Friday, April 10, 2009

Kipas Bos????

Anda kaki kipas??? Owhhh..mungkin tak kipas, pasang air-cond keliling bos ajer....ahahhaaa..apa-apa ajer lah...janji maksud nya sama. So..sapa kaki kipas/air-cond...sila angkat tangannnnn..............

Apakah aku kaki kipas??? Aku bukan kaki kipas...pada perasaan akulah.
Tapi aku buat keje aku betul-betul, bile bos bagi keje, aku buat on-time dan as requested. Aku soft-spoken dengan bos. Sebab...dia bos, dan dia orang tua...sebaya bapak aku..wajiblah aku hormat seperti aku menghormati bapak aku kan...
Aku prasan Bos suka aku. Eh bukan....bukan suka aku. Aku perhatikan, bos aku suka bawahannya yang menghormati dia. Dia pernah berkata kepada aku, tidak perlu hormati dia sebagai ketua pun tak apa, tapi hormatilah dia sebagai orang tua. Apa masalah kerja, bawa berbincang dengan dia...insyaAllah akan diberi penyelesaian.

Tak puas hati dengan bos???? Pendapat aku, selagi jadik orang bawahan...terpaksalah mengadaptasikan diri dengan bos. Jangan harap bos adaptasikan diri dengan kita. Lain bos, lain perangainya. Setakat ni, aku dah berkhidmat bersama 3 orang bos... 2 perempuan, 1 lelaki. Memang masing-masing ada pembawakannya tersendiri...loratnya sendiri...kepoyoannya sendiri. Dan kalo aku nak layan kemenyampahan aku dengan bos-bos itu, maka keje aku yang akan terjejas. Aku malas nak layan. Dari duk asik pikir pasal rasa tak puas hati dengan bos, baik aku pikir bagaimana nak sesuaikan diri dengan cara kerja bos aku. Sekurang-kurangnya aku boleh bekerja dengan aman....

Lagipun, pikirkan....apakah bila esok-esok kita jadik bos, bawahan kita akan suka dengan cara kerja kita?? dengan kepoyoan kita?? Aku gerenti tidakkk.....
Bilalah aku nak jadik bos???? Hahahahhahaaaa....

Ini kemerapuan aku hari ini. Kalo setuju,layan...tak setuju pun layannnn jek laaa merapu aku nihhhhh...no offense yerrrr.....;p

4 comments:

Ealyie said...

aku kaki kipas bos!!!!!
kipas lipas je beb..kekekeke..

~ As ~ said...

aku x suka puji bos aku, pantang di puji dia mula la perasan diri dia lawa... hahahaha... tp klau dekat2 bonus aku puji jg la..

mamaDhea said...

honestly, aku mmg tak gheti mengipas apatah lagi meng'air-conditioner'kan bos aku.. siyess beb!

tp aku anak beranak klu tido mesti pasang aircond takpon berkipas.. ahaks!

sayangibu said...

hahhaaaa..beb..btol ko x kipas nih?? btolll??? ;p

as....kipas nak dkt bonus??? hahhaaaa....ada makna tuhhh...

sha...sian bos ko kepanasan..kahkahkahhhhh