Tuesday, November 16, 2010

Bersedia Atau Tidak...

Bersedia atau tidak... bolos saja dinding itu!!! untuk saya menerima kenyataan bahawasanya budak ini..................


Bahawasanya budak ini, telah mula meng'weaning-off'kan dirinya sendiri tanpa paksaan dari sesiapa.

Bermula dari saya pergi kursus selama 3 hari minggu lepas. Balik dari kursus saya tengok dia tak mintak-mintak nenen dengan saya. Kalo ada pun cuma datang peluk saya dan kiss-kiss je nenen. Bila saya offer dia, dia geleng cakap tak nak.... "nenen bagi baby lah"
Apakah??? Saya bajet 3 hari saya takde, mesti nenek dia sudah sekolahkan dia bagitau nenen dah kena bagi baby. Tapi.. baby blom bikin lagi lorrrrrrr :P

Tido malam pun dah senang. Takde laaa ngamuk-ngamuk nak nenen lagi. Baring sebelah saya, saya peluk dia... jap je tengok dah tido.

Tapi saya? Bersediakah saya sebenarnya?? Sebenarnya.. saya rindu... huhuhuhuuuuu... Saya macam suka dalam sedey pulak. Saya rindu nak gentel-gentel budak nih. Walaupun saya tak jangka semudah ini dia nak wean-off.. ada terselit satu rasa sebak dan syahdu yang sukar untuk diungkapkan bila tengok dia tak mau nenen lagik. Senang btol dia nak wean-off, tak perlu marah-marah, tak perlu sesi nanges-nanges, tak perlu juga tempek asam, nescafe atau apapun kat nenen untuk wean-offkan dia. Cuma saya yang sedikit sedih. Tapi yelah.. kena jugak terima, kalo Ainin sudah bersedia kan? Ainin pun dah tak kisah lagi. Mungkin ini yang terbaik untuk dia dan saya juga...


Ainin ready to wean-off @ 2 years 4 months...


Gonna miss the BF moments with Ainin Sofiya....


Owhhhh.... kenapa acik buat entri nih sambil bergenang airmata??? Apakahhhh??? :(


14 comments:

Unknown said...

dah kena start 'bolos dinding itu' lah gamaknya nyah hehehehe.

Nieza Ishak said...

ala mesti lepas ni windu dendammmmmmm .....hermmm ...kena bikin cepat2 la intan takde windu lama2 sgt ... hahahahah

cemana pulak peel ika kenteng ... huhuhu

Rizziela said...

Alamak! tak sanggup rasanya nak menghadapi masa itu...

MEsti rindu kan dia dok dalam dakapan kita sambil menyusu

Fid said...

Cikgu Intan
weaning off kena 2 pihak sedia maka aku rasa sebenarnya ko dah bersedia sbb si ketagih pun dah ok
hehehehhe
kalau tak tahan rindu ko beranaklah lg kihkih

insya Allah ok tuuu

IntanSham said...

ZZ... hmmmmm.... tgh berkira2 jugak nih... hahahaaaa

nieza.. tu ler.. aku kadang saje tonyoh2 kt muka dia.. hahahaaa.... keji btol kannn.. :P
semoga korang berdua nnt pun senang laaa hendaknya.. :)

rizziela.. mmg laaaaa.. rindu sgt2 momen tu, tu yg rasa mcm nak x nak je kasik dia wean-off nih..

fid, aku rs si kecik tu yg lg bersedia dari aku.. huhuhuuuu... apakah peliknya mommies yg giler BF nih ekkk.. setengah org suka kalo x BF lg, tp.. BF mommies ketegaq nih boley pulak rindu2.. hehheeeee.. kalo org tak paham mesti kata aku mengada + poyo.. :P

mamaDhea said...

fid: mcm kes aku ngan hadif plak, rasanya kami berdua blom bersedia.. tp keadaan memaksa.. huhu..

intan: senangnyer ek.. mcm dhea jugak laa.. aku tinggal beberapa hari pi jaga ayah dia kat spital balik tak carik pon.. tp tetap ada sesi letak nescafe gak laa 3 mlm.. hihi..

Fid said...

intan
BF mom kan GILA ahhahahaa

sya
sabar naa..tak pe kalau termaktub sampai di situ kita redha....ada habuan lain...

cc said...

ahahahaha achik oiiii...
mmg drama queen la siap bgenang air mata bagai :p
(cess ckp org sndr blm jd mak...mmg la tak paham prsn itew kaedahnya)

ucapan khas dariku utkmu,
SELAMAT MEMBERI ADIK KPD AININ :D

m-i-o said...

kahkahkah! apalagi weyyyy - green light sudah nyala - bolos saja dinding ituuuuuuuuu :P

sekarang jgn kata musim hujan, musim banjir dah ni :P

TopsyTurvyMum said...

Yaaaa...bolos saja dinding ituuuu!!!
wakakaka...Good Luck!
Aku pun nak wean-off jugak si Amjah tu tapi cam ko tu la...nanti aku mesti miss time dia datang ngendeng2 selak baju aku...
rasanya aku lom bersedia kehkehkeh
Amjah 2 tahun 2 bulan skang ni..

Marsha~ said...

sy pun rindu nak netekkan anak2 sy..... rasa closed sangat kan??

IntanSham said...

sya... aku nak stopkan aina masa pregnant dl pun x berjaya beb, nasib bila adik dia kuor dia relahati menyerah.. aku nak tandem mmg x rasa mampu.. hehehee

fid.. ye btolllllll

cc.. sok ko jadik mak ko paham laa dikkk.. hahahaaaaa.. terima kasey atas ucapanmu.. :P

mio... aku kalo musim banjir nih haku riso lemas di lautan sepi nyahhh.. hahahaaa.. apapun aku rs mmg dah kena jumpe ngan bomoh susuk aku nih nak kasik bukak susuk haku... muahahahaaa

TTM.. insyaAllah berkat sokongan dari kawan2... akan ku bolosi dinding ittew... hahahaaaaa.. :P

yes marsha, bila netekkan anak jadik macam close sgt tu yg rindu tuuu

sW33tDaRLinG said...

memang rinduuu...!! dah pernah rasa....

mirah said...

huhu ya mesti rindu nanti. khadijah ni dah 2thn 7bln, belum wean off sepenuhnya. malam-malam mesti cari juga. bila cakap dah nak bf, kita bagi kat baby pula. dia jawab taknak...