Friday, November 6, 2009

Western Vs' Tradisional...

Makan malam kami semalam...
Ala-ala western...
Homemade Fish n' Chips...



Makan malam kami kelmarin...
Tradisional...
Cencaru bakar, bendi celur, tempe goreng & air asam...


Western Vs' Tradisional (Eastern??), yang mana satukah menawan tekak dan perut anda? Kalau saya dan suami, dua-dua pun sama. Kalau masak yang ringkas macam makan malam kelmarin pun, kami makan tetap penuh berselera.

Sebenarnya itu adalah lauk-pauk terakhir yang ada dalam stok. Hujung minggu ini perlu balik Pontian nampaknya untuk borong stok bahan basah.

Sebenarnya saya sedikit frust (berapa banyak sebenarnya daaaa???). Melihat smoked salmon sandwich MN membuatkan saya terliur. Lantas saya pergi mencari smoked salmon di T*esco, tetapi tak ada. Kata orang kat situ, kehabisan stok.. sebab tak berapa laku, jadi T*esco tak order lagi. Owhhh... agaknya orang di sini tak pandai nak makan smoked salmon itu. Kalo derang tengok blog MN, mesti derang pun macam saya jugak... hahahahhaaaa.... Tak jumpa smoked salmon, saya beli bahan-bahan untuk buat fish n' chips. Namun misi pencarian saya tak akan berakhir di sini.. saya akan berusaha mencarinya lagi... Atau susah-susah, heret aje Mr Hubby ke D*eli France carik sandwich yang sedap..... :P


4 comments:

nonie said...

awak dok JB ek? kalau kat pontian selalu beli2 katne?

DNNA said...

Aku kalau bab makanan, eastern ka western ka, semuanya aku layannnnnnnnnnn ...


Asalkan halalan toyyiba ...

Hehehehe

P/s - Tapi aku tak makan ikan2 yang hanyir ...

DNNA said...

Aiya ..

Lupa plak nak cakap, sila teruskan misi murni anda mencarik smoked salmon itu ...

Aku sokong 100% ...

P/s - Kat Tesco dekat ngan Selayang, ada rasanya ... hehehe ..

IntanSham said...

nonie..saya duk seri alam. kalo ke pontian umah MIL, biasa akan beli bhn basah kat pasar rengit ataupun pasar pontian.. fresh2.. besttt... awak jb gak kan?

DNNA... hang kalo singgah tesco kat selayang tu, belikan laaaaaa.... hahahahaa....