Wednesday, October 7, 2009

Merah...

Siapa yang suka warna MERAH ???

Merah nampak berani, merah nampak terang, merah nampak begitu hidup, merah nampak berseri dan membara. Di antara warna-warna yang kusam, jika terselit warna merah akan lebih menyerikan warna-warna itu.

Merah ohhhh merah....

Bunga kebangsaan kita warnanya merah, Jalur Gemilang kebanggaan kita pun dijalurkan dengan warna merah, ros merah lambang cinta yang membara, darah yang mengalir dalam tubuh kita pun merah warnanya.

Sungguh besar impak merah dalam kehidupan kita samada kita sedar atau tidak.

Saya pun suka warna merah. Kalau pakai baju warna merah, saya merasa lebih bersemangat dan menonjol.

Tetapi saya tak suka lipstik merah, sungguh tak boleh layan kalau membawa bibir yang merah menyala ke sana-sini. Tetapi, saya sangat sukakan lipstik merah muda atau merah jambu atau kata Brad Pitt - "pink colour". Warna merah-jambu ini pun sangat menawan hati saya sehinggakan saya asyik beli lipstik dalam lingkungan rona merah-jambu. Handbag raya saya kali ini pun warnanya merah-jambu-terang. Baju-baju raya saya pada tahun ini pun, ada 3 helai yang warnanya merah-jambu. Masih lagi ada perkataan merah di situ.

Itulah di antara impak merah di dalam kehidupan saya ini.

Namun sejak akhir-akhir ini, warna merah telah mengganggu kredibiliti saya sebagai seorang guru. Saya susah hati, namun terpaksa redha. Puncanya pastilah kesilapan saya sendiri.

Mood saya bercelaru sejak akhir-akhir ini kerana warna merah.

Merah oh merahhhhhhhh.....

Saya boleh terima apa sahaja berkaitan warna merah.

Tetapi yang satu ini benar-benar sukar untuk saya terima.

Saya rasa tertekan apabila.......

.


.




.




.




.




.



Punch card saya asyik berwarna merah sejak naik cuti Raya ini....



Saya tahu, Tuan Guru Besar sedang cuba bertoleransi dengan saya di atas kemerahan punch card saya sejak akhir-akhir ini kerana beliau sedia maklum dengan masalah yang melanda saya. Tetapi saya termalu sendiri, bila nak punch card depan batang hidung dia.

Sebenarnya punch card saya tidak perlu berwarna merah, jika pasangan sehati berdansa sehidup-semati saya memberikan kerjasama dan menepati masa.

Sayang... boleh tak mulai esok abang bangun awal sikit dan jangan bertapa dalam toilet tu lama-lama?? Kesian tauuu saya, punch card asik merah ajerrrr.... Abang nampak tak muka saya hari ini merah padam sebab sangat lambat ini hari????? Boleh yer sayangggg... kalo nak bertapa dalam toilet lama-lama pun, tunggulah lepas buah hati abang yang satu lagi tu sudah keluar dari wad.... ye sayang yerrr????



Sekian dari saya yang marah berpunch-card merah.

13 comments:

Unknown said...

ahaha... aku pon menghadapi situasi yang sama gak dulu. kalau 'org tu' bangun lambat sah sah la jem, dan sah sah la merah itu punch card.

now aku paksa dia bangun awal. kalau pi awal, aku drive. otherwise, dia yg kena drive. aku tido dalam keta. kahkahkah. kejam tak?

izzahazfar said...

kak..zah suka merah...hehehe..tunggu entry izah berbaju merah ya..

pasal punch card merah...zah py pun merah ari ni..hehhee sebab zah p klinik...so merah bersebab ok..hehhee

DNNA said...

KAH KAH KAH ... Tergelak aku baca entry ko ni mek.

Aku adalah antara insan-insan yang sungguh bertuah kerana tidak perlu punch in pagi dan petang.

Makanya, dalam kamus hidup aku (so far), tidak ada istilah PUNCH CARD MERAH!!

Mak suka !!!

Te he he he he ...

Fid said...

aku?kalau lambat masuk kerja potong gaji so relax la lambat pun kompeni tak rugi!

aku suka merah.....anak aku pun suka red color(sila aca dengan slang ya)

nanti baju angkasawan malaysia merah ja laaaa

~Umi.Sufira~ said...

nak gelak weih aku baca n3 nih!kahkahkah....aku hari2 on time beb! tak 758 759 takpun pukul 8...terlewat sikit je potong gajilah jawabnya....;Pbos aku geleng kepala gamaknya...kekekeke

IntanSham said...

ZZ... itu laa pasal, haku nih dari aku bgn lagik dah kejut dia, aku habis solat, aku kejut dia, aku tgh bersiap-siap aku kejut dia.. dah bgn lmbt duk termenung pulak dlm toilet lama2...huhuhuuuuu... sakit jantung mak nihhhh... sudahnya mmg aku lmbt hari2 tawwww....
ko smbg tdo dlm kete??? hahahaa... xpe beb, sbb ko bgn mesti lg awal dari dia kan??? :P

zah... wahhhh... entri berbaju merah.. baju raya kah? kalo merah bersebab x per.. nih hari2 merah??? sendirik mau ingat laa kannnn

DNNA.. aku ni beb, menaip sambil menahan marah sebenarnya. Kalo aku taip entri ikut emosi kang, ntahapehape yg aku taip... huahuahuaaa... sungguh laa aku jeles ko x berpunch kad. dulu kan, kt skolah nih pun xde punch card, main tulis2 je pukul bp sampai, x pe lah jugak.. sjak GB baru nih nak berpunch card pulop... huhhhh.. nasib baik lah aku nih blh dikira buah hati GB,kalo x mau haku dah kena sound!!!

IntanSham said...

Mimi... nasib baiklah aku tak kena potong gaji sbb punch card merah, kalo tak meranalah poket haku...:P

IntanSham said...

Fid.. tulah haku nih x dipotong gaji. Tapi nasib baiklah beb, kelewatan aku tu hanyalah sampai ke tahap aku sampai budak dah beratur. Kalo aku sampai budak dah masuk kelas, mampos kena maki ngan GB... :P

Ealyie said...

Nasib baik boss aku beli mesin pengetuk masa opis satu kaler jegh.. HITAM!!!!! ekekekekek.. sila jgn jeles!

p/s: ko bubuh ink itam dlm ink merah punch card ko beb ;P

IntanSham said...

hah.. bos ko bajet ke hape???
kahkahkahhhh

beb ko nak suh aku kena Domestic Inquiry kah??? gegegeggeee...

Nanak said...

hari ni lewat 9minit..takpeleh, petang nanti aku balik lewat 9minit la..heee

Mommy Harith Hannah said...

Kahkahkah! Siyes lawak beb!

Aku kdg2 kena jugak camni, bila kitorang kongsi kereta. Tapi, sejak aku asyik bebel jerr, kang lambat kena potong cuti/ gaji, dah nampak keinsafan, eh, perubahan di situ!

Ko cubalah bagi tazkirah sket2. Jgn terus berdas2, makin lama plak dia termenung kang... :P

IntanSham said...

nanak...blh cover gitu..x apa...;)

bebb...aku ingat kalo dia termenung lagi lama, harus aku nak join sekaki....nak tengok apa laa yg bestnya termenung dlm tandas tuuu..hahahaaa