Sunday, October 25, 2009

Dating Malam Kelmarin...

... tidaklah dating hanya berdua-duaan, tetap juga berempat-empatan. Yang untung adalah Mr Hubby, sebab diapit oleh 3 dara pojaan perempuan... e'ehhh dah macam rhymes pulak bunyiknya... hahahhahaaaa... Sebenarnya memanglah belum tergamak lagi hendak berdating berdua sahaja. Rasa tak tenteram kalo nak meninggalkan anak-anak daraku yang dua orang itu. Maka kami hangkut juga mereka untuk join aktiviti malam kami yang sudah agak lama tidak kami lakukan. The more the marrier... no??? :P

Ya... Malam kelmarin, hati saya tiba-tiba menggediks nak tengok wayang. Last tengok wayang masa Transformers hari tu. Tidaklah lama sangat.. tapi entah kenapa terasa ingin beno ke panggung wayang lagik. Cerita pilihan... Papadom... cerita ringan-ringan sahaja. Mungkin tertawan selepas melihat The Making Of, juga setelah membaca review dari bloggerz yang udah pergi menonton. Maka pukul 6pm, sms hubby ajak tengok wayang. Dan hubby yang memang tidak pernah menghampakan permintaan si isteri, terus suruh p booking... ahaksss.. tengkiu laling!!! Maka saya pun surfing lah mencari-cari waktu tayangan yang bersesuaian, dan akhirnya jumpa di GSC Pelangi Leisure Mall, jam 9.30pm... terus call dan booking 2 sits.

Hubby balik, mandi-manda, solat.. terus zooommmmmmmmmm ke Leisure Mall. Collect tickets dan makan dulu di Mc D. Cerita pasal Mc D, saya sekarang sedang asyik mengumpul gelas warna-warni Luminarc yang cantik edisi terhad Mc D tu tau. Sudah ada 3 biji. Terlepas yang colour pink tu.. tapi masih berusaha mencarinya.

Maka malam kelmarin, kami telahpun menonton kisah yang sarat dengan pengajaran yang tersirat ini... PAPADOM...


Bagi saya cerita ini memang BEST!!! Layaklah ia menang banyak anugerah masa festival filem yang lalu. Sebuah kisah yang simple dan lawak tetapi bermesej. Saya rasa memang u olls patut ajak hubby p tengok cerita ni. Kalo tak mau tengok wayang pun, beli DVD haram . Yang pasti mesti nak suruh gak hubby-hubby menonton cerita ini. Sebab???? Sebab nanti barulah hubby boleh terfikir, alangkah payahnya hidup nak membesarkan anak sendirian jika ditakdirkan si isteri diambil Tuhan. Barulah nanti boleh terlintas di pemikiran hubby, janganlah asyik sibuk bekerja aje... Masa yang ada perlulah diperuntukkan juga untuk anak dan isteri. Sebab kita tak tahu kan, berapa lama masa yang Tuhan berikan untuk hidup bersama-sama suami dan isteri. Maka jika hidup kita hanya untuk KERJA, KERJA dan KERJA sahaja... alangkah ruginya. Bila pasangan sudah menyahut seruan Ilahi, barulah kita akan tahu betapa masa yang ada telah berlalu begitu sahaja. Maka tinggallah kita meneruskan kehidupan dan membesarkan zuriat yang ada bersendirian.

Hubby saya mestilah sangat sesuai menonton cerita ini, sebab dia sama dengan Papadom itu, ada anak perempuan.. tetapi bukan satu malahan DUA lagik...hehehheeee... Sayang.. kalo ai takde, mesti pening kepala you nak handle dua orang anak dara tawwww... Jadi sila hargai keberadaan ai di sisi you ketika ini... ahakssssssss....

Jadi u ollss.. p laaa ajak hubby tengok cerita nihhh... :D

Hari ini, kami berempat mau pergi dating lagik. Hubby ajak ke Angsana. Saya terfikir hendak bawa anak-anak ke Danga Bay. Dah lama jugak tak beriadah bersama-sama anak-anak.

Kalian ke mana hari ini???


4 comments:

~ As ~ said...

setuju sangat cerita ni msti hubby-hubby tgk...
tp aktiviti mengumpul d mcD tu mcm menarik...hmmmm petang ni jg zaaassss ke mcD

Norita Shaklee said...

Bestnya dapat tengok wayang...kami ni entah bila agaknya boleh tengok wayang , selagi Nasa belum betul2 behave tak berani nak gi. Btw akak dah ada 7 biji gelas McD and very happy nak kumpul sebanyak boleh.

~Umi.Sufira~ said...

Aku se-weekend sebuk ngan majlis sepupu kawin..penat seh! Rasa tringin lak nak kumpul gelas McD tu lepas baca entry ko ni...;P

IntanSham said...

As... gimme 5!!! :)

kak N..wahahhaa... sudah cukup 7??? jeles mak... akan ku gigihkan diri mengumpul lagik...

mimi.. ooo patut laa ko senyap sunyi jer.. bz rupenye. eh nyah... gelas tu memang cun laa.. kumpul laa beb