Thursday, May 21, 2009

Berapa Mau???

Berapa mau??? 1, 2, 3, 4, 5 @ >5 ??? Mau ape??? Heheheeeee.....
Semalam aku flat. Dengan idung tersumbat, kepala pening-pening lalat, badan yang lemah, terasa balik jek sekolah terus terjah katil bersama anak-anak. Di kiriku ada Aina, di kananku ada Ainin. Tiba-tiba kepala yang weng itu boleh lak terpikir... kalo ada 3 anak nanti,sapa yang patut ada di sebelah kiri dan kanan??? Sape pulak yang nak berjauhan dari sisiku???

Aina dan Ainin berjarak usia setahun 8 bulan. Agak rapat. Sejak beranak dua, aku memang rasa letih dan kurang masa berehat-rehat untuk diri sendiri. Semua kerja perlu mengikut aturan schedule. Hanya selepas makan malam, barulah boleh berlunjur kaki berehat. Itu baru dua anak okehhhh. Tapi aku tetap mau beranak lagi. Cuma aku ingin menjarakkan kelahiran seterusnya. Mungkin 3 tahun usia Ainin, baru ku beranak lagik. Sebab aku memang surrender menguruskan anak-anak yang masih kecil dan memerlukan perhatian sekaligus. Jadik, harap-harap aku berjaya dalam usahaku menjarakkan kelahiran nanti.

Berbalik kepada soalan, berapa mau??? Oleh kerana, cuti bersalin yang ditetapkan kepada kakitangan kerajaan sekarang ini adalah 5 kali, maka terasa sayang pula jika tak digunakan kelima-limanya. Jadi... aku mau lima lahhh... Tapi partner aku mau enam??? Arggghhh... bulih enam.. tapi aku mau gajiku dibayar penuh masa cuti bersalin itu...hahahaaaaaa.... Enam itu adalah accident number istilahnya bagi aku....;p

Jadi kalian??? Berapa mau????




10 comments:

MN said...

5??? hebat!

Ealyie said...

Beb,
dulu aku yg gatal nak 4, tapi mat nak 2 je..
Tapi smlm aku cakap, 2 ok la ba ek, ko tau apa dia jawab?????
'AS LONG AS I CAN......' apakah??????
huwaaaaaaaaaaaaaaaaa....;p

Unknown said...

dulu nak 4. skrg dah tak sure dah. hahaha. 5 jugak kot.

~Umi.Sufira~ said...

3 je kot...kahkahkah...ntahla nyah...tapi kat uri aku ada lagi 2 biji...maybe anak2 aku ada 4 kot nanti walaupon plan 3 je:P (itupun kalu kiraan kat uri tuh betullah=D)

Mommy Harith Hannah said...

Hubby saya pon nak 5. Ntahlaa, saya pon dilema gak bila kenangkan no 3 tue nak taruk maner, seperti 'dilema mu' itulah. ekeke. Skrg nie, ape2 hal, kedua2nya mesti nak "ibuuu" gak. huhu.

p/s : Mimi, aku pon pernah dgr 'kiraan kat uri' tue. Betulkah itu? :p

IntanSham said...

MN..Sekadar memanfaatkan cuti bersalin yg ada..kahkahkahhh....

ely...can what??? kahkahkahhhh..layan beb..selagi larat...;p
btw..happy anniversary!!!

nyah wehhh..aku kan tammo kira kat uri tu..sbb laki aku kata masa dia kire ada LAPAN okehhh?? apakahhhh??? mak x kuasa nyahhh...

sama laa kite arnie..5 jek kot..wahahahaa...

mamaDhea said...

aku nak 4.. nak cukupkan kuota 'D.H.E.A.' bulih? hihi..

mimi, mak aku pon ckp gak pasal kiraan bijik kat uri tuh.. bijik tu refer pd jumlah anak kan.. hihi..

so, klu ikut uri, mak aku kata ada 5.. tp ade sebijik yg mcm tak jd.. huhu.. risau plak..

IntanSham said...

ahh mak masih seriau mengenangkan kiraan bijik kat uri tu nyahhhh...;p

knv said...

5 or 6!

(yang six tu kalo dapat twins lagik!)

:P

IntanSham said...

bestnya kkalo dpt twins ek kak..x yah branak byk2 kali...hehehheee