Saturday, November 21, 2009

Melaram...

Ya... hari ini tanpa bertangguh lagi, saya telah melaram Chefel baru saya. Tak sabar rasanya nak menikmati sendiri keenakan AyamDiet. Tetapi sebelum itu, kredit to CikPuanJua di atas resepinya yang telah saya kopipes. Saya tak nak tulis resepi kat sini. Kalo kalian rasa nak kopipes resepi, bolehlah ke sini. Kalian layan gambar aje lahhhh... :D
Ayam Diet yang telah diperap selama 2 jam...

Bersedia untuk melaram Chefel dimasak....

Jemput makan.... Ayam diet siapppp!!!!!


Tapi kan, memang berbaloi-baloilah beli Chefel nih. Mudah sangat kerja masak-memasak. Dan saya suka lah ayam ini.. juicy sangat... eh sedapppppp... Ayamnya masak sempurna di luar dan di dalam. Tak ada lah hangus-hangus bagai. Sambil masak boleh buat kerja lain tanpa risau ayam akan hangus. Lepas tu, nak basuh Chefel pun sangat mudah. Eh kesimpulannya memang serba memudahkan lah Chefel nih... Saya jatuh cinta padanya. Dah mula terbayang nak buat lamb chop, steak dan macam-macam menu western lagi... hahahhahaaaa....

Saya tak masak ini aje hari ni. Saya ada masak lemak pucuk ubi dan ikan tenggiri goreng asam untuk mak mertua saya. Mak mertua saya tak layan western food, sedap bagi tekak saya dan hubby ajer... hahahhahaaa... Hari ni nak hantar mak mertua saya balik kampung. Dia kata guna Chefel ni kalo nak masak ayam percik pun mesti senang. Jadi saya dengan senang hati nak hangkut Chefel balik kampung. Esok mak mertua nak buat ayam percik... wahahahhaaaaa..... :)

4 comments:

LiAnA said...

berapa ekh harge chefel ni.. mcm menarik jer...

mirah said...

ya ya sharelah berapa harganya dan di mana beli ya? hihi..

Ella said...

Chefel tu dh lama aku nk beli..Tp sbb hr tu dah beli Oven tp guna boleh bilang dgn jari, so terpaksalah aku tak beli dulu..

Senang kan nk masak western dlm tu..

Sayang.Ibu said...

Hai Liana & mirah... harganya RM159 + 1 kupon cosway..bli kat COSWAY, ada dlm katalog bln nih

ella... aku sbb xde oven lagik, jd tu yg beli chefel nih. mmg senang sgt nk msk western food...