Wednesday, April 1, 2009

Hajaba? Munawwarah? Ariani???...

Yang mana satu..idaman qalbu???






Hajaba????................


Munawwarah???..............





Ariani???............


Alkisah aku dah memiliki ketiga-tiga jenis tudung tersebut. Testimoni??? Aku sukakan kesemuanya....heheheeee... Kenapa???

Hajaba - mudah, kemas dan selesa.
- ada di Johor
- Tetapi agak mahal juga... yang pendek RM70, panjang RM80

Munawwarah - mudah, kemas dan selesa (except tudung belah tengah - tak berapa mudah)
- banyak pilihan fesyen
- tak ada di Johor, so susah nak beli lorrrrr...
- harga bervariasi.. tudung pendek masih murah lagi berbanding Hajaba...
owning sama kaler RM60, owning lain kaler RM65

Ariani - mudah, kemas dan selesa
- banyak pilihan fesyen dan warna
- baru dibuka di Johor
- harga??? ermmm...kalo lycra pendek macam yang aku pakai tu, owning sama RM55,
lepas diskaun RM52. Kalo owning lain lebih mahal dari Munaww, RM70.
Dan lain-lain pesen glam macam Ekin pakai tu, yang berlabuci bagai memang mahal.
(Jumaat lepas aku terjah Ariani dengan kak sue kawanku dari Kota Tinggi, aku
dapat laaa rembat selai untuk testing...heheheeee)

Maka itulah testimoniku. Kalian suka tengok aku pakai yang mana yaaaaa?????

** Tambah sikit..material ketiga-tiganya lebih kurang sama... sangat selesa dipakai... aku memang jatuh cinta dengan ketiga-tiganya...playgirlkah aku??? kihkihkihhhhhhh........


24 comments:

::Umi Sufira:: said...

Kat Johor, mana nak dapatkan ariani?

soklan dari aku yang tak pernah ada ketiga2nya punn...

mamaDhea said...

kedai hajaba ni kat mana? ariani aku dh tau kat mana.. hahaha.. sabtu lepas, hampir2 jugak aku singgah ariani.. ;P

mamaDhea said...

mimi,
arini dkt dgn Jakel tampoi tuh.. err, tau tak Jakel kat mana?

Marisa said...

wow!!! kalau u pakai lense mesti lagi cun!!!

Arif Iskandar said...

wah...cantik..cantik..
bleh bg link kalu ade jual online tak..hehhehehe...tq

Mummy Dasy said...

Hajaba ni kat Angsana kan tingkat berapa xpnah jumpe? wah ah Ariani me beli last week RM55 camne u leh dpt Rm52 ni ish ngelat tau..

nadnye said...

Salam..

nak sibuk jugak, kita pun org johor tapi dah duk KL,
ketiga cantik.. dah ada dari Munawarah dan Ariani..
Hajaba blum try lagi..
Tiga2 cantik..yang pakai pun cantik
La nie nak puasa beli tudung.

ummi said...

Mmmm.. Lin suka yg Munawwarah nyer. Cute je ckigu kita tu... :P

wénkt said...

i prefer munawwarah...

btw, mahal2 gak tudung ni erk

nasib baik i ni lelaki..

dah boleh beli jean baru dgn rm60 tu.. eheheh

sayangibu said...

mimi..ariani kat kedai kain jakel..dkt tampoi. tau kan jakel kat ne?..isk..sama jek ngan statement si sha nih

sha..hajaba di angsana laa...kevel 4 x silap..:)

alaaa marisa,i nih power spek over laaa..x leh pakai lens..dulu masa nak kawen kengkonon nak pakai lens,tp kedai spek tu kata power i power sgt...kuikuikuiii

mommy arif..xde online rasanya.,,;p

mommy dasy,tkt 4,dekat ngan kedai yg jual2 kain tu...ermmm..masa tu my fren beli selai,i beli selai,tu yg dpt diskaun..;p

nad..best laa dah duk kl,blh beli munaw. lorr..bile nak bukak pose tu???;p

ummi..munaw best tp xde kat jb...huhuuu

sayangibu said...

wenkt..hahhahaa...mmg pon..tu yg hubs i fenin2 jek tu...:P

~~ciklinn~~ said...

semua cantik dan sesuai..sbb tukang pakai nyer lawo.....

yg ariani tu nampak comel awak pakai

~ As ~ said...

gambar 1 - no komen
gambar 2 - whuahhh aku nak anak dara...gediks nya ko gmbar ngan anak dara ko kan? aku pun nak...
gmbar 3 - wehh closet sama la..

~ Lady ell ~ said...

semua cantek..yg penting gaya muslimah sejati menutup aurat..kan.

masa opening ariani tu intan gi ke...murah katanya.ell tk gi pn.

sayangibu said...

ahahhaa...ciklinn..malu ai tawww..tengkiu..tengkiuuu..sbb tu suka amik gambo ngan baby,nanti ai pon nampak comey...hahahhahaa...ada kaitankah?

as..mmg gediks bergambo ngan anak dara aku tu..ko jgn jeles..cpt2 carik anak dara satu..;p btw..semua gambo tu aku amik pagi2 lepas siap2 nak p skolah,tu yg berlatarblkgkan closet yg sama tu..;p

ell..x p pon.. owhhh murah ke masa tu? mesti ramai org kannn

ar.nie said...

Intan,
You looked fab on those 3 tudungs! Nampak sangat gaya ke"cikgu"an nya tue...

Seb baik ajar budak sek rendah (kan?), kalau ajar sek men, sure dah kena ngorat nih..... ;)

kaezrin said...

lawa cikgu kiter...

sayangibu said...

arnieh..tu yg x nak ajor sek men tu...takot kena ngorattt..hahahahhaaaaa....prasan laa haku...

kaezrin...macih..yer...:)

~ Lady ell ~ said...

murah..katanya disc. sampai 85%.mmg giler2 punyer disc.

sayangibu said...

owhh dasattt...rugi laa tak p..hehehhee

mamaDhea said...

intan,
aku punya power spek pon power beb.. masa kawen pakai lens, tp sama jek mcm tak pakai.. sib baik dok atas pelamin je kan.. hahahaha..

sayangibu said...

aku langsung x pakai lens atau spek masa sanding. manjang sengih aje lah..kawan2..korang lambai laaa sakan mana pun, kalo x depan bijik mata aku memang aku wat bodo aje lah....kahkahkahhhhh

Marisa said...

hahaha.. lawak la u ni.... saya nampak u pakai yg munawwarah paling cun!!!

sayangibu said...

marisa...ahahhaaa...munawwarah tu yg cun sbenornye!!!!...;p