Monday, November 30, 2009

Bercuti Dari Menjadi Seorang Isteri...

Nampaknya di musim cuti persekolahan ini, saya bukan hanya bercuti dari mengajar, malahan saya juga telah mendapat cuti dari menjadi seorang isteri, kerana Mr Hubby tercinta telah pun pergi merantau ke Qatar sebagaimana yang telah saya kisahkan semalam. Cuti panjang pulak tu, melebihi dari cuti panjang saya dari mengajar. Memang cuti betullah saya kali nih. 3 bulan merupakan suatu tempoh yang amat panjang bagi yang tidka biasa ditinggalkan, tetapi bagi yang telah biasa ditinggalkan tempoh masa 3 bulan itu akan berlalu dengan cepat. Bagi saya yang telah biasa ditinggalkan, insyaAllah 3 bulan itu akan cepat berlalu.

Bila menyebut tentang 'bercuti dari menjadi seorang isteri' ini, ianya membuka ruang untuk saya memberi lebih banyak waktu untuk diri sendiri. Saya tidak lagi terikat dengan tugas-tugas rutin seorang isteri. Memasak, mengemas dan lain-lain lagi tidaklah menjadi tugasan paling top dalam list 'what to do' saya. Saya boleh berulit dengan anak-anak saya tanpa perlu menyesakkan fikiran dengan segala kerja yang tertunda. Lebih nikmat lagi, percutian ini membuka ruang untuk saya mendekatkan diri dengan Tuhan. Apabila berjauhan begini, saya akan lebih dekat denganNya, memohon perlindungan untuk suami saya, juga perlindungan untuk anak-anak dan diri sendiri. Terima kasih untuk Kak N di atas ingatan itu.

Apapun kehidupan perlu diteruskan. Petang semalam saya telah membawa anak-anak berhibur di Playland JJ Tebrau. RM10 saya laburkan membeli token untuk Aina dan Ainin main sampai puas. Jenuh jugak nak habiskan 10 token itu. Nasib baik ada adik-adik saya yang menemani kami. Lepas bermain di Playland, saya melakukan aktiviti terapi minda yang seterusnya iaitu SHOPPING!!!! Ahahahhaaaa.... macam dah lama aje rasanya tak bershopping. Shopping untuk diri sendiri dan anak-anak. Tapi saya terkilan lah, saya ada mengintai kasut idaman untuk dipakai ke sekolah di School Scholl, tapi tak ada size lah pulak... huhhhh... tak apalah, nanti saya akan cari di kedai School Scholl yang lain.

Esok saya sudah ada perancangan. Saya nak ke pejabat pos, mengepos trial pack yang telah ditempah. Kemudian saya nak ke Shaklee lagi, kerana ada tempahan baru untuk trial pack tetapi trial pack saya sudah kehabisan. Saya rasa bermurah hati nak teruskan pemberian 'gift' lagi kepada pembeli trial pack. Kemudian saya rasa nak ke JJ Permas pula nak cari kasut idaman saya. Harap-harap ada size di sana. Saya ada beli 6 DVD baru, esok saya nak menonton DVD kalau ada masa. Cewahhhh... masa saya yang banyak itu pun macam tak cukupkahhh????
Ya... saya memang perlu menyibukkan diri, kalau tidak memang saya akan meroyan keseorangan.... hahahhaaaa.... Eh, saya sudah subscribe Broadband Weekly dari C*elcom, sebab saya perlu bersiaran secara langsung dari rumah mak saya. Mak saya kan sudah pos dua bekas besar air zam-zam dari Mekah. Dia kata ada saru kotak lagi on the way. Mak saya kata, ada jubah-jubah untuk saya dan adik-adik serta barang-barang perhiasan yang saya tak tau apa dia. Wahhhh...tak sabar nak tunggu nih. Saya juga sedang menanti satu lagi barang yang amat mengujakan untuk saya... tak sabar btolllll.... :P

Oklah.. dah jauh saya merapu pagi-pagi buta nih.... Apasal saya tak tidur ni?? Eh saya bukan tak tidur, saya dah tidur tadi, tapi terbangun balik sebab teringat nak buat entri untuk kalian lah, esok takut tak sempat. Lagipun saya baru berjinak-jinak dengan dunia masakan di Cafe World dah berapa kali dapo saya berlangau akibat saya terlupa.... hahahhaaaa.......... :P


4 comments:

Fid said...

selamat bercuti nyah!!!!mai la shah alam hahahaaaa

Ealyie said...

SCHOLL ye Cikgu Intan spelling nyer...:P
hahahahaha...

IntanSham said...

time kasih nyahhh.. kalo shah alam tu dekat, da lama haku terjah.. hahahaa

ahhh koooo... malas haku nak btolkan smlm, internet cam cipanzi

Fid said...

nyah
cipanzi laju...cipan slow hahaa