Monday, April 27, 2009

Bila Ibu Meroyan...

Hari ini terasa sungguh kepenatannya. Balik sekolah lambat. Singgah pulak kedai cuci kereta sebab dah tak sanggup duduk dalam kereta yang macam 'reban ayam'...uhuhuuu... Lagipun..cik abang dengan lemah-lembutnya cakap..."ibu, cuci laa kete..." ahahhahaaaa... Pssstttt...hari Sabtu lepas saya telah mencalarkan kereta si dia yang saya bawa ke sana-sini... Kes salah bajet masa nak parking, tergesel kete orang..tapi nasib baik kete itu pun calar ajer dan telah dimahapkan oleh tuan punya kete tersebut. Emmmm.... Maafkan ibu ye abah..

Balik sekolah, layan adik dan kakak. Mesti nak kena BF adik dulu sebab nak buat tandem nursing untuk cukupkan sesi mengepam. Actually penat sangat...tapi mengenangkan stok yang MESTI dibuat..gagahkan diri jugak laaa.
Tiba pulak masa nak memasak.. tapi adik buat perangai bombastik.. tak nak lepaskan nenen. Nak bergantung ajer, walopun dah tertido.. tapi bila ibu tarik nenen..segera dia bangun nangis-nangis..hadoiiiii....siksa btollll. Apsal ntah arini makin over tawww adik. Si kakak pulak, masa nih laaaa nak bermanja-manja jugak. Tengok adik dia berkepit ngan ibu, dia pun mula wat perangai nak ibu layan dia jugak. Last-last... aku bawak dua-dua tido kat bilik. Umah...? Masak? tolak tepi dulu.

Ingatkan bila berbaring dengan tenang, adik akan tido dengan tenang jugak. Tapi tidak... si kakak dah tertido dahhh... tapi yang kecit nih, masih gak nak bergantung. DAN IBU PUN MULA LAAAA NAK MEROYANNNNNNN.......... Geram sungguh okehhhh... Tak pasal-pasal aku bebelkan si adik, macam lah dia paham pun. Tapi geram punye pasal...bebel jugak...

Malam ini... sebelum aku bukak ini blog, aku tidokan kedua-dua anak aku lagi. Ainin tertido mulus jek dalam pangkuan aku. Aku tenung muka kecit cumil tu... alahaiiii...menyesalnya aku meroyan tak pasal-pasal tadi. Sedih pulak aku tengok muka innocent dia...

Tapi maafkanlah ibu anak-anakku...kerana ibu sememangnya kadangkala
"prone to ferocious - tantrum" walopun ibu sebenarnya... "loving and kind" serta "charming but aggressive" sebagaimana yang dinyatakan di bawah ini............. ahahhahahahaaaa............................









TAURUS - The Enduring One (April 20 - May 20)

Charming but aggressive.
Can come off as boring, but they are not.
Hard workers.
Warm-hearted.
Strong, has endurance.
Solid beings who are stable and secure in their ways.
Not looking for shortcuts.
Take pride in their beauty.
Patient and reliable.
Make great friends and give good advice.
Loving and kind.
Loves hard -- passionate.
Expresses themselves emotionally.
Prone to ferocious temper-tantrums.
Determined.
Indulges themselves often.
Very generous.


**Thanks to MN, got this link from her blog....:)



2 comments:

catatan i am nieta said...

intan..taurus brp hb tu? nieta pun taurus..15 may

IntanSham said...

wahahaaaa...dah dekat tu...saya 17hb..:)