Thursday, November 12, 2009

Penantian Suatu Penyeksaan...

Memanglah benar apa yang kunyatakan dalam tajuk di atas.
Bermula 17 September lalu, tarikh keramat yang memisahkan aku, hubby dan si dia. Kemalangan yang berlaku telah menyebabkan Syawal kami berlalu dengan agak hambar.



Alhamdulillah... akhirnya semalam berakhirlah penantian kami yang amat panjang ini. Setelah hampir dua bulan tersadai, gara-gara urusan claim insuran yang lembab, order barang itu-ini... Akhirnya semalam siap jugak kereta kami.

Aku dan hubby dah tak larat nak menjawab pertanyaan "kereta tak siap lagi??". Hubby pun dah boleh lah bersara dari menjadi pemandu tak rasmi untuk menghantar aku pergi-balik kerja setiap hari. Memang susah beb ada kereta satu je, perjalanan aku ke sana-sini pun asik tergendala.

Taraaa.... Terasa macam dapat kereta baru pulak, sebab siap dipolish dan dalam kereta pun dibersihkan sampai macam ada bau kereta baru... Puas hati... :D


Dan nasib baiklah hubby masih memberi kepercayaan kepada aku untuk memandu sendiri kereta ini... Thanks darling!!!! InsyaAllah.. akan aku lebih berhati-hati dan tidak lalai lagi. Aku pun tak sanggup wehhhhh nak duk bergantung ke sana-sini ngan hubby jer. Namun rasa fobia masih ada sikit-sikit. Aku rasa masa memandu kereta ni pagi tadi, macam orang baru dapat lesen... sooooooooooooooo careful!!!! :P
Apapun aku berdoa, semoga tidak akan terulang lagi kejadian lalu dalam sejarah pemanduanku di masa akan datang... aminnnnnnnnn...........

7 comments:

MN said...

legaa...tapi teruk jugak nampak kan?

be careful on the road...

~Umi.Sufira~ said...

Hati2 nyah...Lega jugak kereta dah siap kan...:)

Sayang.Ibu said...

yer MN... legaaaaaaaaa........ mmg agak teruk jugak.. huhuhuuuu...
tq..:)

mimi... fuhhhh... mmg beb, keras haku tawwww xde kete...:P

DNNA said...

Perghhhhh dah dapat kaki balik ...

Tahniah ...

Makin panjaaaaaaaangggg lah langkah orang tu lepas ni ....

Kah kah kah kah ...

Sayang.Ibu said...

a'aaa beb... legaaaa makkkkk... tapiii...awat 25hb macam sayup2 mata memandang lagik nih?? hahahahaa

m-i-o said...

oh, kedutan kemekan telah hilang! :P

slmt merempit kembali :P

Sayang.Ibu said...

mak insap.. merempit secara berhemah je skang nih...hahahahaa