yang kunantikan telah tiba. Sesuatu untuk Ainin Sofiya. Kalo korang peratikan, macam selalu sangat aku beli itu ini untuk Aina Suraya. Flash cards lah, buku lah... Jangan salah paham.. bukan diskriminasi menjatuhkan aku pastinya. Semua tu pastilah untuk Ainin juga bila tiba masanya kelak..;p

Jadi minggu lepas, aku telah menerima bingkisan yang ku tunggu-tunggu. Apakah????....
TARAAAAAA....!!!!

Yeayyyy... CD untuk Ainin lagik. Menambah koleksinya yang ada. Berkat hasutan promosi dari seseorang, aku telah menjebakkan diri mencuba CD Crazy Momy yang sedang ada special promotion waktu itu di SINI. Dengan berkongsi pembelian, dapatlah aku 3 keping CD dengan harga RM120.. maknanya RM40/pc. Still murah. Memang aku beli CD yang murah-murah ajer.. yang penting berkualiti. Sangat suka sebab kalernya yang memang ku idamkan. Tak ada lagik kaler pink dan merah menyala dalam koleksi CD Ainin. Jadi sebab aku memang fanatik pink, dua keping aku amik kaler pink, satu merah...ahahhahaaa....
Layan dulu gambo Ainin dengan CD barunya.....



Close-up sikit....



Review aku tentang CD Crazy Momy (CM) nih....

1. Selesa - aku rasa saiznya besar sikit dari CD Coolababy (CB). Atau mungkin sebab dia guna Velcro, jadik nampak begitu selesa di hips don't lie Ainin yang seksis tembam ittew.


Perhatikan CM di sebelah kiri, CB sebelah kanan. CM lebih besar??? No???


2. BEST sebab dia guna Velcro - Lebih mudah nak pakaikan berbanding guna button. dan lebih mudah juga nak di ejas mengikut keselesaan Ainin.

3. Insert - Dapat dua helai juga macam CB. Tapi bagusnya insert dia jugak adjustable mengikut saiz baby. Walopun takde maknanya untuk Ainin, tapi bagi aku sangat bagus laaa kalo untuk newborn baby.


4. Innerlayer - ada dua pilihan, microfleece dan microsuede. Tapi yang pink nih pulak cuma ada jenis microfleece. Kalo CB memang dari jenis microfleece. Errr... Dan aku memang baru tau yang microsuede tu lebih senang nak cuci stain, sebagaimana yang telah seseorang beritahu kepada aku yang tak berapa banyak ilmu hitam pasal CD nih...;p

Yang lain-lain tak banyak beza dengan CB lah. Tapi, memang aku suka dengan CM nih. Setelah aku test-run, ternyata performance dia mantopppp seperti CB jua. Sesuai lah kiranya untuk si comel aku tu. Aku puas hati. Rasa nak beli lagi, kalo ada promosi yang best dan murah lagik..

Errr... cuma satu lah kan... kalo washing-strap (btol ke nama dia nih??? alaa..mende yang lekatkan kat Velcro masa basuh tu...) tu dia siap-siap jahit kat CD lebih bagus lagik, sebab very the malas busy moms macam aku nih memang kalo bulih tak kuasa nak jaet-jaet nih..kuikuikuiiiiii...

Kesimpulannya : I loikeeeee... memang lah aku sangat suka CD yang murah dan mantopppp nih. Mungkin sebab aku nih tak pernah guna CD yang mahal malatopppp tu, jadik aku takleh laaa nak bandingkan dengan CD yang macam tu kan. Mungkin mommies lain yang biasa guna lain-lain brand yang malatoppp tu, boleh comparekan tahap kemantopan CD-CD nih. Ermmmm... kalo nak banding CM dan CB...dua-dua pun aku suka selagi harganya masih dalam bajet aku.. Aku tak ada masalah dengan kemantopan kedua-dua jenis CD.

Jadi... stash Ainin pun dah bertambah nampaknya. Dari 10 sahaja, dah jadik 13..Alhamdulillah. Yang pasti, memang mencukupi untuk kegunaan harian Ainin dan kadang-kadang Aina juga .


Di antara CD Ainin, yang tinggi membukit tu CD CB lah....




2 comments:

mamaDhea said...

ok ek CM cd tuh? aku pon rasa laundry tab tu sepatutnya dah dijahit siap2.. takkan nak expect kita as user (kita ke? ;P) yg jahit plak.. klu gheti takpe laa jugak.. klu kayu cam aku? ;P

tp, tak silap aku new batch dah ada laundry tab skali.. ko tak dpt yg new batch ek?

IntanSham said...

Haaa...tu laaaa psl..aku nih bab menjaet mmg fail beb!!! senget benget jadiknya. nasib baik letak belah dlm..kahkahkahhh...
ehhhh... DAPAT new batch?? maksud ko blh DAPAT FREE ke??? kuikuikuiii.. x laaa beb, x beli lg pun yg new batch tu. patut laa harganya ada up sket ekkk