Monday, November 2, 2009

Rezeki Musim Kemarau...

... Alhamdulillah... Di dalam kesengkekan saya sempena musim kemarau yang melanda penjawat awam bulan ini, nampaknya masih ada rezeki yang mendatang. Meskipun tidaklah sebanyak mana, namun cukuplah untuk dibuat joli-joli katak menghiburkan hati yang sekian lama lamakah??? tidak meroyan setelah aktiviti meroyan terpaksa dibekukan kerana menghormati musim kemarau yang melanda poket saya ini... ahahhahaaaaa........... :P

... Hari tu pun baru dapat sekian jumlah dari PIBG sekolah sebagai bayaran tuisyen kelas malam yang saya buat sepanjang bulan Oktober lepas. Wang itu telahpun selamat saya semadikan di Kedai-Tudung-Berhantu-Yang-Beg-Kertasnya-Kaler-Pink, dapatlah selai tudung berbatu-batuan yang kilauannya sudah sekian lama menyilaukan pandangan mata saya. Sengaja beli sesuatu supaya nanti bila pakai tudung itu, saya akan kenang sejarahnya.. 'ohhh.. ni hasil kelas malam haku'.

... Dan rezeki musim kemarau seterusnya ini, walau tidak sebanyak mana, masih juga boleh disemadikan untuk sesuatu yang boleh dikenang.. namun saya masih belum memikirkan apakah dia. Cuma yang pasti, saya akan belanja makan Mr Hubby yang telah bersusah-payah bersedia menjaga anak-anak jika saya ada kelas terlampau di hujung minggu.
Malam ini, ai belanja u makan ye yangggg... ;)
Di manaaaa??? Dalam kepala rasa nak makan Nando's.. ehehhhh... nak blanja hubby, tapi saya pulak yang nak ikut tekak sendirik nampak??? Nantilah saya tanya darling saya balik skolah nih.. Malam ni acara sehati berdansa dating berjemaah kami nampaknya...

... Saja nak tanya kalian, apa agaknya yang boleh diabadikan dengan duit bernilai RM150??? :P
Errr.. kalau boleh, tidak mahulah mengabadikan di Kedai-Tudung-Berhantu-Yang-Beg-Kertasnya-Kaler-Pink itu lagi... :D


8 comments:

~ As ~ said...

apakah errr...patut utk lipstick MAC lg??? ehehehe

Sayang.Ibu said...

hmmm... kalo blh mak nak something yg kekal... ahahhahaa..listip lama2 habis nyahhhh

suhaila said...

akak cadangkan....
Kedai tudung berhantu- beg kala pink!!!!!!
eee...suruh samex tambah lagi 100...utk dapatkan yang batu megerlip2 kat awningnya....
alamak....syoknya intan...

Sayang.Ibu said...

ahhh tidakkk kak sue.. aritu baru merembat tudung batubata swarovski kt kedai tudung berhantu tu... kalo nak suh samex menambah, takut kang dia pulak naik hantu..kahkahkahhhhh

DNNA said...

tapi nyah, dlm musim kemarau ni mak sempat lagi rembat tupperware beberapa ketul... kah kah kah .. mak memang giler tapawer ...

lepas rembat tapawer, mak rembat pulak tudung ala2 ariani ... bukan 1, bukan 2 tapi 3,nyah ...

sengkek sengkek ...
tandus ...
kering kontang ...

mak tak sabar nak gaji ni nyahhh

TOLONGGGGGGGGG!!!! kah kah kah

Sayang.Ibu said...

DNNA..hahhh.. sama lah nyahhhhh... kemarau,kemarau jugak... tapi acara merembat tetap jugak berlangsung.. gamaknya kalo x kemarau, lebih hebat lagik ler.. sungguh x sedar diri kannn... hahahahhaa
sabarrrr nyahhhhhhh.. ada lg 22 hari lagikkk... :P

Marisa said...

Yes.. setuju dgn DNNA... tupperware....

Sayang.Ibu said...

tupperware kat skolah kitorg main undi...