Tuesday, January 19, 2010

Jumpa Jugak Akhirnya...

Saya nih memang kadang-kadang unorganized jugak.... Akibatnya selalu kehilangan barang itu dan ini. Kalau tengok dalam handbag dulu, dah macam tong sampah bergerak kocek doremon dahhhh... macam-macam adaaaaaa... tu blom masuk sampah-sarap bagai.. :P

Ingat tak dulu, saya pernah kehilangan listip yang baru saya beli? Haaa... tu gara-gara main sumbat dalam handbag jek laaa tu... hahahahaaa....... Bukan listip tu jer, lipliner, brush pun pernah tercicir... huhuhuuu.. :P
Pastu keje asik nak beli baru jerrrr??? Mati laaaaaaaaa........... :)

Satu hari tu, saya tertengok rancangan FUH!!! yang Awal Ashaari jadik host tu. Ada segmen selongkar handbag artis. Saya tengok mostly ramai yang ada beg mekap comel letak dalam handbag. Saya pun terpikir laa nak carik jugak.. Yerr.. saya tau semua orang pun dah ada beg mekap letak dalam handbag, tapi saya memang tak pernah terpikir sebelum nih. Apakahhhh??
Lalu misi pencarian beg mekap saya pun bermula. Tapi banyaknya saya tak berkenan sebab macam tak menepati kehendak saya.

Tapi akhirnya bila saya ke E*lianto, saya jumpa ini..................

*

*
Nice, small and cheap spacy...



Ada satu ruang bleh muat eye-shadow, blusher brush & listip...


Satu ruang lagik boleh sumbat blusher, lip brush lip liner, lip gloss.. etc...


Sekarang lebih organized handbag saya..
Tak laa asik ilang barang jer.. :P


Anda pulak bagaimana??? Dalam handbag serabut macam saya dulukah atau memang tersusun sejak azali??? :P



13 comments:

Marisa said...

saya kan dah lama berkenanbeg2 comel kat sini: boleh ler jamu mata.

http://abag-aday.blogspot.com/

~ As ~ said...

saya mmg suka beg mekap ni, kalau kotor je buang..ahahaha..bkn nak cuci..& i kenal la blusher brush tu..hihihhi...

Fid said...

laa mak baru nak tanya nak tempah kat mak ke idak kahkahkahkahkahkah

NORHAYATI BERAHIM said...

kalau akaklah intan, beg penuh dengan resit aje, Ojan anak buah akak selalu cakap..beg andak ni, beg ke tong sampah..ha.ha..

ina said...

beg aku intan????? mmg x terorganize...penuh ngan resit gaks.....yang zaman tok kadok pun ada..ntah buat aper la aku simpan..hahhaha...tapi aku nie mmg jenis x makeup....bedak pun x pakai..hehehe..apatah lipstick...yang lekat ko tau aper..OLAY TOTAL EFFECT jer....time mai angin beli makeup...habis ratus2..pas 2..terperuk jer..mmg aku jenis x ditakdirkan jenis yang suka menempek kot..

~Umi.Sufira~ said...

Oh, comelnya bag tuh...aku main sumbat je nyah..ahahaha...

CikChelsea said...

ala2 C gituhhh kan make up bag mu ;p

sy punya kecik je..tsskkk, slalu tak muat bila isi sume benda (alasan nk cr make up case br neh ngeh3)

Sayang.Ibu said...

Alamak marisa... comelnyaaaaaaa.. nasib baik laa mak dah beli nyahhh.. slamat duit mak.. ahakkksss

wahhhh... pakai-buang-stacy ye nyahhh.. kenapa bahhh kenapa bahhh.. :P

Alaaa fid.. ko prezen laa kat aku sebijik.. wakakkaaa

yer kak yati, saya punye bag pun penuh ngan resit laa, kertas ntahape2 laa.. mmg macam tong sampah... :P

ina.. bagus ko nyahhh... jimat duit.. hahahaa...;)

Sayang.Ibu said...

mimi..aku dolu main sumbat nyah, pastu asik ilang jer barang.. hahahaha

cik chelsea.. pi laa elianto..murah jek yanggg... baru 22 hinggit (setengah tunaiiiiiii).. :P

Nanak said...

haha..i pun baru beli beg mekap utk sumbat dlm henbeg lps tgk rncgn Fuhh tu..hehe..senang kan?

Sayang.Ibu said...

wahhh nanak, nmpknya bukan i sorang ajer yg terpengaruh dgn rancangan tu...hahahaaa

izzahazfar said...

nampak nyer zah pun kena p elianto....dlm beg mcm2 ader..hahaha..tak orgenize tul make2 up zah tu...

Sayang.Ibu said...

zah... btol.. pi laa carik satu, mesti zah suka.. :)