Sunday, May 17, 2009

3-0-Meroyan Laki Bini...

Alhamdulillah... hari ini, 17 Mei 2009, genap usia aku 30 tahun. Ya... 30 tahun, beralih ke satu lagi angka.. dari 2 ke 3. Huhuhuuuu...terasa tua pulak aku bila itu nombor 3 sudah menjelma. Rasa tak percaya pun ada. Terasa baru semalam menggediks sebagai si manis 17. Kini aku ibu beranak dua di awal 30-an. Matang??? Matangkah aku??? Kadangkala terasa ada perangai-perangai budusy kebudak-kebudakan masih ada. Pemikiran yang matang??? Tingkah laku yang matang??? Tindakan yang matang??? Berjayakah aku melakukan anjakan paradigma terhadap diri sendiri??? Walllaaaa...terasa begitu berat angka 3 ini. Namun, aku bangga... di usia ini, aku telah memiliki keluarga sendiri... ya... keluarga... punyai suami yang mencintai dan anak-anak comel yang menghiasi kehidupan. Juga masih memiliki ibu-bapa dan adik-adik yang saling kasih-mengasihi. Kalaulah ditanya apa lagi yang aku inginkan? Aku cuma inginkan kehidupan yang penuh dengan cinta. Cinta terhadap Allah... Semoga aku diberi hidayah untuk menjadi hambaNya yang lebih bertakwa, dan cinta terhadap suami dan anak-anak yang tidak berbelah bagi. Tidak lupa cinta kepada ibu-bapa dan adik-adik. Semoga aku dapat menjadi isteri dan ibu yang baik. Semoga dengan usia yang semakin matang ini, aku dapat mengawal emosiku yang kadangkala bercelaru. Juga semoga dimurahkan rezeki. Dan dijauhkan dari dugaan hidup yang kutakuti tak termampu ku tangani. Sesungguhnya aku insan yang lemah. Terlalu banyak keinginan kan?? Heheheheee....

Jadi... apa yang aku buat sepanjang hari ini. Ku kira... inilah hari lahir terindah sepanjang hampir 4 tahun aku bergelar isteri. Sebab... hari ini, aku dan Mr Hubby tersayang telah menghabiskan masa berdua-duaan. Yaaa... diulangi.... berdua-duaan sahaja... Memang sejak Aina lahir, tak pernah lagi kami ber'dating' berdua sahaja. Bila ada Ainin, rasa makin mustahillah nak berdating. Tak mungkin aku tinggalkan anak-anak kat mak yang dah memang asik menjaga diorang... tak adil okehhhh, nak kuor dating..simply letak anak-anak kat mak. Kesian mak aku tu... Dia nak jaga anak-anak aku pun dah cukup Syukur. Jadi kat mana aku tinggalkan anak-anak aku hari ni?? Owhhhh sangat berterima kasih kepada adik-adikku...cik lia dan cik zura di atas kesudiannya menjadi 'baby-sitter' anak-anak aku. Diberi peluang aku dan hubby meroyan sepanjang hari sempena hari lahir aku. Thanks dik... love ya all...pasni boleh laa korang baby-sit anak-anak aku time aku nak p midnite pulok!!!
Jadi dari pagi, aku dan hubby dah kuor.. merancang-rancang nak tengok wayang pastinya. Gilors lama tak tengok wayang beb!!! Jadi, kerana aku minat Tom Hanks, maka kami pun memilih untuk menonton citer Angels and Demons. Siapa yang pernah tengok The Da Vincci Code, boleh lah sambung tengok citer nih pulok. Movie yang agak berat tapi aku sukak. Saspens citernye. Yang pasti, endingnya tak dijangka-jangka. Orang yang jahat rupanya baik dan orang yang baik rupanya jahat..cettt.. sah-sah aku tertipu dek perwatakan derang.

Sebelum menonton...sempat layan ini dulu.................... ahahhahaaa....


Lepas movie, p mamam Nando's pulok. Gambo tak sempat amik, sebab ayam sampai terus ingat nak ngap ajer...kebulur benor duk 2 jam setengah dalam cinema, walopun popcorn abih satu bekas beso...hahahhaaaa...........

Then, hubby ajak carik hadiah birthday aku... Mr Hubby nih memang bukan jenis suprise-person. Jadik mimpi laaa kalo nak tunggu hadiah suprise dari dia nih... hehehheee.... Dia cakap dia nak belikan jam untuk aku... Tapi kalo dia pilih sendirik, kompem designnya ikut taste dia. Aku memang kebetulan nak jam baru, aku teringin jam yang fancy sket memandangkan jam yang aku ada (pilihan hubby jugak masa kawen), plain saja. Jadi merayap laaa kami, dari satu kedai ke satu kedai. Jenuh jugak laa Mr Hubby follow aku carik jam yang berkenan di hati. Layankan jek laaaaa kan... hahahhaaaa..... Sebenarnya memang aku dah lama mengintai dari tirai kamar suka tengok jam nih... Nak terus tunjuk, takut di luor bajet hubby. Tapi kan, orang offer nak bagi, kecik tapak tangan, padang bola mak tadahkan... hahhahaaaa...

Apapun, memang heaven laaa spent time berduaan hari nih. Macam dating zaman muda-mudi pulak... hahhahaaaa... Cumanya, bila dah nak balik tu memang teringatttttttttttttt benor kat budak tecit dua orang tu sebab mak punya B dah rasa engorged macam nak malatopppppp... huhuhuuhuuuu... Padan muko den, ado hati nak dating lagik...hahhahhahahaa.... Sampai umah tak sempat tunggu adik hantor budak-budak tu lagik, aku terus serbu cik Amedaku....

P/s utk Mr Hubby... Dear husband, thanks for the great day and the lovely watch..love you...mmuuuuaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Errrrrrrrr... kalian, sila jangan muntah yer... Bagilah can kat besday girl...GIRL kah???;p

14 comments:

Rizza said...

selamat menempuh alam 30 an..

happy b'day!

mirah said...

moga dalam rahmat Allah sentiasa.. :)

~Umi.Sufira~ said...

Happy birthday nyah..ucapan b'day aku yg panjang2 kat sms tu;P

BTW, juga buleh tahan pnajang ucapan happy birthday ko ni eh!kasi can la birthday girl..kekekeke..

~ As ~ said...

Hepi befday... oh oh mengingatkan aku nnt aku pun akan ke angka 3 juga..aduhhh

Nieza Ishak said...

happy besday ..
sudah berukar nombor ...

semoga sentisa gembira & berbahagia bersama keluarga tersayang ...

Nieza Ishak said...

happy besday ..
sudah berukar nombor ...

semoga sentisa gembira & berbahagia bersama keluarga tersayang ...

knv said...

yea memang la besday girl! tetap maintain girl gituk!

:p

happy besday sis! akhirnya ramai jugak dah kawan2 ku yang 'sebaya' sekarang nih!

ahaks!!

IntanSham said...

kak rizza dan mirah..terma kasih..:)

yer mimi..thanks beb..ko 1st person yg wish tawww...hahahhaa...;p

yer nieza..kena ubah personaliti nih..ahahahaa...thanks yer...

kak non..gegirl gittew..hahahaaa..sebaya dah yer..ahakss..thanks kak

Mommy Harith Hannah said...

Happy 30th birthday Intan!

p/s : Life begins at 30... ;)

Zuraimah Ismail said...

happy birthday intan....
kite born in the same mthla....tgh counting days ni...:)

~Umi.Sufira~ said...

Beb, aku TAG and bagi ko award eh!:)

IntanSham said...

Thanks Arnie..yezzaaa..life begins @ 30..heheheee....

Wahh ye ke CT...bp hb tu?? Happy birthday in advance!!!

mimi..tag & award yer..okeh..tengs dear

Mummy Dasy said...

Happy B'day..moga dberkati selalu.. hahaha betul suami mu cam suami ku gak xdenye nak surprise2 ni..

IntanSham said...

hehe..btollaaa mummy dasy..sama lah tu.. btw..tq