Saturday, April 11, 2009

Tak Kuasa...

Aku sebenarnya tak kuasa nak buat n3 hari ni. Hajat di hati, nak jengah-jengah blog orang ajer. Lagipun tak ada cerita hangat yang nak dikongsikan. Konon-konon, nak carik-carik portal yang ada soalan-soalan Sains Tahun 6. Aku nih gigih nak menyiapkan soalan pra-UPSR untuk persediaan murid-murid menghadapi UPSR nanti. Lepas cuti bulan 6 nanti, murid-murid tahun 6 setiap minggu buat ujian pra-UPSR ni, sampailah bulan 9. Kena sediakan 4 set soalan, cikgu sorang lagi buat lagi 4 set. Nak je copy-paste past years questions, tapi mak nih memang ada masalah tak suka repeat balik soalan yang dah pernah dibuat. Nak jugak buat yang baru. Walopun yang baru tu pun hasil pilih-gabung soalan-soalan dari pelbagai buku latihan komersial. Tapi kan, tadi bongkar punya bongkar, jumpa CD lama masa pergi bengkel Sains entah bila entah. Dalamnya ada contoh-contoh soalan. Alhamdulillah, bolehlah aku pilih-pilih yang mana sesuai. Soalan-soalan kena pulak buat dwi-bahasa. Jadi sampai merenglah tersengguk-sengguk kepala aku nak mengtransalate satu-persatu bijik butir perkataan....huahuahuaaaa.... Tak ada ke cikgu darjah 6 yang terbaca blog aku nih secara sengaja atau tak sengaja??? Kalo ada, janganlah segan...marilah kita bertukar-tukar soalan secara paksa relahati.

Hari ni aku bersekolah tawwww.... Ganti untuk cuti hari raya nanti. Tempat lain, aku tak tau laa dah start ganti ke belum. Tapi daerah Pasir Gudang memang dah mula mengganti. Sungguh semangat raya kannnn...hhahahaaa...tapi bagus juga, kalo tak nanti jadik tahun lepas, bulan pose baru sibuk nak mengganti. Penat sehhhhh..... Bila dah start cuti raya..aku mula terbayang-bayang, berapa pasang baju raya aku nak tempah orang buat. Korang tau, tahun lepas secara tak sengaja aku ada 8 pasang baju raya hokehhhhhh.... Tapi sila jangan heran, cikgu memang macam nih...;p
Ni pun, aku dah ada 4 pasang kain yang belum berjahit. Sepasang aku kirim kawan aku beli kat Kelantan. Sepasang aku terbeli masa Gulati's buat sale gilerbabas aritu. Sepasang dapat hadiah AJK PIBG masa mesyuarat agung PIBG aritu. Dan sepasang mak mertua aku belikan masa p Dubai, yang nih sama kaler dengan kain baju melayu laki aku..memang purposely untuk buat rayalah, cuma yang aku tak puas ati sebab dia beli kaler ijau..dah laa tahun lepas kami sefamily pakai ijau..tahun ni ijau lagikahhhhh....huhuhuuuu..layan jek laa kan, orang dah beli...:)
Jadi keempat-empatnya aku memang rasa buat untuk raya jek laaaaa. Samada aku akan membeli lagi atau tidak, tak dapat dipastikan...

Sekarang ni kan, aku memang tengah giler baju kurung pahang. Tak tau kenapa, tapi sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sangat. Bila aku tempah baju lately nih, memang pesen tu jek laaa yang aku tempah. Nak tempah kebaya, macam malu-malu kucing gitu. Sebab mengenangkan saiz dada yang makin mantoppp dan juga b.a.b.a.t yang makin melimpah-ruah macam tak syok je pakai kebaya kalo p skolah ...hahahhaaa... Aku kan, baru jumpa sorang tailor baru. Dah 3 pasang baju kurung pahang yang aku tempah dengan dia. Memang puas hati. Jahitannya sangat kemas dan selesa. Harga pun kira murah laaaa berbanding dengan tailor aku sebelum ni. Kalo baju kurung pahang, RM 33. Baju kurung biasa, RM28 sahaja. Dan yang penting dia orang Melayu. Tailor aku dulu C***. Tailor dulu amik baju kurung pahang RM40 sepasang. Baju biasa RM30++. Kawan-kawan aku pun siap tegur katner aku tempah baju, sebab nampak cantik..;)

Aku nih memang rasa cam tak ada idea nak berN3...tapi dalam pada tak ada idea...agak banyak jugak yang aku bebelkan..kan..kan...kannnnn???? kihkihkihhhhhh.............


7 comments:

::Umi Sufira:: said...

Intan, perghh dapat kubayangkan penuhnya almari bajumu ngan baju2 berbagai2 corak...aku nih setiap kali nak gi kenduri kawin doklah pusing2 baju tuh jugak....mana taknya tempah baju pun time raya aje....nilah bahanya kalu gi kerja pakai uniform kilang....isk isk:(

sayangibu said...

mimi..mmg penuh sehhh..tu pun aku dah hangkut separuh letak kat wardrobe kat kg hub. dulu masa haku keje kilang ada uniform pun sama laaa mcm ko beb...x de kisahnya nak buat baju kecuali raye,tu pun 2,3 psg jek...Aku rasa pencen nnt aku bulih laa bukak butik bundle..kihkihkihhhhh

~ As ~ said...

Intan, baju pahang tu mcm mana? bagila tgk.. aku ni baju kuruuuuung je, tu pun pakai hari jumat je... mcm kuno sangat aku rasa, baju kuruuuuuuuuuuuuung je, blh la intan bagi idea buat baju pahang pl kan?

sayangibu said...

wahahahaa....bulih..bulih...nanti ku hambik gambo yer..:)

Mummy Dasy said...

hikhikhik dlm x kuasa berjela gak N3... mesti penuh u pny almari ngan baju ek?...kurung pahang camne?...murah tu upah jahit

Meera said...

RM 28, Wah bagus ni. kat mane bleh tau?

sayangibu said...

meera... jiran sebelah umah my mum @ pasir gudang yg jahit. kalo u nak tempah bulih juga. bagi baju contoh. kalo nak ukur badan,kenalah ke rumah tailor tu sendiri...;)