Tuesday, January 12, 2010

Bila Dipanggil Bertugas Di PPD...

... saya adalah sangap... *sigh*

Kerja banyak adalah tidak mengapa, tetapi sebab tak ada wifi, maka rasanya adalah seumpama makan lauk tidak bergaram atau minum kopi tidak bergula atau seumpama makan ayam Nando's tanpa sos peri-perinya atau lebih kasihan lagi seumpama makan Prosperity Burger tanpa sos lada hitamnya atau... errr cukuplah contoh setakat itu, nanti takut-takut ada yang meleleh air liur pulak di pagi-pagi hari... :P
Pokoknya ianya serba kekurangan untuk seorang Blogger tegar seperti saya ini. Apatah lagi nanti bila balik, saya dapati saya sudah ketinggalan begitu banyak entri kawan-kawan.

Ya, saya dipanggil bertugas di PPD semalam dan hari ini. Macam bagus??? Tak payah kagum, dipanggil bertugas di PPD adalah untuk membantu menaip data guru-guru KPLI yang baru ditempatkan di daerah Pasir Gudang. Seramai 300 lebih orang semuanya, dan seramai 3 orang guru data yang malang terpilih telah dipanggil untuk melakukan tugasan tersebut. Maka seorang kena buat 100 lebih data guru. Mata adalah berpinar menatap data-data tersebut. Patut sampai pukul 5, tapi semalam pukul 2 kami dah mintak balik. Wehhh penat okeh, duduk menaip data sambil bergossip secara non-stop. Jangkaan hari ini kami akan habis lebih cepat, sebab dah tak banyak yang nak ditaip. Harap-harap macam tulah bolehlah meronggeng selepas ini

Errr...adapun ini adalah scheduled entri saya, supaya kalian blog saya tidaklah kesunyian tanpa saya di sisi...ayat jiwang tak pasal-pasal :P

Nota kepala lutut : Semalam Cucu Betong dah habis, hari ni boleh layan Rapunzel Mayang Mengurai pulak..


Saya Yang Sangap Menurut Perintah:

9 comments:

~ As ~ said...

yg plg tak best bila ketinggalan entry kawan2 kan?? ahahaha ..kita serupa ♫♪♫♪ (sambil nyanyi)

~: UmmiNor:~ said...

intan, lawak la..hilang stress baca entri nih :D apakah???

MN said...

erm. PPD tu apa nyah?

Fid said...

MN
Pejabat Pendidik daerah la yaaanggg...

intan marlinda
ko minta je kerja sana selamanya kahkahkah

~: UmmiNor:~ said...

cik intan
bleh tak guide hamba yg naif ni, mcm nak add emoticon dlm post entri kite tu? sekian terima kasih

Nanak said...

Pejabat Pendidikan Daerah..hehe...
takpelah k.intan, 2hari je pun kan..
cucu betong tu serius aku tak puas hati la ending mcm tu..

Sayang.Ibu said...

As..sangat setuju.. huhuhuuu

umminor.. nasib baik hilang stress..:)
ermm ttg emoticon tu, umminor cuba tengok tutorial kat entri kak non vogue nih... http://knvogue.blogspot.com/2009/05/to-have-live-emoticons.html

MN... Pejabat Pelajaran Daerah.. :)

Cik fid.. TQ jawabkan.. hehehe
mintak keje sana? tunggu aku naik pangkat jadik Pegawai Pelajaran Daerah laaa... wakakkaaa

nanak, nasib baik 2 hari jer.. :P
eh rasa cucu betong tu ada sambungan laaa.. cicit betong kot.. kekekeee

CikChelsea said...

alamak, tak tgk episod last cucu betong...apakah kesudahannya???

Sayang.Ibu said...

kesudahannya adalah tergantung, rasa melisa, jagat, cikgu silat yg sorang lagi tu dgn malika mati. ratu solowangi tu pun mati kena bunuh ngan malika... last skali tinggal raqib jer...