Tuesday, May 12, 2009

Apa Yang Best??

Apa Yang Best bile berblogging??? Apakah yang membuatkan blogging itu sebagai habit yang tak boleh nak ditinggalkan setiap hari? Mengapakah blogging itu bagaikan sambal belacan G-Tra yang jika tidak ada pun tak apa sebenarnya, makan jugak nasi tu, tapi kalo ada, pasti makan nasi jadik lebih sedap dan lebih berseleralah kita makan. Mengapa? Mengapa dan mengapa???

Aku mula menjebakkan diri dalam arena memblogging nih sekitar bulan Ogos tahun lepas, sewaktu dalam berpantang melahirkan Ainin Sofiya. Entri pertama aku ialah INI. Mulanya asik bukak LamanWebIni untuk mencari panduan tentang pam susu yang bersesuaian juga menambah ilmu tentang BF yang menjadi kegilaanku sejak menjadi seorang ibu. Kemudian melihat ramai mommies yang punyai blog sendiri. Lompat-melompat dari satu blog ke blog... waaaa...sudah rasa macam best jek ada blog.

Masih aku ingat, bila pertama kali menyuarakan kepada Mr Hubby, nak buat blog. Mr Hubby kata, "Jangan nanti tak berupdate"
Nahhhhhh.... kerana menurut kata suami, maka aku updatekan blog ini tiap-tiap hari...hahahhahaaaa.....

Apapun, bagi aku.. dunia berblogging meluaskan pandanganku. Membaca pengalaman, cerita-ceriti, berkongsi rasa sedih dan juga gembira, mengisi ruang-ruang hidup aku yang memang dah sedia penuh ini. Berkenal-kenal di alam maya dengan semua bloggerz mommies, membuatkan hidup lebih meriah. Walaupun ada diantaranya yang tak pernah bersua muka langsung, namun terasa rapat di alam maya. Persahabatan di alam maya terasa begitu ikhlas dan telus, tanpa ada rasa iri, menyampah atau bermuka-muka. Owhhhhh... Aku memang sangat teruja dengan dunia memblogging nih. Dan di blog juga kita bebas bersuara. Kalo di alam nyata kadangkala tak semuanya sesuai untuk dinyatakan kan?

Jadik kesimpulannya, itulah yang menjadi perencah yang menambah keenakan berblogging ini. Itulah sebabnya, hidup terasa ada kekurangan kalo tak dapat terjah blog kawan-kawan apatah lagi blog sendiri. Saya sangat suka berblog dan juga sangat suka kawan-kawan blog yang ada. Korang macammana??? Agaknya apakah yang menyebabkan korang addicted kepada dunia blogging ini???? :)

10 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Nyah, dengan berblog ni aku kenal ko dan aina dan ainin juga..ngee..kalu aku tak kenal ko memang aku takde kawan cikgu yang BEST! hihi...senang crita blogging memang tambah kawan kan..siap buleh feel mana kawan alam maya yang rasa rapat lagi tuh..:)

JaNnAh said...

betul mimi! makin hari makin bertambah kawan skang nih.. (tu pon kalau ade yg nak ngaku kwn dgn haku ler..)tapi, mmg best ler berblog nih..
sbb berblog dulu pon same cam cik intan jugak!! sbb bosan lama dok kat umah... pastu lelama jd hobi laks..!

kengkawan bloggerz.. kau lah sumber inspirasi ku!!! chewahhh!!!

Ealyie said...

sape la la jebakkan ko ek time ko pantang tu ekk... ekk..ekk..;p

cysev3n said...

memula, 5 tahun lepas, blog sbb tengok org lain ada blog.. la ni, dah ada kawan2.. saja gatal tulis pasal nak bagi kawan2 (yg sudi) baca..

MN said...

saya mula berblog sbb nak isi masa. but now i am addicted!
:P

Mummy Dasy said...

Mulenye berblog sekadar nak update diary harian dari FP ku ke blog kerna lbh laju...
kak jannah.. ayat cara ah..

IntanSham said...

Mie...btol laaa beb..kalo x, x kenal laaa kite kan...blogging mmg best!!!

uminawfal..yer,setiap hari ada je kwn baru,tu yg best tu..:)

beb...ntah sapaaaa laaaa ekkk...nasib aku x meroyan tawwww..;p

CY..lamanya da berblog ekk.. otai blog nihhhh...:)

MN...samalahhh..saya pun dah addicted jugak nih...;p

mummy dasy...saya pun da lama x m'jenguk FP sejk ada blog nih..:)

mamaDhea said...

aku setuju part nih.. ;)

Persahabatan di alam maya terasa begitu ikhlas dan telus, tanpa ada rasa iri, menyampah atau bermuka-muka.erm, aku berblog sebab suka2 jek.. hahaha.. yer ler.. laki mak kan jauh.. nak ngadu2 susah.. so, ngadu kat sini jek ler..

~ Lady ell ~ said...

ya..begitu lebih kurang la ceritanya..tujuan asal nk mengisi masa lapang masa pantang...surf sana surf sini..masuk blog org sesuka hati..rasa teruja nk ada blog sendiri..dan itulh hasilnya sampai sekarang ni..mmg jujur dan ikhlas bersahabat dialam maya nih. :)

IntanSham said...

sha...yer..skang ni blh laa ngadu-domba kat blog kankankannn..;p

btol laaa lady ell...sokong 100%