Friday, November 12, 2010

Kepuasan...

Ehem ehemmmm... Tajuk takde kena mengena dengan entri terlampau yer. Entri ini berbentuk ilmiah... hahahhaaaa... :P

Apakah makna kepuasan dalam bekerja untuk korang? Kepuasan dalam bekerja untuk saya adalah bila............ ini berlaku..............

kejayaan anak-anak didik ku....


Alhamdulillah, keputusan UPSR yang diumumkan semalam, memberi kepuasan untuk saya. Segala harapan dan doa saya untuk subjek yang saya ajar telah dimakbulkan Allah. Segala target saya telah tercapai. Sekali lagi saya berjaya mencapai target untuk diri sendiri. Syukur kerana Allah mempermudahkan segalanya. 30 orang anak didik saya, 18 berjaya mendapat A dan 12 lagi B untuk subjek Sains. Seperti yang saya janjikan, hadiah RM10 untuk yang dapat A subjek Sains. Walaupun poket agak rabak, tapi hati sangat gembira dan puas... Lebih gembira dan puas dari dapat handbag ... *wink*

Di antara 18 orang yang cemerlang... semuanya happy.. :)



Ini murid yang sering menyesakkan dada cikgu...
tak sangka dia excellent!!! Tinggal di rumah anak-anak yatim..
Tahniah Karman!!!



2 orang ni pun tak disangka-sangka.. Tak pernahnya dapat B apalagi A subjek Sains, sekali result keluar dua-dua score A.. Alhamdulillahhhhh... :)



Hati saya sangat puas dengan kejayaan mereka. Apatah lagi, murid-murid ni memang kesayangan saya. Murid pertama yang saya ajar ketika posting dulu. Memang mengharap diorang berjaya. Alhamdulillah...

Tahun depan saya nak berehat dari mengajar Tahun 6.. berangan nak beranak lagik, nanti susah nak bagi komitmen... Tapi tak tau laaa boleh ke tak bila mengenangkan peratus subjek naik mencanak tahun nih... hahahahha.. :P

Okey, yang sorang nih memang kesayangan saya. Mak kan blom ada anak teruna. Konon-konon anak teruna mak laaa nih. Nasib baik anak-anak dara saya kecik lagik, kalo tak saya nak buat menantu dia nih... hahahhaaaaaaa....

Presenting my anak teruna...
Nor Fauzan Fitri... hensem tak??? ahaksssss...
:P




And now, I'm thinking something as a reward for myself.... *wink*


7 comments:

Sally said...

kepuasan kan!..ni yang teringin nak jadi teacher gak ni...hhehhe:p

Saudah Salleh said...

tahniah. sememamngnya inilah hasil titik peluh seorang guru.

saya rajin ajar tuisyen dan bila student yang dianggap gagal dalam subjek akaun lulus, memang syok.

Berbaloi-baloi..

Min Aina Ila Aina said...

Tahniah Cikgu! dan anak-anak murid cikgu sekalian.

Budak tahun6 sekarang nampak sangat matang, berbeza dengan tahun 6 lebih 10 tahun yang lampau:-)

TopsyTurvyMum said...

Tahniah Nyahh!!
tumpang bangga ngan ko dan teringat pernah dapat duit gak masa keluar result UPSR dulu hehe..tapi dulu takde sains:)

yg fauzan tu sama tinggi je ngan ko Nyahh!

~Umi.Sufira~ said...

Fuh..yang terakhir tuh paling utama...hihihi...tahniah beb!!!:D

IntanSham said...

kak sally, mmg btol.. dulu pun pernah kerja, tapi lain btol bila jadik cikgu nih. bukan kerja yg mudah sebenarnya...

saudah.. thanks.. mmg btol, puas sgt bila student yg lemah berjaya...rs hilang segala penat lelah mengajar

min.. thanks..mmg btol, kdg2 dgn budk darjah 6 pun jadik segan... sbb macam dah anak teruna.. hehehee

TTM thanks.. mesti sukak kan ko dpt duhet.. mcm anak2 murid aku.. a'aaa fauzan tu dah sama tinggi ngan aku nyahhhh... ahaksss

mimi...btol lahhh... muahhahaaa.. thanks babe

sw33tdarling.com said...

anak saya dapat 1A 4B jer...

www.sw33tdarling.com


p/s: nak mintak tolong re-install
link sw33tdarling kat ur bloglink.
ada error laa, update entry tak naik
sebab tukar nama blog. TQ!